Miksei jos kysymyksessä on vain ns katsastuskorjaus, muuten ei oikein vastaa alkuperäistä tarkoitustaan9000CD23T kirjoitti:
*pst voishan tuon SRS valon kytkeä esim öljynpaine lampun kanssa palamaan..*
SRS taas
- 
				9000 cs -94
 - Matalapaineturbo
 - Viestit: 178
 - Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
 - Paikkakunta: Vantaa
 
Musta teippi auttaa
Musta teippi piktogrammin keskelle välkkyvän SRS valon päälle ettei häiritse kuljettajaa ja menoksi. Katsastukseen ajetaan SRS-nollauksen kautta ja toivotaan parasta. Nimim. 11 vuotta SRS:n kanssa elänyt ja vihdoin oppinut.
			
			
									
									
						No nythän tää mielenkiintoisaksi menee. 
 
Revin eilen mökillä sen ohjausboksin irti keskitunnelin päältä.
Akku takaisin kiinni ja virtapäälle, ja kas mitä h*******ä, lamppu loistaa virtapäällä jatkuvasti (eihän ton nyt noin kuuluisi käyttäytyä edes scemojen mukaan).
No kytkin takaisin ja lamppu käyttäytyy kuten ennenkin.
Ja vielä tosta apparin tyynyn tilalla olevasta vastuksesta, tietääkö joku poljonko ohmiloita (ei ollut ohmikone mökillä mukana ja kasasin jo vuorauksetkin)
			
			
									
									
						Revin eilen mökillä sen ohjausboksin irti keskitunnelin päältä.
Akku takaisin kiinni ja virtapäälle, ja kas mitä h*******ä, lamppu loistaa virtapäällä jatkuvasti (eihän ton nyt noin kuuluisi käyttäytyä edes scemojen mukaan).
No kytkin takaisin ja lamppu käyttäytyy kuten ennenkin.
Ja vielä tosta apparin tyynyn tilalla olevasta vastuksesta, tietääkö joku poljonko ohmiloita (ei ollut ohmikone mökillä mukana ja kasasin jo vuorauksetkin)
Vaan ei ainakaan veli venäläisen kuvien mukaan tuo ole mahdollista. 
 
Lamppu saa sähkönsä ropusta no:13 (tuntuu tulevan paljon muitakin tärkeitä sähköjä em. sulakkeesta) (ei käynnisty ilman).
 
Ja lamppu muka saa miinuksensa SRS ohjausyksikön navan 7 kautta
 
No kuvat ei taida pitää ihan paikkaansa, koska niiden mukaan tuo ei ole mahdollista, jotta ohjausyksikkö irti ja lamppu palaa. No eiköhän tämä selviä ens viikolla, kun rupean tutkimaan uudelleen mittareiden kanssa.
Ja samaten tuo "huijaus" vastuksen kokokin.
Onks tuo apparin tyynyn liitin hanskalokeron takana valmiina. siitähän mää voin mitata ohmilot (boxi irti) ja mittaus jännitteen (boxi kiinni).
			
			
									
									
						Lamppu saa sähkönsä ropusta no:13 (tuntuu tulevan paljon muitakin tärkeitä sähköjä em. sulakkeesta) (ei käynnisty ilman).
Ja lamppu muka saa miinuksensa SRS ohjausyksikön navan 7 kautta
No kuvat ei taida pitää ihan paikkaansa, koska niiden mukaan tuo ei ole mahdollista, jotta ohjausyksikkö irti ja lamppu palaa. No eiköhän tämä selviä ens viikolla, kun rupean tutkimaan uudelleen mittareiden kanssa.
Ja samaten tuo "huijaus" vastuksen kokokin.
Onks tuo apparin tyynyn liitin hanskalokeron takana valmiina. siitähän mää voin mitata ohmilot (boxi irti) ja mittaus jännitteen (boxi kiinni).
Miten se box mitään muistaa, jos se on grillikatoksen pöydällä ja tuo hiton lamppu loistaa. 
 
