Kytkinremontin ohjeet vm-97 (2.0t)
Kytkinremontin ohjeet vm-97 (2.0t)
Onko kenelläkään ohjeita sähköisessä muodossa ko. hommaan ?
Laita yv:tä.
Laita yv:tä.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
Re: Kytkinremontin ohjeet vm-97 (2.0t)
Porsiko kytkin tuon stage 1:n takia?
Kysyn kun olen itsekin tuota ykköstasoa funtsinut.
Kysyn kun olen itsekin tuota ykköstasoa funtsinut.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Re: Kytkinremontin ohjeet vm-97 (2.0t)
UKT osiossa on vaihdelaatikon irrotustarinan linkki:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 39#p454639
-97 tontussa ei normikuntoinen kytkin ole millänsäkään stg1:stä. Aiemmissa vuosimalleissa jos on 215mm kykä niin voipi kulunut kytkin olla jo rajoilla pidon puolesta
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 39#p454639
-97 tontussa ei normikuntoinen kytkin ole millänsäkään stg1:stä. Aiemmissa vuosimalleissa jos on 215mm kykä niin voipi kulunut kytkin olla jo rajoilla pidon puolesta
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kytkinremontin ohjeet vm-97 (2.0t)
1. Niin minäkin olen kuullut ja saanut myö Maptunilta vastauksen, että 240mm kytkin kestää nuo steg 1:n tehot.vesa67 kirjoitti:UKT osiossa on vaihdelaatikon irrotustarinan linkki:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 39#p454639
-97 tontussa ei normikuntoinen kytkin ole millänsäkään stg1:stä. Aiemmissa vuosimalleissa jos on 215mm kykä niin voipi kulunut kytkin olla jo rajoilla pidon puolesta
2. Mitenkäs muuten tuon apurungon irrotuksen jälkeen tehtävä pyörien suuntaus? Onko yleensä ollut tarpeellinen?
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Re: Kytkinremontin ohjeet vm-97 (2.0t)
Niin onhan tähän eri näkökantoja...
- mikäli vakiokytkin on toimiva ja hyväkuntoinen niin miksi sitä vaihtamaan, se kestää 2-litrasten stg1:n helposti. stg3:kin kestää uudehkona ja hieman järkeä käyttäen
- mikäli vakiokytkin on finaalissa ja aikoo stegittää niin 240 kykä tilalle samalla vaivalla, tarkistaa vaan onko vauhtipyörässä varaa tuollaiselle lätylle vai pitääkö hankkia isompi tai vähintäänkin käydä koneistamolla
- mikäli vakiokytkin on toimiva ja hyväkuntoinen niin miksi sitä vaihtamaan, se kestää 2-litrasten stg1:n helposti. stg3:kin kestää uudehkona ja hieman järkeä käyttäen
- mikäli vakiokytkin on finaalissa ja aikoo stegittää niin 240 kykä tilalle samalla vaivalla, tarkistaa vaan onko vauhtipyörässä varaa tuollaiselle lätylle vai pitääkö hankkia isompi tai vähintäänkin käydä koneistamolla
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kytkinremontin ohjeet vm-97 (2.0t)
Missä vaiheessa tuo diam. 240mm kytkin oli kaikissa tonnareissa??? 1997 jälkeen???vesa67 kirjoitti:Niin onhan tähän eri näkökantoja...
- mikäli vakiokytkin on toimiva ja hyväkuntoinen niin miksi sitä vaihtamaan, se kestää 2-litrasten stg1:n helposti. stg3:kin kestää uudehkona ja hieman järkeä käyttäen
- mikäli vakiokytkin on finaalissa ja aikoo stegittää niin 240 kykä tilalle samalla vaivalla, tarkistaa vaan onko vauhtipyörässä varaa tuollaiselle lätylle vai pitääkö hankkia isompi tai vähintäänkin käydä koneistamolla
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Re: Kytkinremontin ohjeet vm-97 (2.0t)
Näistä voi olla jotain apua kytkinrempassa:
http://www.saabsportclub.com/site/ssc_t ... VM_94-.pdf (ranskankielinen korjaamokäsikirja, vaihteisto)
http://de.scribd.com/doc/132628246/Saab ... 94-Deutsch (saksankielinen tee-se-itse-opas)
http://www.jope.fi/saab/www.quasimotors.com/clutch.htm
http://www.jus.liitin.net/9000_clutch_replacement.pdf
https://picasaweb.google.com/1040888685 ... 09Heinakuu
https://picasaweb.google.com/1040888685 ... 9Heinakuu2
http://www.saab9000.com/procedures/powe ... eplace.php
http://www.saabsportclub.com/site/ssc_t ... VM_94-.pdf (ranskankielinen korjaamokäsikirja, vaihteisto)
http://de.scribd.com/doc/132628246/Saab ... 94-Deutsch (saksankielinen tee-se-itse-opas)
http://www.jope.fi/saab/www.quasimotors.com/clutch.htm
http://www.jus.liitin.net/9000_clutch_replacement.pdf
https://picasaweb.google.com/1040888685 ... 09Heinakuu
https://picasaweb.google.com/1040888685 ... 9Heinakuu2
http://www.saab9000.com/procedures/powe ... eplace.php
Viimeksi muokannut jus, Su Helmi 22, 2015 20:13. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kytkinremontin ohjeet vm-97 (2.0t)
Itse olen nähnyt lyhytlohkotonnareissa (94-98) malleissa Aero ja 2.3Täyspaine.jarmop kirjoitti:
Missä vaiheessa tuo diam. 240mm kytkin oli kaikissa tonnareissa??? 1997 jälkeen???
Jos haet vanhoja juttuja niin siellä kerrotaan että alkupään 2.0t matalapaineisissa oli 215 kykä ja vauhtipyörä sen mukainen ettei saa helposti ainakaan sorvattua.
2.0 Täyspaineisissa ja myöhemmissä lpt malleissakin tuli 228 levy ja vauhtipyörä sen muotoinen että kevyt siloitus riittää pohjustamaan 240 levylle pinnan.
Mutta kertauksena, 228 kestää stg1,2 ja järkevästi käytettynä stg3 bensasoftat (E85 stg3 alkaa luistaa hyvin pian). 240 on varma valinta pidemmäksi aikaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kytkinremontin ohjeet vm-97 (2.0t)
Sachsin 240mm kytkin pinnastaan hiotun vauhtipyörän kanssa kestää todistetusti ainakin 492nm useita tuhansia kilometrejä.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Kytkinremontin ohjeet vm-97 (2.0t)
ja jos on tarvista 240mm kokoselle vauhtipyrälle niin minulta lytyy edullisesti. Hinnasta aina voi puhua, myös paineastelma 240mm. Ei tarviisi enää kun levy ostaa jostaki
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1