siihen stoppas
Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
-
Firges9000
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
muoviset muotosuojat ovat nyt irroitetut
siihen stoppas
siihen stoppas
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Eipä siihen paljon muuta tarvitakaan...Firges9000 kirjoitti:muoviset muotosuojat ovat nyt irroitetut![]()
siihen stoppas
Pieni kuusiokoloavain ja pyöritystä pari kertaa kolmen tai neljän kierroksen verran
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
Firges9000
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Virtalukon pohja on nyt vaihdettu. Ei starttaa silti.
Taidan vaihtaa vanhemman ehjän ja herkemmin toimivan virtalukon pohjan takasin.
Syyksi selvisi poikkihapettunut solenoidin herätepiuhan liitin.
Sain TAAS Kaiden avukseni ja asennettiin uusi abikoliitin.
Taidan vaihtaa vanhemman ehjän ja herkemmin toimivan virtalukon pohjan takasin.
Syyksi selvisi poikkihapettunut solenoidin herätepiuhan liitin.
Sain TAAS Kaiden avukseni ja asennettiin uusi abikoliitin.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
Firges9000
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Nyt on Mojotonjetistä hankittu virtalukon pohja asennettuna.
Avaimesta katosi rytmi, rattilukko ei kytkeenny ja vaikuttaa tahmealta.
Viikonloppuna hiotaan kohdalleen
Löysätään ja säädellään.
Ideoita please
Avaimesta katosi rytmi, rattilukko ei kytkeenny ja vaikuttaa tahmealta.
Viikonloppuna hiotaan kohdalleen
Löysätään ja säädellään.
Ideoita please
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
Firges9000
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Firges9000 kirjoitti:Nyt on Mojotonjetistä hankittu virtalukon pohja asennettuna.
Avaimesta katosi rytmi, rattilukko ei kytkeenny ja vaikuttaa tahmealta.
Viikonloppuna hiotaan kohdalleen![]()
Löysätään ja säädellään.
Ideoita please
Löysäsin lukon ja pohjan välystä noin puol milliä = nyt toimii
Rytmi palasi ja rattilukko pelaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Eli jotkut Motonjetin pohjat käy, ja toiset sitten taas ei
Venäjällä tehtyjä 
-
Firges9000
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
daa, daaCDTA kirjoitti:Eli jotkut Motonjetin pohjat käy, ja toiset sitten taas eiVenäjällä tehtyjä
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Onko virtalukon pohjan vaihto todellakin noin helppoa? Joku puolituttu joskus väitti, että vaatii ISAT:lla kalibroinnin vaihdon jälkeen, mutta lienee puppua...
Ilmeisesti monella ollut ongelmia Motonetistä hankitus tarvikeosan kanssa. Onkohan isokin ero marmoritiskiltä hankitun ja Motonetin tarvikeosan kohdalla?
Ilmeisesti monella ollut ongelmia Motonetistä hankitus tarvikeosan kanssa. Onkohan isokin ero marmoritiskiltä hankitun ja Motonetin tarvikeosan kohdalla?
Mhirvi kirjoitti:Veikkaan, että voip olla paha kikkailla tienpäällä kuntoon.Maca kirjoitti:Joo, pitää sanoa että riskeeraavat mieluummin käynnistyvyyden kuin hengen sillä onnettomalla riisikipollaEi kai se vielä aivan kaput voi olla, etteikö pienellä kopistelulla ja ihmettelyllä saa toimimaan.
Tilaa edes Motonetistä virtalukon pohja mukaan matkalle ( n.60eur) niin on edes
toivoa korjata sitä siellä levähdyspaikalla tms. mihin se "vieteri" sitten lopahtaa.
http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukk ... lukko.html
Saabismi on sairautta...
... ja olen kuolemansairas!
Jäsen # 2684
... ja olen kuolemansairas!
Jäsen # 2684
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Virtalukon pohja on vain moninapainen katkaisija, ei sen vaihtamiseen tarvita mitään testerillä kalibrointia.
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
En tiedä liekkö hullutuuria, mutta minä ITSE vaihdoin varoituksista huolimatta tai juuri niiden takia Motonetin pohjan omaani joskus...vuos, puoltoista sitten. Homma on heleppo, ja ainakin mulla osa kävi ihan hyvin paikoilleen ja toimii edelleen 
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Huomenna siis virtalukon pohja vaihtoon!
Saabismi on sairautta...
... ja olen kuolemansairas!
Jäsen # 2684
... ja olen kuolemansairas!
Jäsen # 2684
-
jannevillepetteri
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Eli onko virtalukon pohja juuri se osa mistä se palautus jousi menee rikki? Just mukavasti kytkinrempan päälle vielä tuokin meni..eli ei palauta avain itsestään.. 
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Juu, virtalukon pohjassa on lukon "asennot" ja palautus starttiasennosta. Lisäksi siinä on mekanismi joka estää uudelleenstarttauksen kunnes virrat on käännetty pois päältä.
Loppuunkulunut lukkosylinteri taas aiheuttaa avaimen kääntymättömyyden nolla-asennosta eteenpäin jos kääntää virrat pois päältä muttei ota avainta ulos.
Loppuunkulunut lukkosylinteri taas aiheuttaa avaimen kääntymättömyyden nolla-asennosta eteenpäin jos kääntää virrat pois päältä muttei ota avainta ulos.
-
jannevillepetteri
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
joo,just sitä tekee eli voi vahingossa uudelleen startata ja ei palauta.Ja muuttui tosi herkäksi se starttaus asento.Muuten toimii lukko pesä normaalisti..
Se sit laiteltava seuraavaksi.Kiitos varmistuksesta.
Se sit laiteltava seuraavaksi.Kiitos varmistuksesta.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
-
Henkka poika
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Virtalukonpohjan räpeltämisen helppous?
Miä vaihdoin omaani tuolla linkin neuvoilla. Aikaa meni 20 min-eipä vaan jaksanu odotella kuin 10 min niitä turvatyynyjä. Työhön meni ehkä 5 min, toinen 5 min työkalujen etsintään anoppilassa. Lukkopesää en irrottanut. Mulla meni kans tuo valettu osa poikki. Ostin käytetyn 10 tai 20e, en enää muista.jannevillepetteri kirjoitti:Eli onko virtalukon pohja juuri se osa mistä se palautus jousi menee rikki? Just mukavasti kytkinrempan päälle vielä tuokin meni..eli ei palauta avain itsestään..
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420