Trionic...( Sytytyskasetti sanoi työsopimuksen irti )

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Trionic...( Sytytyskasetti sanoi työsopimuksen irti )

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No niin nyt tämäkin on sitten koettu, sytytyskasetti rupesi ryppyilemään.
Auto käy kuin pommikone....ja CHECK ENGINE valo syttyi mittaristossa,
tässä vaiheessa on sitten ajot ajettu.
*tänään marssitaan PCS:lle ja haetaan uusi punainen kasetti... :o *
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Höh! mulle ei _koskaan_ käy noin :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No niin nyt on haettu uusi kasetti hintaa tuli 190,- euroo.
Laakkonen olisi myynyt muuten samaan hintaan, mutta Rikulla on parempi
palvelu.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

peinu kirjoitti:Höh! mulle ei _koskaan_ käy noin :)
heh...älä maalaa piruja seinälle... 8)

Tuohon kasetin hajoamiseen on voinut myös vaikuttaa nuo hajonneet tulpat ( kolmesta tulpasta oli eristeet poikki ) tämä tuli kun kansi pahvi
hajosi aiemmin, ja turhien käynnistys yritysten jälkeen vasta huomasin tulppien kunnon, mutta vahinko oli jo kerennyt tapahtumaan.
No ostin purkaamolta uuden kasetin ( todella huono vaihtoehto ) eihän
tämäkään kasetti sitten kunnossa ollut, rupesi oirehtimaan myöhemmin.
Alkuperäinen tilalle ja about 1 viikko ja tämäkin rupesi oirehtimaan.

Vielä on huolen aiheena tuo JETRONIC ohjaus boksi, voiko se aiheuttaa
kasetin tuhoutumisen..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Siis ihan kertauksen vuoksi. Mitkä syyt aiheuttavat tuon sytytyskasetin rikkoontumisen? Tarkoitan tässä sitä , että jos kasetti hajoaa niin mitä kannattaa rynnätä tarkistamaan jottei uusikin kasetti mene samantien. On turhan kallis osa pelkkään summittaiseen kokeiluun.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Siis ihan kertauksen vuoksi. Mitkä syyt aiheuttavat tuon sytytyskasetin rikkoontumisen? Tarkoitan tässä sitä , että jos kasetti hajoaa niin mitä kannattaa rynnätä tarkistamaan jottei uusikin kasetti mene samantien. On turhan kallis osa pelkkään summittaiseen kokeiluun.
Taitaa olla niin että on kaksi varmaa DI-kasetin rikkojaa:

1. Tulpan väärä resistanssi. Siitä millaisen toleranssin kasetti sietää ei liene oikeaa tietoa kenelläkään. Samaan asiaan liittyy myös se ettei kasetti kestä läpilyöntejä.

2. Öljyn katoaminen kasetin sisältä. Kasetti ei ole aivan hermeettisen tiivis, öljy katoaa aikaa myöten ja elektroniikka alkaa lämpenemään ja ilmeisesti myös lyömään läpi. Öljyn pitäis myös olla kasetin pohjalla, eli väärinpäin pidettyä kasettia ei saisi heti käyttää.

Muita lähes "varmoja" syitä löytyy vaikka googlettamalla.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Se on varmaa että:
1.Tulppien pitää olla SAABin suosittamia ( BCPR7ES ) eikä mitään moninapa hörhöttimiä.

2.Moottorin maadoituksen pitää olla kunnossa.

*niin vanhassa kasetissa oli öljystä hävinnyt n.1/3 osa kolmesta puolasta,
yhdessä oli täysi määrä, ja ykkösen puola oli märkä.... :o *
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Do diin....taas on SAAB baanalla.... 8)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin