stage 5 ja kytkin (KIIRE)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Saa sillä aikaan ainakin armottoman vitutuksen, kun kytkin porsii kohta uudestaan.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Aeron kykä piti dynossa ensimmäisellä kerralla 530Nm, toisella vähemmän ja siitä alkoi alamäki. Eli maksimi on jossain 500Nm nurkilla, 450Nm toimii takuulla.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

torre kirjoitti:SRE740 maksaa 400-500 jo itsessään plus levy päälle muutaman satasen nii tulee kyllä jo aika kallista touhua. näin sanoivat pro-carservicellä.
eli ei ihan päästä tolla ransun ehdottamalla 250-300e budjetilla. :/
mikä neuvoksi? ekö jollain 300e budjetilla saa sitten yhtään mitään aikaiseksi?
Kyllä se ny vaan niin on että kunnon kytkin maksaa likemmäks tonnin.
Toki se sama raha menee kun muutamaan kertaan vaihtelet niitä muutman satasen rimpuloita.
toi 740 asetelman on useamman auton toimesta testattu ja kestäny yli 100tkm kuritusta ilman ongelmia. Ja puhutaan stage 6+ väännöistä.

http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... h:::2.html

En huomannu tuolla enäää 740 asetelmaa, mutta toi -785 settihän on se ns. kaikista kovin. Levy on jousittamaton mutta tuokin on todistetusti toiminut hyvin saabissa. Pohjelihas kyllä kasvaa, polkimesta tulee jonkinverran jäykempi.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja Kaide »

JouniCSE kirjoitti:
torre kirjoitti:meneekö siis toi aeron tai 240mm täystpaine suoraan paikalleen ja kumpi kannattaa ostaa. onko hintaeroja?
Vauhtis mennee vaihtoon samassa kaupassa. SRE740 asetelman kanssa aeron/täyspaineen 240mm levy pelaa oikein hyvin. Siinä riittää pitoa aika riittävästi.

Vauhtipyörää ei 95% varmuudella tartte vaihtaa kun kirjoittajan auto on -97 eli siinä on ERITTÄIN todennäköisesti jo iso vauhtipyörä.
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja exclusive »

http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2211 oisko tommosesta mihinkään? Omaan "täyspaine" tonnariin meinasin tollasen kunhan saa muut hilppeet paikoilleen
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Koskinen
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: La Touko 07, 2011 12:30
Paikkakunta: Imatra

Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja Koskinen »

exclusive kirjoitti:http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2211 oisko tommosesta mihinkään? Omaan "täyspaine" tonnariin meinasin tollasen kunhan saa muut hilppeet paikoilleen

Eikös tuo ole aivan samaa kamaa originaalin kytkimen kanssa eli ei mitenkään enemmän vääntöä kestävä. Projektithreadissäsi olevilla osilla aletaan kyllä varmaan olemaan tuon vakiokytkimen äärirajoilla jo..

- Jyri
Saab 9000 2.3T -95 Imola Red RE85
#5359 Jyri Koskinen
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja exclusive »

Koskinen kirjoitti:
exclusive kirjoitti:http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2211 oisko tommosesta mihinkään? Omaan "täyspaine" tonnariin meinasin tollasen kunhan saa muut hilppeet paikoilleen

Eikös tuo ole aivan samaa kamaa originaalin kytkimen kanssa eli ei mitenkään enemmän vääntöä kestävä. Projektithreadissäsi olevilla osilla aletaan kyllä varmaan olemaan tuon vakiokytkimen äärirajoilla jo..

- Jyri
Ok...mitenkä tollanen jousitettu sintteri ja siihen kaveriksi joku jäykempi asetelma,esim. moposport.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Sintteri ei sitten ole mikään järkevä pidempiaikainen ratkaisu jos autolla ajetaan käyttöajoa kaupungissa, oli jousitettu tai ei. Pitoa sellaisesta kyllä löytyy ja edullisesti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
torre
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Ke Kesä 22, 2011 21:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja torre »

missäs hintaluokassa noi sintteri levyt sitten pyörii ja käyko normaaliin asetelmaan?
torre
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Ke Kesä 22, 2011 21:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja torre »

Meneekö sintteri suoraan aeron tai täyspaineen asetelmaan ja paljonko ne kestävät vääntöä?
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja exclusive »

käsittääkseni sintteri menee normi asetelmaan mutta laatikkoon kohdistuva rasitus saattaa jopa tuplaantuu
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
TolTuo
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 12:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja TolTuo »

mielestäni jos tekee kuin g-mies neuvoi että joko 1,5mm prikat asetelman alle tai vauhtipyörästä 1,5mm. Saa väljyyttä että pystyy normi liikenteessä käyttää.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Se sun kytkimes on spesiaalitapaus, normisintterit voi olla paksuudeltaan samaa luokkaa, kuin orkkis. Sun kykä on mitattu ja maksimiväännönkesto saavutettiin tuolla mitoituksella.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
torre
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Ke Kesä 22, 2011 21:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja torre »

Mistä edullisin sintteri? mielellään jousitettu.
TolTuo
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 12:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)

Viesti Kirjoittaja TolTuo »

Eikö noita löydy maptunilta tai sitten halvemalla speedpartsilta.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Vastaa Viestiin