SRS taas

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9000CD23T kirjoitti:
*pst voishan tuon SRS valon kytkeä esim öljynpaine lampun kanssa palamaan.. :o *
Miksei jos kysymyksessä on vain ns katsastuskorjaus, muuten ei oikein vastaa alkuperäistä tarkoitustaan :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No ei vastaa se on totta, mutta saapahan ainakin leiman ja lisä aikaa
korjata tämä vika..!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Totta, tuollaisen vian takia on turha otta hylsyä katsastuksessa. Pitäisi saada 9-5:stä kanssa tuo valo sammumaan, loistaa kuin Naantalin aurinko, mahtaisko siinäkin olla konehuoneen puolella jokin liitin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Näyttäisi olevan ( 9-5 mallissa ) Airbagin ohjausyksikkö keskikonsolissa jossain etupenkkien takareunan tuntumassa.

*tämä on katsottu EPC:stä*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Johan se kauan kesti pimeänä. :)
Just töistä tullessa huomasin, että mikäs se siinä killittää :)
Johan tuo oli pimeänä yli kaksi vuorokautta. :)
Pitääpä perehtyä jatkotoimiin. :(
9000 cs -94
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
Paikkakunta: Vantaa

Musta teippi auttaa

Viesti Kirjoittaja 9000 cs -94 »

Musta teippi piktogrammin keskelle välkkyvän SRS valon päälle ettei häiritse kuljettajaa ja menoksi. Katsastukseen ajetaan SRS-nollauksen kautta ja toivotaan parasta. Nimim. 11 vuotta SRS:n kanssa elänyt ja vihdoin oppinut.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

No nythän tää mielenkiintoisaksi menee. :)
Revin eilen mökillä sen ohjausboksin irti keskitunnelin päältä.
Akku takaisin kiinni ja virtapäälle, ja kas mitä h*******ä, lamppu loistaa virtapäällä jatkuvasti (eihän ton nyt noin kuuluisi käyttäytyä edes scemojen mukaan). :?:
No kytkin takaisin ja lamppu käyttäytyy kuten ennenkin.
Ja vielä tosta apparin tyynyn tilalla olevasta vastuksesta, tietääkö joku poljonko ohmiloita (ei ollut ohmikone mökillä mukana ja kasasin jo vuorauksetkin) :(
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Vaan ei ainakaan veli venäläisen kuvien mukaan tuo ole mahdollista. :?:
Lamppu saa sähkönsä ropusta no:13 (tuntuu tulevan paljon muitakin tärkeitä sähköjä em. sulakkeesta) (ei käynnisty ilman). :(
Ja lamppu muka saa miinuksensa SRS ohjausyksikön navan 7 kautta :?:
No kuvat ei taida pitää ihan paikkaansa, koska niiden mukaan tuo ei ole mahdollista, jotta ohjausyksikkö irti ja lamppu palaa. No eiköhän tämä selviä ens viikolla, kun rupean tutkimaan uudelleen mittareiden kanssa.
Ja samaten tuo "huijaus" vastuksen kokokin.
Onks tuo apparin tyynyn liitin hanskalokeron takana valmiina. siitähän mää voin mitata ohmilot (boxi irti) ja mittaus jännitteen (boxi kiinni).
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Miten se box mitään muistaa, jos se on grillikatoksen pöydällä ja tuo hiton lamppu loistaa. :?:
Eikä lukenut muuten sisällä missään BMV vaikka aienmin niin on huhuttu.
Nuo kolme elkoo pitää kyllä vaihtaa tässä lähiaikoina.
(kuviakin olisi jos jotenkin tänne saisin). (kamera taas löytyi ( oli mökillä)) :D
Vaan pienellä energialla nuo turvalaitteet laukee, kun tuo energiavarasto on vain 2200yF :?:
Eli pitäkää ohmikoneet irti niistä, jos ette tiedä mitä olette mittaamassa.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mimmi kirjoitti:Varohan, ettei mittarin mittajännite laukaise tyynyä :!:

Minä kävisin mittaamaan mielummin "suomimallia", jossa ko. tyynyä ei ole, vaan sieltä löytyy ko. vastus. Tyynymallista kannattaa kurkkia liittimen sijaintipaikka.
No mulla on "suomimalli" ei apparin tyynyä.
Ja eikö tuo resistanssi (ainakin epc:n mukaan) ole boxin liittimessä.
En vielä pimeässä keksinyt kuin tuo liitin puretaan. :(
Ja nuo Fluket työntää ohmialueella noin 0,6-0,7V vaan kytken kyllä ton ratin ja turvavyöt irti ennen "empiirisiä" tutkimuksia. :)
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

