Itse ajan

Ilmiö on todennäköisesti todellakin lähes puhtaasti psykologinen; omataan jo valmiiksi ennakkoasenne ja sitten kun sitä E10:ä tankataan niin auton käyttäytymistä tarkkaillaan kyllä varmasti ainakin kolminkertaisella tarmolla normaaliin verrattuna. Onhan se nyt selvää että silloin huomaa melkein mitä tahansa käyttäytymistä jos ennakkoasenteet ovat riittävän vahvat. Tarvittaessa voi huomata vaikka moottorin leikanneen kiinni. Placebo on vahva voima.KN/Lieto kirjoitti:Outoa, että toisilla ei E10 bensa toimi lainkaan, ja kulutus nousee. Toisilla taasen kaikki toimii normaalisti. Väkisinkin tulee mieleen, että ollaan jo valmiiksi jotain mieltä... ei se 95:en loppujen lopuksi paljoa muuttunut.
Voisivat olla selittävä tekijä, JOS niissä olisi jotain korrelaatiota. Tällä hetkellä toimivia tuntuisi olevan ainakin jakajasytyllinen LH2.4 (esim.oma tonnari) ja puhui joku tuolla 9-3:stakin joista löytyy jo trionic ja suorasytkä? Toki eri trionic-versioissa voisi olla eroa.muppelo kirjoitti:Toki tuo voi olla vain luuloista kiinni mutta liekkö sitten eri sytkä ja ruiskuversioilla mitään tekoa asian kanssa?
Tässä on esimerkillisen hyvä viesti, vielä kun E10:llä ajetut kilometrit (arvioidut) ilmoitat niin suoraan tietokantavalmis postaus.mjpelkon kirjoitti:moi,
E10 ajettu niin kauan kuin on ollut Suomessa tarjolla.
Hyvin on saab toiminut.
CS 2.0t (lpt)-96
406 tkm mittarissa
päästöt oli joulukuun katsastuksessa hyvät ja kone toimii
-Make
Mitenkäs sitten selittää trionic-versiot? Turbokoneissa voi toki asia olla aivan eri ja niissä on varmaan syytä käyttääkin ysikasia, mutta entäs vapareissa? Ei ne sentään niin korkeavireisiä ole että oktaaniluvulla kovinkaan suurta merkitystä olisi, tai jos joku näin väittää niin saa kyllä olla luvan valmis todistamaan väittämänsä.Minuteman kirjoitti:Erinomaisen tietokantavalmis onkin tieto siitä että 2,0i LH jakajasytkällä on tarpeeksi "tyhmä" ollakseen tunnistamatta ja hyödyntämättä oktaanilukujen eroja. Meinaan "Tume34":n tänne antamaa dataa.