Jos on muitakin ehdotuksia mistä etsiä vikaa niin otetaan toki vastaan. Jostain syystä myös "Engine control system" (H) rele pitää kokoajan ihme nakutusta kun virrat kytkee päälle ja polttoainepumppu kuulostaisi pyörivän jatkuvasti. Outoa kyllä näistä kumpaakaan ei tapahtunut aikaisemmin vaan alkoivat jonkun aikaa sen jälkeen kun auto ei enää käynnistynyt. Eilen vielä käynnistyi satunnaisesti mutta tänään ei enää ole lähtenyt käyntiin.
-94 2.3i kampiakselin asentoanturin irroitus? Ei starttaa!
-94 2.3i kampiakselin asentoanturin irroitus? Ei starttaa!
Oireileva auto on 9000 CDE vm 94 2.3 vapari jonka ongelma on ettei lähde käyntiin. Polttoainepumppu on kokeiltu että toimii ja DI-kasetti vaihdettu (-96 2.3 turbosta mutta pitäisi käydä?) mutta ei silti starttaa. Starttimoottori pyöri mutta ei edes lupaa muuten. Tulimme siihen johtopäätökseen että voisi kokeilla tuon anturin vaihtaa mutta ei käy järkeen mitenkä tuo oikein lähtee irti!?  
 
Jos on muitakin ehdotuksia mistä etsiä vikaa niin otetaan toki vastaan. Jostain syystä myös "Engine control system" (H) rele pitää kokoajan ihme nakutusta kun virrat kytkee päälle ja polttoainepumppu kuulostaisi pyörivän jatkuvasti. Outoa kyllä näistä kumpaakaan ei tapahtunut aikaisemmin vaan alkoivat jonkun aikaa sen jälkeen kun auto ei enää käynnistynyt. Eilen vielä käynnistyi satunnaisesti mutta tänään ei enää ole lähtenyt käyntiin.
			
			
									
									Jos on muitakin ehdotuksia mistä etsiä vikaa niin otetaan toki vastaan. Jostain syystä myös "Engine control system" (H) rele pitää kokoajan ihme nakutusta kun virrat kytkee päälle ja polttoainepumppu kuulostaisi pyörivän jatkuvasti. Outoa kyllä näistä kumpaakaan ei tapahtunut aikaisemmin vaan alkoivat jonkun aikaa sen jälkeen kun auto ei enää käynnistynyt. Eilen vielä käynnistyi satunnaisesti mutta tänään ei enää ole lähtenyt käyntiin.
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
						#4674
Re: -94 2.3i kampiakselin asentoanturin irroitus? Ei starttaa!
Anturi on yhdellä torxilla kiinni ja lähtee vetämällä pois. Piuhan liitin on jossain imusarjan alla ja johto seikkailee siten ettei kannata uutta lähteä vetämään orkkisreittiä. Siitä vaan mistä helpoiten saa.
			
			
									
									9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
						Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: -94 2.3i kampiakselin asentoanturin irroitus? Ei starttaa!
Polttoainepumppu ei pitäisi pyöriä ilman kampiakselin asentotietoa. Releen nakutus viittaisi jännitteen heittelemiseen eli vika voi olla myös virtalukon pohjassa. 
Kannattaa kokeilla starttaamista sammuttamalla kaikki mahdolliset sähkölaitteet.
			
			
									
									Kannattaa kokeilla starttaamista sammuttamalla kaikki mahdolliset sähkölaitteet.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
						900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: -94 2.3i kampiakselin asentoanturin irroitus? Ei starttaa!
Hmm saattaa muuten hyvinkin olla tuo virtalukon pohja kuitenkin, muutenkin vähän reistaillut tuo virtalukko joten voisi ensimmäisenä kokeilla sen vaihtaa. Tänään taas lähti käyntiin ja on toiminut kaikki käynnistykset (ja polttoainepumppu käy normaalisti eli pari sekuntia kun virrat kytkee ja sitten hiljenee) mutta ei tuolla mihinkään oikein uskalla lähteä. Jospa selviäisikin suht edullisesti tuolla virtalukon vaihdolla, auto ollut vanhemmilla 11 vuotta (340tkm ajettu) ja vain kerran aikasemmin ollut ongelmia kun DI-kasetti hajosi  
			
			
									
									9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
						#4674