öljyvuoto
öljyvuoto
onko haku puolella sivuja yleisimmistä öljyvuoto ongelmista 9000 cs i  on meinaan ruvennut tiputtelee . kun ajoin nosturille ja kattelin pohjaan niin tiputteli  siitä kohasta missä kohtaa vetonivelen tangot  öljypohjan ropun vieressä . näyttäs että tulis jostain ylempää  
 vai onko tyyppivika  
			
			
									
									
						Näitä tyyppivikoja ollaan viljelemässä joka paikkaan. Pikkasen särähtää korvaan. Miten määritellään se että autossa on tyyppivika? Jos auto vuotaa öljyä ,ei tarkoita sitä että olisi tyyppivika. Kaikki autot vuotaa jossain vaiheessa . Jopa maailman laadukkaimmat saksalaiset 
 
Kuvitelkaa miten helppoa olis ollut myydä uutta CS takavuosina asiakkaalle ,johon automyyjä laittaa 4l öljyä että "Poka" pääsee koeajolle.. Kyllä muuten helpotti..
			
			
									
									Kuvitelkaa miten helppoa olis ollut myydä uutta CS takavuosina asiakkaalle ,johon automyyjä laittaa 4l öljyä että "Poka" pääsee koeajolle.. Kyllä muuten helpotti..
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
						900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
millainen laite se öljykello on
oisko jossain kuvia kyseisestä öljykellosta / ois hyvä jos tietäis minkä näköistä möykkyä sieltä kattelis / onko paha rasti korjata jos on rikki  ja mihin vaikuttaa auton toimimisessa  kannattaisko ajoja vähentää 
			
			
									
									
						Öljykello = öljynpaineanturi. Todennäköisesti anturi toimii normaalisti, vaikka vuotaakin, eli öljynpainevalo syttyy kun paineet ovat alhaalla. Voi ajaa, mutta on helppo korjatakin. Ruuvaat vanhan anturin irti ja uuden tilalle. Hinta reilut kolme euroa. 9000 86-- tiivisterengas/lattaliitin.. 37-0023     3.30

			
			
									
									
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
						kiitti teille
lähempä tästä ostelee öljykelloa  ennen kun rupeaa ruikkii tosissaan  kun ei näytä tuon kummallisemmalta osalta . kun tulee öljyä justiinsa sieltä suodattimen seutuvilta .. 
  
 kiitos vaan avusta 
			
			
									
									
						öljynpaineanturi
muuten se vielä että mikä kohta siitä öljynpaineanturista  menee rikki  kun alkaa vuotaa 
			
			
									
									
						- 
				Ahtopaine
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 1173
 - Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
 - Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
 
Pitäisikö tuo öljynpaineen öljykannumerkkivalo syttyä hetkeksi virtoja päällelaitettaessa?  ...ei nimittäin syty mulla. Liekö lamppu mittaristosta palanut vai sitten anturi sökö? ...mistä sitä kannattaisi alkaa vikaa etsimään? Onkohan tuo paineanturi 2.3 pitkälohkossa siinä filtterin yläpuolella jossain?
Edit: Alfamerin mukaan anturi löytyisi B234 moottorista lohkon takapinnalta imusarjan alta. Pääseekö tuonne käsiksi helposti mistään kautta? Voiko tuon anturin testata, jotenkin että onko se ehjä? Kuitenkin on vain lamppu palanu piktorammista...
			
			
									
									Edit: Alfamerin mukaan anturi löytyisi B234 moottorista lohkon takapinnalta imusarjan alta. Pääseekö tuonne käsiksi helposti mistään kautta? Voiko tuon anturin testata, jotenkin että onko se ehjä? Kuitenkin on vain lamppu palanu piktorammista...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
						Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Siellähän se on, missä Alfamer mainosti. alakautta pääsee, mutta ei helposti. Ihan pikkasen kun saa sen inahtamaan kierteistään, niin sittenhän sen saakin jo sormilla.
Helpompi se on sieltä tsekata tosiaan kuin alkaa merkkilamppua vaihtamaan. Uusi paineanturi maksaa muutaman euron Motonetissa, merkkiliikkeessä pari kymppiä.
			