Eikä lukenut muuten sisällä missään BMV vaikka aienmin niin on huhuttu.
Nuo kolme elkoo pitää kyllä vaihtaa tässä lähiaikoina.
(kuviakin olisi jos jotenkin tänne saisin). (kamera taas löytyi ( oli mökillä))
 
Vaan pienellä energialla nuo turvalaitteet laukee, kun tuo energiavarasto on vain 2200yF
 
Eli pitäkää ohmikoneet irti niistä, jos ette tiedä mitä olette mittaamassa.
			
			
									
									
						Eikä lukenut muuten sisällä missään BMV vaikka aienmin niin on huhuttu.
Nuo kolme elkoo pitää kyllä vaihtaa tässä lähiaikoina.
(kuviakin olisi jos jotenkin tänne saisin). (kamera taas löytyi ( oli mökillä))
Vaan pienellä energialla nuo turvalaitteet laukee, kun tuo energiavarasto on vain 2200yF
Eli pitäkää ohmikoneet irti niistä, jos ette tiedä mitä olette mittaamassa.
No mulla on "suomimalli" ei apparin tyynyä.Mimmi kirjoitti:Varohan, ettei mittarin mittajännite laukaise tyynyä
Minä kävisin mittaamaan mielummin "suomimallia", jossa ko. tyynyä ei ole, vaan sieltä löytyy ko. vastus. Tyynymallista kannattaa kurkkia liittimen sijaintipaikka.
Ja eikö tuo resistanssi (ainakin epc:n mukaan) ole boxin liittimessä.
En vielä pimeässä keksinyt kuin tuo liitin puretaan.
Ja nuo Fluket työntää ohmialueella noin 0,6-0,7V vaan kytken kyllä ton ratin ja turvavyöt irti ennen "empiirisiä" tutkimuksia.
No nyt on tehty lisätutkimuksia.
SRS valon palaminen boxi irti johtuu siitä kun boksiin tulevassa liittimessä on sisällä kytkimet jotka kytkee kaikki navat maahan, jos se ei ole paikoillaan. (nippusiteen kun työntää oikeaan reikään niin johan sammuu).
Apparin tyynyn vastusta ei ole ei tyynyn liittimessä eikä boksin vastaavassakaan. (vaikka epc näytti sen olevan boksin liittimessä).
Boksin liitin irti apparin tyynyn liittimestä resistanssi on 0,11 ohmia ja kun työntää nippusiteitä liittimen tapinreikiin se on ääretön.
Opetetaan varmaan softalla kun tosta apparin liittimestä tulee kun kääntää virran päälle aluksi 4,1V ja tippuu sitten tasaiseen 0.222V
Kuskin tyynylle tulee aluksi 1V ja sit rupee tuleen pulssia 0.4-0.8V (tyyny siis irti) pitääpä vielä vilasta scoopilla minkä näköistä tuo on tyyny irti ja kiinni.
Ja sitten ruveta metsästämään tota "liukurengas" pakettia.
			
			
									
									
						SRS valon palaminen boxi irti johtuu siitä kun boksiin tulevassa liittimessä on sisällä kytkimet jotka kytkee kaikki navat maahan, jos se ei ole paikoillaan. (nippusiteen kun työntää oikeaan reikään niin johan sammuu).
Apparin tyynyn vastusta ei ole ei tyynyn liittimessä eikä boksin vastaavassakaan. (vaikka epc näytti sen olevan boksin liittimessä).
Boksin liitin irti apparin tyynyn liittimestä resistanssi on 0,11 ohmia ja kun työntää nippusiteitä liittimen tapinreikiin se on ääretön.
Opetetaan varmaan softalla kun tosta apparin liittimestä tulee kun kääntää virran päälle aluksi 4,1V ja tippuu sitten tasaiseen 0.222V
Kuskin tyynylle tulee aluksi 1V ja sit rupee tuleen pulssia 0.4-0.8V (tyyny siis irti) pitääpä vielä vilasta scoopilla minkä näköistä tuo on tyyny irti ja kiinni.
Ja sitten ruveta metsästämään tota "liukurengas" pakettia.
- 9000CD23T
 - "Team Ylläpito"

