Käyttäjäkokemuksia E10:stä
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
Re: Käyttäjäkokemuksia E10:stä
Nythän on tulossa markkinoille ainakin E15 ja E20....eli etanolipronsentit senkun nousee...kuitenkin ovat jo jenkeissä ajaneet ko. seoksellla jo parikymmentävuotta ja Brasiliassa etanolilla ainakin samaiset 20 vuotta.
Itse ajan ia etanolilla, kun hinta on nyt tippunut jo alle 1 euron ainakin täällä keskeisessä Suomessa.
Itse ajan ia etanolilla, kun hinta on nyt tippunut jo alle 1 euron ainakin täällä keskeisessä Suomessa.
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
Re: Käyttäjäkokemuksia E10:stä
Ilmiö on todennäköisesti todellakin lähes puhtaasti psykologinen; omataan jo valmiiksi ennakkoasenne ja sitten kun sitä E10:ä tankataan niin auton käyttäytymistä tarkkaillaan kyllä varmasti ainakin kolminkertaisella tarmolla normaaliin verrattuna. Onhan se nyt selvää että silloin huomaa melkein mitä tahansa käyttäytymistä jos ennakkoasenteet ovat riittävän vahvat. Tarvittaessa voi huomata vaikka moottorin leikanneen kiinni. Placebo on vahva voima.KN/Lieto kirjoitti:Outoa, että toisilla ei E10 bensa toimi lainkaan, ja kulutus nousee. Toisilla taasen kaikki toimii normaalisti. Väkisinkin tulee mieleen, että ollaan jo valmiiksi jotain mieltä... ei se 95:en loppujen lopuksi paljoa muuttunut.
Jo se, että ylipäätään löytyy tonnarikuskeja joilla se auto pelaa täsmälleen moitteetta eekympillä, kertoo siitä että polttoaineessa ei vika voi olla. On myös tilastollisesti suunnattoman epätodennäköistä että ne tonnarikuskit, joilla ongelmia ei ilmene, olisivat aina tankanneet sellaista versiota jossa etanolia ei olekaan sitä täyttä 10%.
Mekaniikastakaan ei varmastikaan tulla selitystä löytämään, tai ainakin minä olisin halukas kuulemaan sen selityksen miksi saman mallin autoista toiset toimivat ja toiset eivät. Samoin sähköpuoli; selittävä tekijä puuttuu.
Tehonlasku- tai kasvu ovat E10 vs E5 tosiaan luokkaa 3-5%, eli niin mitättömän pienet ettei kellään ole tarpeeksi tarkkaa persettä sellaisia noteeraamaan.
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
Re: Käyttäjäkokemuksia E10:stä
Toki tuo voi olla vain luuloista kiinni mutta liekkö sitten eri sytkä ja ruiskuversioilla mitään tekoa asian kanssa?
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Käyttäjäkokemuksia E10:stä
Voisivat olla selittävä tekijä, JOS niissä olisi jotain korrelaatiota. Tällä hetkellä toimivia tuntuisi olevan ainakin jakajasytyllinen LH2.4 (esim.oma tonnari) ja puhui joku tuolla 9-3:stakin joista löytyy jo trionic ja suorasytkä? Toki eri trionic-versioissa voisi olla eroa.muppelo kirjoitti:Toki tuo voi olla vain luuloista kiinni mutta liekkö sitten eri sytkä ja ruiskuversioilla mitään tekoa asian kanssa?
Haluaisiko ihmiset siis listailla hieman tarkemmin käyttäjäkokemuksiaan E10:stä? Malli ja vuosimalli olisi ainakin hyvä olla tiedossa, ja mitä spesifisemmät tiedot sitä parempi.