			
									
									Helpompi se on sieltä tsekata tosiaan kuin alkaa merkkilamppua vaihtamaan. Uusi paineanturi maksaa muutaman euron Motonetissa, merkkiliikkeessä pari kymppiä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
- 
				Ahtopaine
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 1173
 - Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
 - Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
 
...pitäisi valon kuitenkin vilahtaa startissa?
Kävin liitintä hetkuttelemassa, mutta ei senkään jälkeen syttynyt. Todnäk yläkauttakin pääsee tuon irroittamaan.
Lähin Motonetti on vaan 7-800km:n päässä... 10,90 rahtikulut ja 25euron vähimmäistilaus nostaa anturin hintaa kummasti, kun ei juuri nyt muuta tarvetta olisi. Voisko joku pistää kirjeessä tulemaan anturan, jos käyntiä olisi lähiaikoina kyseisessä putkassa...
			
			
									
									Kävin liitintä hetkuttelemassa, mutta ei senkään jälkeen syttynyt. Todnäk yläkauttakin pääsee tuon irroittamaan.
Lähin Motonetti on vaan 7-800km:n päässä... 10,90 rahtikulut ja 25euron vähimmäistilaus nostaa anturin hintaa kummasti, kun ei juuri nyt muuta tarvetta olisi. Voisko joku pistää kirjeessä tulemaan anturan, jos käyntiä olisi lähiaikoina kyseisessä putkassa...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
						Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
- 
				Ahtopaine
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 1173
 - Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
 - Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
 
Joo huomasin ja näin tein. Testasin anturin vialliseksi. Tässä ohjeet lisättäväksi vaikka 9000 FAQ:iin.
Öljynpaineanturin (öljykellon) vaihto:
1. B234 ja B204 -koneissa anturi löytyy imusarjan alta lohkon takapinnalta. Anturiin menee yksi johto, jossa lattaliitin. B202 koneissa öljynpaineanturi löytyy öljynsuodattimen luota.
2. Anturivian selvität helpoiten irroittamalla liittimen ja maadoittamalla sen runkoon, jonka jälkeen virrat päälle --> punaisen öljykannuvalon pitäisi syttyä mittaristossa. Mikäli ei syty on vika todnäk mittarivalossa, johdoissa, liitoksissa. Toki mahdollista mutta epätodennäköistä on, että myös anturi olisi vielä viallinen tämän lisäksi.
3. Vuodesta -86 eteenpäin on tonnareihin yksi ja sama anturimalli, jossa tiivisterengas/lattaliitin. Kävin hakemassa paikallisesta varaosaliikkeestä FAE:n valmistaman osan hintaan 4€. Paikallaan olevan viallisen anturin hylsykoko oli 24mm ja varaosan 22mm. Ennen varsinaisen työn aloittamista on suositeltavaa irroittaa akun miinusjohto.
4. Varaa työkaluksi sopivat hylsyt ja räikkä (pitkä varsi avuksi) sekä n. 18-20cm:n jatkopala. Ittellä ei löytynyt sopivan mittaista jatkoa, niin jouduin käyttämään niveltä ja n. 12cm:n jatkopalaa yhdessä. Pitkät hylsyt olisivat avuksi sillä lyhyellä hylsyllä tuo lattaliitin tunkeutuu turhan syvälle hylsyyn ja räikkää ei saa kuin vähän huulille. Onnistuin kuitenkin saamaan auki vanhan anturin lyhyelläkin hylsyllä. Hivuta hylsy ensiksi paikoilleen ja sen jälkeen räikkä öljynmittatikun oikealtapuolelta (edestä katsottuna) kiinni hylsyyn ja väännä auki.
5. Laita hieman öljyä uuden anturin tiivisteeseen ja kierteisiin sekä kierrä uusi kello paikalleen. Varo samalla tiputtamasta tiivisterengasta! Kiristä räikällä sopivasti, tiiviste pitää kyllä ilman 340Nm Aeron vääntömonenttiakin
  ...liitä johto ja testaa toimivuus. Välissä kannattanee pestä kädet, jotka lienevät viimeistään tässä vaiheessa kyynärpäitä myöten paskaset. Eiku kojeajolle ja hanaa!  
			
