2.3T:n rallatus lämpimänä?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Joo sitä laakeriremonttia ei pidä karsastaa. Triviaali homma. Samalla tietysti öljypohjan osat irralleen ja siivilän putsaus.

Sen jälkeen taaas huoletonta ajoa 800km! :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

vtp9k kirjoitti:
Ääni tulee nokkaketjun laahaimesta, kulutus ( muovi ) kulunut etureunasta
pois ja ketju hankaa alumiinista laahaimen koteloa vasten.
Taisit sittenkin päästä sen moottorin kimppuun... 8O

Öljypohja pois, jakopään kansi irti, laahainta vaihtoon. Samalla tietenkin kannattanee kurkistaa alakerran laakereiden kunto.
Komento takaisin.... :?
Ei ollutkaan muovi kulunut pois..???
Siinä huulilla olivaan jotain töhnää, ja se näytti että se olisi ollut kulunut.
Eipä ollut alumiinissa minkäänlaisia hankausjälkiä.. 8O

Seuraavana tarkastelun kohteena tulee olemaan nämä hydrauliset
nostajat..?
Mites näitä pääsee tarkastelemaan muuten kuin nokka akselit irti..?
*sigh*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

ota irti vaan :)

Nippusiteellä ketjut kiinni rattaisiin. Kiila jakoketjun väliin, jotta kiristin ei römpsähdä kun irrotat nokka-akselien rattaat. Nokka-akselien pukit irti, säilytä järjestys ja asento.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

peinu kirjoitti:Joo sitä laakeriremonttia ei pidä karsastaa. Triviaali homma. Samalla tietysti öljypohjan osat irralleen ja siivilän putsaus.

Sen jälkeen taaas huoletonta ajoa 800km! :)
Oikeasti alkaa tuntua siltä, että toi ei ole edes vitsi, ainakaan omalla kohdalla :x Viimeaikoina ei ole päässyt huoletonta ajoa edes tankillista, prkl :evil:

EDIT:
Vikalistaa kytkin, kansi, jakopää & alustaremontin JÄLKEEN (n. 8000km):
-Kampuran asentoanturi
-Pakoputki (keskivaimennin) vuoto & räminää (ei korjattu vielä)
-Turbon öljyputki murtui
-Kampuran vauhtipyörän pään stefa alkoi falskaamaan norona öljyä läpi (ei korjattu vielä)

Että semmosta kivaa...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

V.J.S kirjoitti:
peinu kirjoitti:Joo sitä laakeriremonttia ei pidä karsastaa. Triviaali homma. Samalla tietysti öljypohjan osat irralleen ja siivilän putsaus.

Sen jälkeen taaas huoletonta ajoa 800km! :)
Oikeasti alkaa tuntua siltä, että toi ei ole edes vitsi, ainakaan omalla kohdalla :x Viimeaikoina ei ole päässyt huoletonta ajoa edes tankillista, prkl :evil:

EDIT:
Vikalistaa kytkin, kansi, jakopää & alustaremontin JÄLKEEN (n. 8000km):
-Kampuran asentoanturi
-Pakoputki (keskivaimennin) vuoto & räminää (ei korjattu vielä)
-Turbon öljyputki murtui
-Kampuran vauhtipyörän pään stefa alkoi falskaamaan norona öljyä läpi (ei korjattu vielä)

Että semmosta kivaa...
Eihän se ollut vitsi. Sisäänajo 800km ja sen jälkeen öljynvaihto :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No niin helinä ja rallatus jäi pois... :)
Vaihdoin moottoriin 15w40 moottoriöljyn, ja kas kummaa
kaikki helinät ja räminät jäivät pois...!!!

Eli kyllä tuo 5w40 on liian ohutta kesäkäyttöön.
Ja onko tuo sopiva öljylaatu tämän ikäiselle moottorille..?
Tarkoitan että oliko jo 1991 tuollaista öljyä kuin 5w40..?

No nyt ei tarvitse enää vaihtaa kuin nuo etu tukivarsien takimmaiset
kumipuslat.

*ei riemulla rajaa kun SAABilla ajaa*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Pistä uretaania ne takapuslatpuslat. Ja muista jälkikiristys. Ei tarvii ressata onko puslista kiinni puolenvuoden päästä.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Vastaa Viestiin