Ongelmia

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Ongelmia

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Pojan tonnarin käyntiongelmaan ratkaisua tiedustellaan ??
Auto 9000 2.3 T -92
Ongelma :
-Käynti muutui kertaheitolla ontuvaksi pienillä kierroksilla (alle 3000) , tuntuu kuin kävisi kolmella,"röpöttää", muuten kun "painaa" reilusti niin kulkee ihan niinkuin ennenkin. Tuntuu haisevan? enemmän kuin ennen kun laitaa tyhjäkäynnille ajon jälkeen.
Kokeiltu :
-1 toisella ehjällä Di-boxilla ei vaikutusta
-2vaihdettu tulpat ( ihan niinkuin vanhoissa tulpissa olisi 3 pytyn tulppa ollut vähän tummempi kuin muut)
-3 Laitettu masinolia tankkiin
-4 bensapumppu vaihdettu 4 kk sitten
-5 CHECK ENGINE valo ei pala eikä ole vilkunut
-6 ei savuta
-7 eikä muutakaan epänormaalia näy

hyviä ehdotuksia tai tietoa saa antaa
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
louhelai
"Aero"
Viestit: 348
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2003 20:13
Paikkakunta: Nurmijärvi, Lepsämä

Viesti Kirjoittaja louhelai »

Onko TCS:ää? Eli onko sähköinen kaasuläppä?
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

louhelai kirjoitti:Onko TCS:ää? Eli onko sähköinen kaasuläppä?
EI ole tcs:ässää , luojan kiitos , taitaapi olla vielä ilmamäärämittarilla tuo -92:nen
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
louhelai
"Aero"
Viestit: 348
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2003 20:13
Paikkakunta: Nurmijärvi, Lepsämä

Viesti Kirjoittaja louhelai »

Puhdista tyhjäkäyntimoottori!
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Ilmamassamittarin toiminta kannattaa testata.
Foxbody turbo
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Tyhmä kysymys, mutta missä näissä uudemmissa on tyhjäkäyntimoottori sillä vanhemissa se oli hyvässä paikassa .
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

to4 kirjoitti:Ilmamassamittarin toiminta kannattaa testata.
"Kertaus on opintojen äiti" , eli pitempää oppimäärää kysellään vai tarvitaanko tech:iä :lol:
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
louhelai
"Aero"
Viestit: 348
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2003 20:13
Paikkakunta: Nurmijärvi, Lepsämä

Viesti Kirjoittaja louhelai »

Tyhjäkäyntimoottori löytyy imusarjan alta, termarin kannen luota!
Kokeile hakua, sen puhdistus on käyty kohta kohdalta läpi.
Viimeksi muokannut louhelai, Ma Joulu 27, 2004 19:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

louhelai kirjoitti:Tyhjäkäyntimoottri löytyy imusarjan alta, termarin kannen luota!
Kokeile hakua, sen puhdistus on käyty kohta kohdalta läpi.
Löysin haun avulla :oops: , näyttää olevan v.....u maisessa paikassa.
Yleensähän tuon moottorin ongelmat taitavat olla ennemmän sitä että kierrokset jäävät korkealle tai laskevat hitaaasti ?? sekä "soutavat" ??
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
louhelai
"Aero"
Viestit: 348
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2003 20:13
Paikkakunta: Nurmijärvi, Lepsämä

Viesti Kirjoittaja louhelai »

Itselläni kävi huonosti tyhjäkäyntiä ja toimi "normaalisti" kun oli kierroksia 2000 tai enemmän. Mittasin puristukset ja yhdessä sylinterissä oli pyöreä nolla. Irrotin sylinterin kannen ja pakoventtiilin seitirengas irti johtuen varmaakin siitä kun kansi oli halki siltä kohtaa. Mutta tämä on tosi harvinaista tonnarin kohdalla, yleensä kansi sulaa ahtopaineen noston takia.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

louhelai kirjoitti:Itselläni kävi huonosti tyhjäkäyntiä ja toimi "normaalisti" kun oli kierroksia 2000 tai enemmän. Mittasin puristukset ja yhdessä sylinterissä oli pyöreä nolla. Irrotin sylinterin kannen ja pakoventtiilin seitirengas irti johtuen varmaakin siitä kun kansi oli halki siltä kohtaa. Mutta tämä on tosi harvinaista tonnarin kohdalla, yleensä kansi sulaa ahtopaineen noston takia.
Kävi kyllä mielessä tuo mahdollisuus että onko jostain pytystä ( 3:sen tulppa oli vähän tummempi) puristkset hukassa. Täytyypi huomenna avustaa "junioria" sen verran että löydetään jostain mittari ja tsekataan nuo puristukset.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

valtteri kirjoitti:
to4 kirjoitti:Ilmamassamittarin toiminta kannattaa testata.
"Kertaus on opintojen äiti" , eli pitempää oppimäärää kysellään vai tarvitaanko tech:iä :lol:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ssamittari

Tuon kun lukaset, niin pitäs löytyä ohjeet :) .
Foxbody turbo
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

Hei ja vielä PERUS juttu, tarkista BENSAN PAINEET.ja läppä potikka
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

mitakkaa pyttyjen puristukset, onko vuotoja.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

9000cst kirjoitti:mitakkaa pyttyjen puristukset, onko vuotoja.
Nyt on mitattu :D ei ainakaan tarvitse moottoria aukaista sillä puristukset kaikissa pytyissä aika tarkasti 10 kg +- 0.5 kg.
Soittelin kaverille joka on huoltanut saabini ja hän sanoi että tuskin on vikaa IMM:rissa jos ei CHECK ENGINE valo ole vilkkunut tai pala ? onko kokemuksia ?.
Täytynee käydä tyhjäkäyntimoottorin kimppuun.
Miten on jos bensasuodatin on tukossa ? miten käyttäytyy ?
Nyt aamulla kun moottori oli kylmä niin kävi paremmin tyhjäkäyntiä (eli sai enemmän soppaa). Taitaa olla lämpimänä tyhjäkäynnillä ja alhaisilla kierroksilla bensapulaa tai ilmavuotoa ?
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Vastaa Viestiin