Ajattelin tiedustella olisiko tarvetta CS-tonnarin osille kuinka laajalti???
Kun ei tunnu 440tkm ajettu katsastettu toimiva CSE menevän edes polkuhintaan kaupaksi, niin taitaa olla viisainta purkaa. Kone ja laatikkokin vielä iskussaan. Uusi tuulilasi. Toimiva ilmastointi(kylmäaineet pysyneet sisällä). Sisusta OK-kunnossa. Väri LeMans Blue, ovet/konepelti/takaluukku suhtkoht ok-kunto, lokareissa ruostekohtia, ei kuitenkaan mädät.
Jos olisin tiennyt että näitä on enemmän ajettuna näin vaikea myydä, niin en olisi koskaan sekaantunut Pahasti persnettoa tulee kuitenkin tällä autolla. Jos olisi osille enemmälti kysyntää, niin voin purkaa ja myydä osia. Niin ja osien hinnat olisivat varmastikin kohtuuden rajoissa.
Pitkälohkomoottorin osia saattaa olla kyllä hankala myydä,laatikkokin varmaan ei ihan hujauksessa mene. Peltiosat saattaa hyvällä tuurilla mennä,kun ton 95 vuotisen purin niin ei tahdo ehjät luukut mennä kaupaks millään. Kangassisustalla olevat penkitkin voit käytännössä viskata kaatopaikalle. Toki joistain sisustan osista eroon pääset.
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Taitaa porukka pelätä noita tasapainohiluja pitkälohko-B234-koneissa. Luulisi kuitenkin että jollekin menee kaupaksi tuohon hintaan jos ei tarvitse kaukaa hakea. Itselle voisi kelvata hyvinkin, mutta Lapinlahti on turhan kaukana.
puu kirjoitti:Taitaa porukka pelätä noita tasapainohiluja pitkälohko-B234-koneissa. Luulisi kuitenkin että jollekin menee kaupaksi tuohon hintaan jos ei tarvitse kaukaa hakea. Itselle voisi kelvata hyvinkin, mutta Lapinlahti on turhan kaukana.
Hei. Mitä sinä tarkoitat tuolla tasapainohilulla? Aloittajalle sanoisin, että älä murehdi persnetosta, sillä sitähän tulee lähes aina kun myyt autoa.
Eiköhän varmaan moottorin tasapainoakselia ketjuineen tarkoitettu tässä..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projektisäädöissäporsimusits back againIts dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Sekö on sitten joku tyyppivika? Kyllähän tälläkin on ajettu jo lähes 450 000 km, eli on palvellut varsin pitkään ja varmaan vielä ajelee sen 500 000 km asti. Ymmärsinkö oikein, että 2.0 litraisissa koneissa ei ole tätä tasapainoakselin ketjua.
Tyyppivika on hyvin laaja käsite. Kun lukee ja kuuntelee juttuja autoista, kaikissa on pelkkiä tyyppivikoja. Tiedän minäkin yhden loppupään 2.0t tonnarin, jolla ajettu melkein 350tkm ja kaikista tyyppivioista iskenyt ainoastaan sytkäkasetti (joku 300tkm) ja lämppärin kenno. Niin ja taisi muovipäätyisen syylärin kans vaihtaa ku vuoti liikaa. Eli pa-pumppu, kansipaffi, turbo ja mitä näitä on niin kaikki Trollhättanin jäljiltä. Ja ajossa edelleen. Suurimpana huomiona niin mankkuvenaahan tuossa ei ole, joten yksi tyyppimurhe vähemmän.
Mut joo, tasapainohilut tunnistaa helpoiten ku on ne muhkurat lohkon kyljessä (kun huomaa niin ei erehdy) ja jossain vaiheessa niitä kai paranneltiin. Tosin on ne vissiin vaivannu myös lyhytlohkoissakin (menee jo MuTuksi niinku mun jutut usein), mutta jokku on korjannu ja jokku ihan vain ottanu ketjun pois avaamalla öljypohjan...
Joo en tiedä, minusta taasen tuntui että moottori(tasapainohärpäkkeistä huolimatta) +laatikko vielä "tuoreinta" tossa autossa, kilometreistä huolimatta. Uskon että olisi mennyt tekniikan osalta pitkäänkin ongelmitta. Kori ja alusta vaan alkaa tuossa vaiheessa oireleimaan jo joka puolelta pikkuhiljaa.
Pitääkö paikkansa, että tuo tasapainohiluilu on vain 2.3 koneiden ongelma ja 2.0 litraisissa ei ole tätä tasapainoakselinketjuja. Vai löytyykö nuo härpäkkeet mallista cd 2.0 vm-91. Entä onko tämä tasapainoakselinketju myös 2.3 litraisissa ng 900 malleissa?
Ei ole -91 mallisessa 2.0 koneessa, moottorityyppi B202. Tulivat vissiin -94 2.0 koneisiin kun B204 tuli käyttöön ja samoin sytytyskasetti, siis vaparikoneisiin. 2.3 koneet on kaikki tasapainoakseleilla.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saabin moottoreissa viimeinen numero tarkoittaa nimenomaan apuakselien lukumäärää.
B201=yksi nokka-akseli, ei tasap.akseleita
B202=kaksi nokka-akselia, ei tasap.akseleita
B204=kaksi nokka-akselia, kaksi tasap.akselia
B212=kaksi nokka-akselia, ei tasap.akseleita
B234=kaksi nokka-akselia, kaksi tasap.akselia.