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
Re: Käyttäjäkokemuksia E10:stä
minä ajan 99 V-poverilla ja sillä toimii hyvin sievästi piristetyt saabit ysikyt luvun alun satkuja pari ja yks tonnari yli parisataa heppasia ovat kaikki. tosin en oo ajanut ikinä 95oktaanisella bensalla eikö se oo sama ku kusis tankkiin näissä vanhoissa ei kulutusta tarvi seurata tai bensan hintaa laittaa vaan parasta tankkiin niin on hyvä mieli itellä ja auto tykkää. SAMA UUSILLE AUTOILLE
OG 900 Convertible
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
Re: Käyttäjäkokemuksia E10:stä
Täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Ei tartte miettiä ja arpoa kun panee parasta mitä mittarilta löytyy. 99:siä käytin niin pitkään kun sitä sai, sitten siirryin 98:iin ja v-poweria sillointällöin.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Käyttäjäkokemuksia E10:stä
moi,
E10 ajettu niin kauan kuin on ollut Suomessa tarjolla.
Hyvin on saab toiminut.
CS 2.0t (lpt)-96
406 tkm mittarissa
päästöt oli joulukuun katsastuksessa hyvät ja kone toimii
-Make
E10 ajettu niin kauan kuin on ollut Suomessa tarjolla.
Hyvin on saab toiminut.
CS 2.0t (lpt)-96
406 tkm mittarissa
päästöt oli joulukuun katsastuksessa hyvät ja kone toimii
-Make
Re: Käyttäjäkokemuksia E10:stä
Tässä on esimerkillisen hyvä viesti, vielä kun E10:llä ajetut kilometrit (arvioidut) ilmoitat niin suoraan tietokantavalmis postaus.mjpelkon kirjoitti:moi,
E10 ajettu niin kauan kuin on ollut Suomessa tarjolla.
Hyvin on saab toiminut.
CS 2.0t (lpt)-96
406 tkm mittarissa
päästöt oli joulukuun katsastuksessa hyvät ja kone toimii
-Make
Voisinpa ruveta itse keräämään Saabistien dataa E10-käytöstä että mitä oireita on ollut milläkin kokoonpanolla, vai onko ollut mitään. Julkaisen tulevaisuudessa blogissani sitten tulokset ja pienen "stoorin" aiheeseen liittyen.
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
Re: Käyttäjäkokemuksia E10:stä
Erinomaisen tietokantavalmis onkin tieto siitä että 2,0i LH jakajasytkällä on tarpeeksi "tyhmä" ollakseen tunnistamatta ja hyödyntämättä oktaanilukujen eroja. Meinaan "Tume34":n tänne antamaa dataa.
Re: Käyttäjäkokemuksia E10:stä
Mitenkäs sitten selittää trionic-versiot? Turbokoneissa voi toki asia olla aivan eri ja niissä on varmaan syytä käyttääkin ysikasia, mutta entäs vapareissa? Ei ne sentään niin korkeavireisiä ole että oktaaniluvulla kovinkaan suurta merkitystä olisi, tai jos joku näin väittää niin saa kyllä olla luvan valmis todistamaan väittämänsä.Minuteman kirjoitti:Erinomaisen tietokantavalmis onkin tieto siitä että 2,0i LH jakajasytkällä on tarpeeksi "tyhmä" ollakseen tunnistamatta ja hyödyntämättä oktaanilukujen eroja. Meinaan "Tume34":n tänne antamaa dataa.
Oktaanilukujen erot ei varmaan myöskään selitä väitettyjä käymisongelmia, kulutuksenkasvua jne.
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Käyttäjäkokemuksia E10:stä
Energiasisältö on 98 e5:ssä isompi. Siitä ne pikku erot tulevat. Samoin suurempi oktaaniluku kestää kovemmat ennakot nakuttamatta. Siitä tulee sitten se pieni tehonlisä.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: Käyttäjäkokemuksia E10:stä
Oma kohta 430tkm ajettu turbo trionic tonnari (185hv) on ajettu E10 siitä asti kun soppa tuli markkinoille. Ajokilometrejä arviolta 35tkm. Ei ongelmaa, ei kasvanutta kulutusta eikä tielle olla vielä jääty. Keskikulutus on tällä hetkellä 8,7l/100km, josta suurin osa moottoritieajelua 110+km/h (50%), maantietä 80+km/h (30%), kaupunkiajoa (20%).
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575