Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

muoviset muotosuojat ovat nyt irroitetut :oops:

siihen stoppas
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Firges9000 kirjoitti:muoviset muotosuojat ovat nyt irroitetut :oops:

siihen stoppas
Eipä siihen paljon muuta tarvitakaan...

Pieni kuusiokoloavain ja pyöritystä pari kertaa kolmen tai neljän kierroksen verran :roll:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Virtalukon pohja on nyt vaihdettu. Ei starttaa silti.

Taidan vaihtaa vanhemman ehjän ja herkemmin toimivan virtalukon pohjan takasin.

Syyksi selvisi poikkihapettunut solenoidin herätepiuhan liitin. :twisted:

Sain TAAS Kaiden avukseni ja asennettiin uusi abikoliitin.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Nyt on Mojotonjetistä hankittu virtalukon pohja asennettuna.
Avaimesta katosi rytmi, rattilukko ei kytkeenny ja vaikuttaa tahmealta.

Viikonloppuna hiotaan kohdalleen :idea:
Löysätään ja säädellään.

Ideoita please 8O
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Firges9000 kirjoitti:Nyt on Mojotonjetistä hankittu virtalukon pohja asennettuna.
Avaimesta katosi rytmi, rattilukko ei kytkeenny ja vaikuttaa tahmealta.

Viikonloppuna hiotaan kohdalleen :idea:
Löysätään ja säädellään.

Ideoita please 8O

Löysäsin lukon ja pohjan välystä noin puol milliä = nyt toimii :D

Rytmi palasi ja rattilukko pelaa. :D
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Eli jotkut Motonjetin pohjat käy, ja toiset sitten taas ei :arrow: Venäjällä tehtyjä :idea:
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

CDTA kirjoitti:Eli jotkut Motonjetin pohjat käy, ja toiset sitten taas ei :arrow: Venäjällä tehtyjä :idea:
daa, daa :lol: hjuyva vjenaejae
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
swolking
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Marras 18, 2005 13:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja swolking »

Onko virtalukon pohjan vaihto todellakin noin helppoa? Joku puolituttu joskus väitti, että vaatii ISAT:lla kalibroinnin vaihdon jälkeen, mutta lienee puppua...

Ilmeisesti monella ollut ongelmia Motonetistä hankitus tarvikeosan kanssa. Onkohan isokin ero marmoritiskiltä hankitun ja Motonetin tarvikeosan kohdalla?
Mhirvi kirjoitti:
Maca kirjoitti:Joo, pitää sanoa että riskeeraavat mieluummin käynnistyvyyden kuin hengen sillä onnettomalla riisikipolla :) Ei kai se vielä aivan kaput voi olla, etteikö pienellä kopistelulla ja ihmettelyllä saa toimimaan.
Veikkaan, että voip olla paha kikkailla tienpäällä kuntoon.
Tilaa edes Motonetistä virtalukon pohja mukaan matkalle ( n.60eur) niin on edes
toivoa korjata sitä siellä levähdyspaikalla tms. mihin se "vieteri" sitten lopahtaa.

http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukk ... lukko.html
Saabismi on sairautta...
... ja olen kuolemansairas!

Jäsen # 2684
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja jus »

Virtalukon pohja on vain moninapainen katkaisija, ei sen vaihtamiseen tarvita mitään testerillä kalibrointia.
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja CDTA »

En tiedä liekkö hullutuuria, mutta minä ITSE vaihdoin varoituksista huolimatta tai juuri niiden takia Motonetin pohjan omaani joskus...vuos, puoltoista sitten. Homma on heleppo, ja ainakin mulla osa kävi ihan hyvin paikoilleen ja toimii edelleen :D
swolking
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Marras 18, 2005 13:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja swolking »

Huomenna siis virtalukon pohja vaihtoon!
Saabismi on sairautta...
... ja olen kuolemansairas!

Jäsen # 2684
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Eli onko virtalukon pohja juuri se osa mistä se palautus jousi menee rikki? Just mukavasti kytkinrempan päälle vielä tuokin meni..eli ei palauta avain itsestään.. :cry:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja jus »

Juu, virtalukon pohjassa on lukon "asennot" ja palautus starttiasennosta. Lisäksi siinä on mekanismi joka estää uudelleenstarttauksen kunnes virrat on käännetty pois päältä.

Loppuunkulunut lukkosylinteri taas aiheuttaa avaimen kääntymättömyyden nolla-asennosta eteenpäin jos kääntää virrat pois päältä muttei ota avainta ulos.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

joo,just sitä tekee eli voi vahingossa uudelleen startata ja ei palauta.Ja muuttui tosi herkäksi se starttaus asento.Muuten toimii lukko pesä normaalisti..
Se sit laiteltava seuraavaksi.Kiitos varmistuksesta.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

jannevillepetteri kirjoitti:Eli onko virtalukon pohja juuri se osa mistä se palautus jousi menee rikki? Just mukavasti kytkinrempan päälle vielä tuokin meni..eli ei palauta avain itsestään.. :cry:
Miä vaihdoin omaani tuolla linkin neuvoilla. Aikaa meni 20 min-eipä vaan jaksanu odotella kuin 10 min niitä turvatyynyjä. Työhön meni ehkä 5 min, toinen 5 min työkalujen etsintään anoppilassa. Lukkopesää en irrottanut. Mulla meni kans tuo valettu osa poikki. Ostin käytetyn 10 tai 20e, en enää muista.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Vastaa Viestiin