			
									
									Öljynpaineanturin (öljykellon) vaihto:
1. B234 ja B204 -koneissa anturi löytyy imusarjan alta lohkon takapinnalta. Anturiin menee yksi johto, jossa lattaliitin. B202 koneissa öljynpaineanturi löytyy öljynsuodattimen luota.
2. Anturivian selvität helpoiten irroittamalla liittimen ja maadoittamalla sen runkoon, jonka jälkeen virrat päälle --> punaisen öljykannuvalon pitäisi syttyä mittaristossa. Mikäli ei syty on vika todnäk mittarivalossa, johdoissa, liitoksissa. Toki mahdollista mutta epätodennäköistä on, että myös anturi olisi vielä viallinen tämän lisäksi.
3. Vuodesta -86 eteenpäin on tonnareihin yksi ja sama anturimalli, jossa tiivisterengas/lattaliitin. Kävin hakemassa paikallisesta varaosaliikkeestä FAE:n valmistaman osan hintaan 4€. Paikallaan olevan viallisen anturin hylsykoko oli 24mm ja varaosan 22mm. Ennen varsinaisen työn aloittamista on suositeltavaa irroittaa akun miinusjohto.
4. Varaa työkaluksi sopivat hylsyt ja räikkä (pitkä varsi avuksi) sekä n. 18-20cm:n jatkopala. Ittellä ei löytynyt sopivan mittaista jatkoa, niin jouduin käyttämään niveltä ja n. 12cm:n jatkopalaa yhdessä. Pitkät hylsyt olisivat avuksi sillä lyhyellä hylsyllä tuo lattaliitin tunkeutuu turhan syvälle hylsyyn ja räikkää ei saa kuin vähän huulille. Onnistuin kuitenkin saamaan auki vanhan anturin lyhyelläkin hylsyllä. Hivuta hylsy ensiksi paikoilleen ja sen jälkeen räikkä öljynmittatikun oikealtapuolelta (edestä katsottuna) kiinni hylsyyn ja väännä auki.
5. Laita hieman öljyä uuden anturin tiivisteeseen ja kierteisiin sekä kierrä uusi kello paikalleen. Varo samalla tiputtamasta tiivisterengasta! Kiristä räikällä sopivasti, tiiviste pitää kyllä ilman 340Nm Aeron vääntömonenttiakin
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
						Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
- 
				Red Dragon
 - "Hirsch"
 - Viestit: 993
 - Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
 - Paikkakunta: Turku
 
Re: öljyvuoto
Thänks mr. Ahtopaine hyvistä ohjeista.
Kolme viikkoa sitten vaihdettu öljykello vuosi öljyä litrakaupalla ja nyt vaihdettu uuteen. Oli muuten motoneti valkoinen malli ja oli halki parista kohtaa...
Btw, vanhassa paskassa(3vkoa vanhassa) oli kumi(?)tiiviste ja nyt asennetussa oli metallinen.
Oli muuten kettumainen paikka, kun ei ollut pitkiä hylsyjä eli nyt on myös naama musta kun nojailin akvaarioon
 
Mikä muuten on varaosaliikeen/osan valmistajan vastuu tällaisessa tapauksessa eli jos vaikka kone leikkaisi kiinni paskan osan osan takia?
(Jaa juu, kun rupes ruiskimaan kunnolla öljyä, niin valokaan ei enää toiminut)
			
			
									
									Kolme viikkoa sitten vaihdettu öljykello vuosi öljyä litrakaupalla ja nyt vaihdettu uuteen. Oli muuten motoneti valkoinen malli ja oli halki parista kohtaa...
Btw, vanhassa paskassa(3vkoa vanhassa) oli kumi(?)tiiviste ja nyt asennetussa oli metallinen.
Oli muuten kettumainen paikka, kun ei ollut pitkiä hylsyjä eli nyt on myös naama musta kun nojailin akvaarioon
Mikä muuten on varaosaliikeen/osan valmistajan vastuu tällaisessa tapauksessa eli jos vaikka kone leikkaisi kiinni paskan osan osan takia?
(Jaa juu, kun rupes ruiskimaan kunnolla öljyä, niin valokaan ei enää toiminut)
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
						9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina