stage 5 ja kytkin (KIIRE)
Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)
Saa sillä aikaan ainakin armottoman vitutuksen, kun kytkin porsii kohta uudestaan.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)
Aeron kykä piti dynossa ensimmäisellä kerralla 530Nm, toisella vähemmän ja siitä alkoi alamäki. Eli maksimi on jossain 500Nm nurkilla, 450Nm toimii takuulla.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)
Kyllä se ny vaan niin on että kunnon kytkin maksaa likemmäks tonnin.torre kirjoitti:SRE740 maksaa 400-500 jo itsessään plus levy päälle muutaman satasen nii tulee kyllä jo aika kallista touhua. näin sanoivat pro-carservicellä.
eli ei ihan päästä tolla ransun ehdottamalla 250-300e budjetilla. :/
mikä neuvoksi? ekö jollain 300e budjetilla saa sitten yhtään mitään aikaiseksi?
Toki se sama raha menee kun muutamaan kertaan vaihtelet niitä muutman satasen rimpuloita.
toi 740 asetelman on useamman auton toimesta testattu ja kestäny yli 100tkm kuritusta ilman ongelmia. Ja puhutaan stage 6+ väännöistä.
http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... h:::2.html
En huomannu tuolla enäää 740 asetelmaa, mutta toi -785 settihän on se ns. kaikista kovin. Levy on jousittamaton mutta tuokin on todistetusti toiminut hyvin saabissa. Pohjelihas kyllä kasvaa, polkimesta tulee jonkinverran jäykempi.
Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)
JouniCSE kirjoitti:Vauhtis mennee vaihtoon samassa kaupassa. SRE740 asetelman kanssa aeron/täyspaineen 240mm levy pelaa oikein hyvin. Siinä riittää pitoa aika riittävästi.torre kirjoitti:meneekö siis toi aeron tai 240mm täystpaine suoraan paikalleen ja kumpi kannattaa ostaa. onko hintaeroja?
Vauhtipyörää ei 95% varmuudella tartte vaihtaa kun kirjoittajan auto on -97 eli siinä on ERITTÄIN todennäköisesti jo iso vauhtipyörä.
Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2211 oisko tommosesta mihinkään? Omaan "täyspaine" tonnariin meinasin tollasen kunhan saa muut hilppeet paikoilleen
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)
exclusive kirjoitti:http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2211 oisko tommosesta mihinkään? Omaan "täyspaine" tonnariin meinasin tollasen kunhan saa muut hilppeet paikoilleen
Eikös tuo ole aivan samaa kamaa originaalin kytkimen kanssa eli ei mitenkään enemmän vääntöä kestävä. Projektithreadissäsi olevilla osilla aletaan kyllä varmaan olemaan tuon vakiokytkimen äärirajoilla jo..
- Jyri
Saab 9000 2.3T -95 Imola Red RE85
#5359 Jyri Koskinen
#5359 Jyri Koskinen
Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)
Ok...mitenkä tollanen jousitettu sintteri ja siihen kaveriksi joku jäykempi asetelma,esim. moposport.Koskinen kirjoitti:exclusive kirjoitti:http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2211 oisko tommosesta mihinkään? Omaan "täyspaine" tonnariin meinasin tollasen kunhan saa muut hilppeet paikoilleen
Eikös tuo ole aivan samaa kamaa originaalin kytkimen kanssa eli ei mitenkään enemmän vääntöä kestävä. Projektithreadissäsi olevilla osilla aletaan kyllä varmaan olemaan tuon vakiokytkimen äärirajoilla jo..
- Jyri
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)
Sintteri ei sitten ole mikään järkevä pidempiaikainen ratkaisu jos autolla ajetaan käyttöajoa kaupungissa, oli jousitettu tai ei. Pitoa sellaisesta kyllä löytyy ja edullisesti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)
missäs hintaluokassa noi sintteri levyt sitten pyörii ja käyko normaaliin asetelmaan?
Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)
Meneekö sintteri suoraan aeron tai täyspaineen asetelmaan ja paljonko ne kestävät vääntöä?
Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)
käsittääkseni sintteri menee normi asetelmaan mutta laatikkoon kohdistuva rasitus saattaa jopa tuplaantuu
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)
mielestäni jos tekee kuin g-mies neuvoi että joko 1,5mm prikat asetelman alle tai vauhtipyörästä 1,5mm. Saa väljyyttä että pystyy normi liikenteessä käyttää.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)
Se sun kytkimes on spesiaalitapaus, normisintterit voi olla paksuudeltaan samaa luokkaa, kuin orkkis. Sun kykä on mitattu ja maksimiväännönkesto saavutettiin tuolla mitoituksella.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)
Mistä edullisin sintteri? mielellään jousitettu.
Re: stage 5 ja kytkin (KIIRE)
Eikö noita löydy maptunilta tai sitten halvemalla speedpartsilta.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1