Firges9000 kirjoitti:Nyt on Mojotonjetistä hankittu virtalukon pohja asennettuna.
Avaimesta katosi rytmi, rattilukko ei kytkeenny ja vaikuttaa tahmealta.
Viikonloppuna hiotaan kohdalleen
Löysätään ja säädellään.
Ideoita please
Löysäsin lukon ja pohjan välystä noin puol milliä = nyt toimii
Rytmi palasi ja rattilukko pelaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Onko virtalukon pohjan vaihto todellakin noin helppoa? Joku puolituttu joskus väitti, että vaatii ISAT:lla kalibroinnin vaihdon jälkeen, mutta lienee puppua...
Ilmeisesti monella ollut ongelmia Motonetistä hankitus tarvikeosan kanssa. Onkohan isokin ero marmoritiskiltä hankitun ja Motonetin tarvikeosan kohdalla?
Mhirvi kirjoitti:
Maca kirjoitti:Joo, pitää sanoa että riskeeraavat mieluummin käynnistyvyyden kuin hengen sillä onnettomalla riisikipolla Ei kai se vielä aivan kaput voi olla, etteikö pienellä kopistelulla ja ihmettelyllä saa toimimaan.
Veikkaan, että voip olla paha kikkailla tienpäällä kuntoon.
Tilaa edes Motonetistä virtalukon pohja mukaan matkalle ( n.60eur) niin on edes
toivoa korjata sitä siellä levähdyspaikalla tms. mihin se "vieteri" sitten lopahtaa.
En tiedä liekkö hullutuuria, mutta minä ITSE vaihdoin varoituksista huolimatta tai juuri niiden takia Motonetin pohjan omaani joskus...vuos, puoltoista sitten. Homma on heleppo, ja ainakin mulla osa kävi ihan hyvin paikoilleen ja toimii edelleen
Eli onko virtalukon pohja juuri se osa mistä se palautus jousi menee rikki? Just mukavasti kytkinrempan päälle vielä tuokin meni..eli ei palauta avain itsestään..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projektisäädöissäporsimusits back againIts dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Juu, virtalukon pohjassa on lukon "asennot" ja palautus starttiasennosta. Lisäksi siinä on mekanismi joka estää uudelleenstarttauksen kunnes virrat on käännetty pois päältä.
Loppuunkulunut lukkosylinteri taas aiheuttaa avaimen kääntymättömyyden nolla-asennosta eteenpäin jos kääntää virrat pois päältä muttei ota avainta ulos.
joo,just sitä tekee eli voi vahingossa uudelleen startata ja ei palauta.Ja muuttui tosi herkäksi se starttaus asento.Muuten toimii lukko pesä normaalisti..
Se sit laiteltava seuraavaksi.Kiitos varmistuksesta.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projektisäädöissäporsimusits back againIts dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
jannevillepetteri kirjoitti:Eli onko virtalukon pohja juuri se osa mistä se palautus jousi menee rikki? Just mukavasti kytkinrempan päälle vielä tuokin meni..eli ei palauta avain itsestään..
Miä vaihdoin omaani tuolla linkin neuvoilla. Aikaa meni 20 min-eipä vaan jaksanu odotella kuin 10 min niitä turvatyynyjä. Työhön meni ehkä 5 min, toinen 5 min työkalujen etsintään anoppilassa. Lukkopesää en irrottanut. Mulla meni kans tuo valettu osa poikki. Ostin käytetyn 10 tai 20e, en enää muista.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420