Ongelmia
Ongelmia
Pojan tonnarin käyntiongelmaan ratkaisua tiedustellaan ??
Auto 9000 2.3 T -92
Ongelma :
-Käynti muutui kertaheitolla ontuvaksi pienillä kierroksilla (alle 3000) , tuntuu kuin kävisi kolmella,"röpöttää", muuten kun "painaa" reilusti niin kulkee ihan niinkuin ennenkin. Tuntuu haisevan? enemmän kuin ennen kun laitaa tyhjäkäynnille ajon jälkeen.
Kokeiltu :
-1 toisella ehjällä Di-boxilla ei vaikutusta
-2vaihdettu tulpat ( ihan niinkuin vanhoissa tulpissa olisi 3 pytyn tulppa ollut vähän tummempi kuin muut)
-3 Laitettu masinolia tankkiin
-4 bensapumppu vaihdettu 4 kk sitten
-5 CHECK ENGINE valo ei pala eikä ole vilkunut
-6 ei savuta
-7 eikä muutakaan epänormaalia näy
hyviä ehdotuksia tai tietoa saa antaa
Auto 9000 2.3 T -92
Ongelma :
-Käynti muutui kertaheitolla ontuvaksi pienillä kierroksilla (alle 3000) , tuntuu kuin kävisi kolmella,"röpöttää", muuten kun "painaa" reilusti niin kulkee ihan niinkuin ennenkin. Tuntuu haisevan? enemmän kuin ennen kun laitaa tyhjäkäynnille ajon jälkeen.
Kokeiltu :
-1 toisella ehjällä Di-boxilla ei vaikutusta
-2vaihdettu tulpat ( ihan niinkuin vanhoissa tulpissa olisi 3 pytyn tulppa ollut vähän tummempi kuin muut)
-3 Laitettu masinolia tankkiin
-4 bensapumppu vaihdettu 4 kk sitten
-5 CHECK ENGINE valo ei pala eikä ole vilkunut
-6 ei savuta
-7 eikä muutakaan epänormaalia näy
hyviä ehdotuksia tai tietoa saa antaa
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
EI ole tcs:ässää , luojan kiitos , taitaapi olla vielä ilmamäärämittarilla tuo -92:nenlouhelai kirjoitti:Onko TCS:ää? Eli onko sähköinen kaasuläppä?
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
"Kertaus on opintojen äiti" , eli pitempää oppimäärää kysellään vai tarvitaanko tech:iäto4 kirjoitti:Ilmamassamittarin toiminta kannattaa testata.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Tyhjäkäyntimoottori löytyy imusarjan alta, termarin kannen luota!
Kokeile hakua, sen puhdistus on käyty kohta kohdalta läpi.
Kokeile hakua, sen puhdistus on käyty kohta kohdalta läpi.
Viimeksi muokannut louhelai, Ma Joulu 27, 2004 19:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
Löysin haun avulla , näyttää olevan v.....u maisessa paikassa.louhelai kirjoitti:Tyhjäkäyntimoottri löytyy imusarjan alta, termarin kannen luota!
Kokeile hakua, sen puhdistus on käyty kohta kohdalta läpi.
Yleensähän tuon moottorin ongelmat taitavat olla ennemmän sitä että kierrokset jäävät korkealle tai laskevat hitaaasti ?? sekä "soutavat" ??
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Itselläni kävi huonosti tyhjäkäyntiä ja toimi "normaalisti" kun oli kierroksia 2000 tai enemmän. Mittasin puristukset ja yhdessä sylinterissä oli pyöreä nolla. Irrotin sylinterin kannen ja pakoventtiilin seitirengas irti johtuen varmaakin siitä kun kansi oli halki siltä kohtaa. Mutta tämä on tosi harvinaista tonnarin kohdalla, yleensä kansi sulaa ahtopaineen noston takia.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear Turbo Pilot SportCombi A
Kävi kyllä mielessä tuo mahdollisuus että onko jostain pytystä ( 3:sen tulppa oli vähän tummempi) puristkset hukassa. Täytyypi huomenna avustaa "junioria" sen verran että löydetään jostain mittari ja tsekataan nuo puristukset.louhelai kirjoitti:Itselläni kävi huonosti tyhjäkäyntiä ja toimi "normaalisti" kun oli kierroksia 2000 tai enemmän. Mittasin puristukset ja yhdessä sylinterissä oli pyöreä nolla. Irrotin sylinterin kannen ja pakoventtiilin seitirengas irti johtuen varmaakin siitä kun kansi oli halki siltä kohtaa. Mutta tämä on tosi harvinaista tonnarin kohdalla, yleensä kansi sulaa ahtopaineen noston takia.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
valtteri kirjoitti:"Kertaus on opintojen äiti" , eli pitempää oppimäärää kysellään vai tarvitaanko tech:iäto4 kirjoitti:Ilmamassamittarin toiminta kannattaa testata.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ssamittari
Tuon kun lukaset, niin pitäs löytyä ohjeet .
Foxbody turbo
-
- "Turbo"
- Viestit: 285
- Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
- Paikkakunta: Käläviä
Nyt on mitattu ei ainakaan tarvitse moottoria aukaista sillä puristukset kaikissa pytyissä aika tarkasti 10 kg +- 0.5 kg.9000cst kirjoitti:mitakkaa pyttyjen puristukset, onko vuotoja.
Soittelin kaverille joka on huoltanut saabini ja hän sanoi että tuskin on vikaa IMM:rissa jos ei CHECK ENGINE valo ole vilkkunut tai pala ? onko kokemuksia ?.
Täytynee käydä tyhjäkäyntimoottorin kimppuun.
Miten on jos bensasuodatin on tukossa ? miten käyttäytyy ?
Nyt aamulla kun moottori oli kylmä niin kävi paremmin tyhjäkäyntiä (eli sai enemmän soppaa). Taitaa olla lämpimänä tyhjäkäynnillä ja alhaisilla kierroksilla bensapulaa tai ilmavuotoa ?
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"