 - Viestit: 7832
 - Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
 - Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
 - Viesti:
 
Minä otin sen boksiin tulevan paksun johtonipun pistokkeen irti,
tällöin katosi SRS valo piktiorammin keskeltä.
Eihän se voi palaakkaan jos boksille ei syötetä jännitettä.
En ruvennut irroittelemaan bagille menevää johdinta.
Sitä en tiedä mitä kautta turvavyön kiristimelle menee ohjaus.?
mutta kuka tohon keksisi sen resetointi "työ kalun"
Eli boksin sielunelämä kiinnostaisi hiukan, ( sähkökaavio )
			
			
									
									tällöin katosi SRS valo piktiorammin keskeltä.
Eihän se voi palaakkaan jos boksille ei syötetä jännitettä.
En ruvennut irroittelemaan bagille menevää johdinta.
Sitä en tiedä mitä kautta turvavyön kiristimelle menee ohjaus.?
mutta kuka tohon keksisi sen resetointi "työ kalun"
Eli boksin sielunelämä kiinnostaisi hiukan, ( sähkökaavio )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
						(*=ex) #2060#
9000CD23T kirjoitti:Minä otin sen boksiin tulevan paksun johtonipun pistokkeen irti,
tällöin katosi SRS valo piktiorammin keskeltä.
Eihän se voi palaakkaan jos boksille ei syötetä jännitettä.
En ruvennut irroittelemaan bagille menevää johdinta.
Sitä en tiedä mitä kautta turvavyön kiristimelle menee ohjaus.?
mutta kuka tohon keksisi sen resetointi "työ kalun"
Eli boksin sielunelämä kiinnostaisi hiukan, ( sähkökaavio )
No niin minäkin otin ja lamppu paloi jatkuvasti.
Selvishän nyt syykin kun tökki pieniä nippusiteitä tappien reikiin niin johan sammui kun boxi oli irti.
Mulla ainakin tuo diakomin kuva pitää just paikkansa, ainoo ettei kerrottu jotta liittimessä on tuollaiset maadoituskoskettimet jos se on irti.
Oishan tota boxin sielunelämää voinut ruveta tutkimaan eihän siellä ollut kun yksi motorolan 8bit pikku prossu vaan tyydyin tälläkertaa vaihtaan vaan elkot 3kpl (oli jo 8v vanhoja joten kohta ois ruvennut vuotamaan).
No nyt vaan uus "liukurengas" ja kuittaukseen niin taas ajelee 8vuotta.
Kaikki muu on hyväksi havaittu.
Niin ja tuo ohjausyksikkö oli mulla bosch merkkinen.
- 9000CD23T
 - "Team Ylläpito"

 - Viestit: 7832
 - Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
 - Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
 - Viesti:
 
Minulla oli SIEMENS merkkinen, ja siellä sisällä ON bmw:n logot.
Lisämerkintänä oli Avant.
Ja boksi on väriltään oranssi.
Taitaa olla erilaiset systeemit meidän autoissa.
Na maadoitus nastat ovat sitä varten että bagi ei voi missään vaiheessa
saada jännitettä itseensä ja näin aiheuttaa laukeamisen, ( kun pistoke on
irroitettu )
			
			
									
									Lisämerkintänä oli Avant.
Ja boksi on väriltään oranssi.
Taitaa olla erilaiset systeemit meidän autoissa.
Na maadoitus nastat ovat sitä varten että bagi ei voi missään vaiheessa
saada jännitettä itseensä ja näin aiheuttaa laukeamisen, ( kun pistoke on
irroitettu )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
						(*=ex) #2060#