:) Ja esim: meidän 10kV genujen "röntgen" laitteista läntee noin 400kV.
No summa suramun. en aio paukauttaa tyynyäni, vaikka se kuulma pitäisi 10V välein uusiakin. :(
Ja yleismittareiden ja asennustestereiden "laadusta" käyty keskustelua osastossa sf.net harrastus elektroniikka.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

No nyt on tehty lisätutkimuksia.
SRS valon palaminen boxi irti johtuu siitä kun boksiin tulevassa liittimessä on sisällä kytkimet jotka kytkee kaikki navat maahan, jos se ei ole paikoillaan. (nippusiteen kun työntää oikeaan reikään niin johan sammuu).
Apparin tyynyn vastusta ei ole ei tyynyn liittimessä eikä boksin vastaavassakaan. (vaikka epc näytti sen olevan boksin liittimessä).
Boksin liitin irti apparin tyynyn liittimestä resistanssi on 0,11 ohmia ja kun työntää nippusiteitä liittimen tapinreikiin se on ääretön.
Opetetaan varmaan softalla kun tosta apparin liittimestä tulee kun kääntää virran päälle aluksi 4,1V ja tippuu sitten tasaiseen 0.222V
Kuskin tyynylle tulee aluksi 1V ja sit rupee tuleen pulssia 0.4-0.8V (tyyny siis irti) pitääpä vielä vilasta scoopilla minkä näköistä tuo on tyyny irti ja kiinni.
Ja sitten ruveta metsästämään tota "liukurengas" pakettia.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Minä otin sen boksiin tulevan paksun johtonipun pistokkeen irti,
tällöin katosi SRS valo piktiorammin keskeltä.
Eihän se voi palaakkaan jos boksille ei syötetä jännitettä.

En ruvennut irroittelemaan bagille menevää johdinta.
Sitä en tiedä mitä kautta turvavyön kiristimelle menee ohjaus.?

mutta kuka tohon keksisi sen resetointi "työ kalun"
Eli boksin sielunelämä kiinnostaisi hiukan, ( sähkökaavio )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

9000CD23T kirjoitti:Minä otin sen boksiin tulevan paksun johtonipun pistokkeen irti,
tällöin katosi SRS valo piktiorammin keskeltä.
Eihän se voi palaakkaan jos boksille ei syötetä jännitettä.

En ruvennut irroittelemaan bagille menevää johdinta.
Sitä en tiedä mitä kautta turvavyön kiristimelle menee ohjaus.?

mutta kuka tohon keksisi sen resetointi "työ kalun"
Eli boksin sielunelämä kiinnostaisi hiukan, ( sähkökaavio )

No niin minäkin otin ja lamppu paloi jatkuvasti. :(
Selvishän nyt syykin kun tökki pieniä nippusiteitä tappien reikiin niin johan sammui kun boxi oli irti.

Mulla ainakin tuo diakomin kuva pitää just paikkansa, ainoo ettei kerrottu jotta liittimessä on tuollaiset maadoituskoskettimet jos se on irti.
Oishan tota boxin sielunelämää voinut ruveta tutkimaan eihän siellä ollut kun yksi motorolan 8bit pikku prossu vaan tyydyin tälläkertaa vaihtaan vaan elkot 3kpl (oli jo 8v vanhoja joten kohta ois ruvennut vuotamaan).
No nyt vaan uus "liukurengas" ja kuittaukseen niin taas ajelee 8vuotta. :)
Kaikki muu on hyväksi havaittu.
Niin ja tuo ohjausyksikkö oli mulla bosch merkkinen.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Minulla oli SIEMENS merkkinen, ja siellä sisällä ON bmw:n logot.
Lisämerkintänä oli Avant.
Ja boksi on väriltään oranssi.
Taitaa olla erilaiset systeemit meidän autoissa.
Na maadoitus nastat ovat sitä varten että bagi ei voi missään vaiheessa
saada jännitettä itseensä ja näin aiheuttaa laukeamisen, ( kun pistoke on
irroitettu )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin