Yleensä on riittänyt kun on tukevalla meisselillä hieman kammennut haarukkaa, ja alapallo tipahtaa itsestään. Joskus joutuu kädellä hieman nykäseen alaspäin...aero kirjoitti:5) Alapallo irrotustyökalulla irti navasta
9000 VM 92 CC jarruputkien reitti
Re: 9000 VM 92 CC jarruputkien reitti
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: 9000 VM 92 CC jarruputkien reitti
Autossani lähtee pääsylinteriltä 4 putkea, eli jokainen on omassa piirissään. Näin kertoo myös Haynesin ohjekirja pääsylinterin korjauksen kohdalla. Liekö sitten ABS jarrut vai ilman ei aavistustakaan, rekisteriote sanoo, että vaihtoehtoinen lukkiutumaton jarrujärjestelmä? Hikoilen vielä takaliitoksien avaamisessa... Uusia liitoksia kun en osannut ostaa oikein on vanhat saatava auki....Vanhassa ABS-järjestelmässä takajarrut ovat molemmat samassa piirissä, taakse menee vain yksi putki, haara taka-akselin yläpuolella.
ABSittomassa jakautuminen on heti pääsylinterillä akun vieressä, piirin molemmat jarruputket lähtevät sylinteriltä vierekkäin:
Re: 9000 VM 92 CC jarruputkien reitti
Pääsylinteriltä lähtee neljä putkea, yksi jokaiselle jarrulle. Pääsylinterin sisällä on vain kaksi mäntää, vierekkäiset jarruputkilähdöt ovat yhteydessä pääsylinterissä samaan männän edessä olevaan osastoon, ne ovat siis samassa piirissä. Haarautuminen on jo heti pääsylinterin yhteydessä.
Liitokset ovat kaikki niitä samoja 10x1 mm liitoksia, jollaisen jo edestä avasit. Uros ja naaras. Tuolla ostoslistaa putkijuntturoille: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 13#p818413
Liitokset ovat kaikki niitä samoja 10x1 mm liitoksia, jollaisen jo edestä avasit. Uros ja naaras. Tuolla ostoslistaa putkijuntturoille: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 13#p818413