Kytkinremontin ohjeet vm-97 (2.0t)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
louhelai
"Aero"
Viestit: 348
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2003 20:13
Paikkakunta: Nurmijärvi, Lepsämä

Kytkinremontin ohjeet vm-97 (2.0t)

Viesti Kirjoittaja louhelai »

Onko kenelläkään ohjeita sähköisessä muodossa ko. hommaan ?
Laita yv:tä.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Re: Kytkinremontin ohjeet vm-97 (2.0t)

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Porsiko kytkin tuon stage 1:n takia?
Kysyn kun olen itsekin tuota ykköstasoa funtsinut.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kytkinremontin ohjeet vm-97 (2.0t)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

UKT osiossa on vaihdelaatikon irrotustarinan linkki:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 39#p454639

-97 tontussa ei normikuntoinen kytkin ole millänsäkään stg1:stä. Aiemmissa vuosimalleissa jos on 215mm kykä niin voipi kulunut kytkin olla jo rajoilla pidon puolesta
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Re: Kytkinremontin ohjeet vm-97 (2.0t)

Viesti Kirjoittaja jarmop »

vesa67 kirjoitti:UKT osiossa on vaihdelaatikon irrotustarinan linkki:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 39#p454639

-97 tontussa ei normikuntoinen kytkin ole millänsäkään stg1:stä. Aiemmissa vuosimalleissa jos on 215mm kykä niin voipi kulunut kytkin olla jo rajoilla pidon puolesta
1. Niin minäkin olen kuullut ja saanut myö Maptunilta vastauksen, että 240mm kytkin kestää nuo steg 1:n tehot.
2. Mitenkäs muuten tuon apurungon irrotuksen jälkeen tehtävä pyörien suuntaus? Onko yleensä ollut tarpeellinen?
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kytkinremontin ohjeet vm-97 (2.0t)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Niin onhan tähän eri näkökantoja...
- mikäli vakiokytkin on toimiva ja hyväkuntoinen niin miksi sitä vaihtamaan, se kestää 2-litrasten stg1:n helposti. stg3:kin kestää uudehkona ja hieman järkeä käyttäen

- mikäli vakiokytkin on finaalissa ja aikoo stegittää niin 240 kykä tilalle samalla vaivalla, tarkistaa vaan onko vauhtipyörässä varaa tuollaiselle lätylle vai pitääkö hankkia isompi tai vähintäänkin käydä koneistamolla
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Re: Kytkinremontin ohjeet vm-97 (2.0t)

Viesti Kirjoittaja jarmop »

vesa67 kirjoitti:Niin onhan tähän eri näkökantoja...
- mikäli vakiokytkin on toimiva ja hyväkuntoinen niin miksi sitä vaihtamaan, se kestää 2-litrasten stg1:n helposti. stg3:kin kestää uudehkona ja hieman järkeä käyttäen

- mikäli vakiokytkin on finaalissa ja aikoo stegittää niin 240 kykä tilalle samalla vaivalla, tarkistaa vaan onko vauhtipyörässä varaa tuollaiselle lätylle vai pitääkö hankkia isompi tai vähintäänkin käydä koneistamolla
Missä vaiheessa tuo diam. 240mm kytkin oli kaikissa tonnareissa??? 1997 jälkeen???
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kytkinremontin ohjeet vm-97 (2.0t)

Viesti Kirjoittaja jus »

Viimeksi muokannut jus, Su Helmi 22, 2015 20:13. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kytkinremontin ohjeet vm-97 (2.0t)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

jarmop kirjoitti:
Missä vaiheessa tuo diam. 240mm kytkin oli kaikissa tonnareissa??? 1997 jälkeen???
Itse olen nähnyt lyhytlohkotonnareissa (94-98) malleissa Aero ja 2.3Täyspaine.

Jos haet vanhoja juttuja niin siellä kerrotaan että alkupään 2.0t matalapaineisissa oli 215 kykä ja vauhtipyörä sen mukainen ettei saa helposti ainakaan sorvattua.

2.0 Täyspaineisissa ja myöhemmissä lpt malleissakin tuli 228 levy ja vauhtipyörä sen muotoinen että kevyt siloitus riittää pohjustamaan 240 levylle pinnan.

Mutta kertauksena, 228 kestää stg1,2 ja järkevästi käytettynä stg3 bensasoftat (E85 stg3 alkaa luistaa hyvin pian). 240 on varma valinta pidemmäksi aikaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Kytkinremontin ohjeet vm-97 (2.0t)

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Sachsin 240mm kytkin pinnastaan hiotun vauhtipyörän kanssa kestää todistetusti ainakin 492nm useita tuhansia kilometrejä.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
TolTuo
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 12:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kytkinremontin ohjeet vm-97 (2.0t)

Viesti Kirjoittaja TolTuo »

ja jos on tarvista 240mm kokoselle vauhtipyrälle niin minulta lytyy edullisesti. Hinnasta aina voi puhua, myös paineastelma 240mm. Ei tarviisi enää kun levy ostaa jostaki
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Vastaa Viestiin