Sen jälkeen taaas huoletonta ajoa 800km!
2.3T:n rallatus lämpimänä?
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 7850
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Komento takaisin....vtp9k kirjoitti:Taisit sittenkin päästä sen moottorin kimppuun...Ääni tulee nokkaketjun laahaimesta, kulutus ( muovi ) kulunut etureunasta
pois ja ketju hankaa alumiinista laahaimen koteloa vasten.
Öljypohja pois, jakopään kansi irti, laahainta vaihtoon. Samalla tietenkin kannattanee kurkistaa alakerran laakereiden kunto.
Ei ollutkaan muovi kulunut pois..???
Siinä huulilla olivaan jotain töhnää, ja se näytti että se olisi ollut kulunut.
Eipä ollut alumiinissa minkäänlaisia hankausjälkiä..
Seuraavana tarkastelun kohteena tulee olemaan nämä hydrauliset
nostajat..?
Mites näitä pääsee tarkastelemaan muuten kuin nokka akselit irti..?
*sigh*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
ota irti vaan 
Nippusiteellä ketjut kiinni rattaisiin. Kiila jakoketjun väliin, jotta kiristin ei römpsähdä kun irrotat nokka-akselien rattaat. Nokka-akselien pukit irti, säilytä järjestys ja asento.
Nippusiteellä ketjut kiinni rattaisiin. Kiila jakoketjun väliin, jotta kiristin ei römpsähdä kun irrotat nokka-akselien rattaat. Nokka-akselien pukit irti, säilytä järjestys ja asento.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Oikeasti alkaa tuntua siltä, että toi ei ole edes vitsi, ainakaan omalla kohdallapeinu kirjoitti:Joo sitä laakeriremonttia ei pidä karsastaa. Triviaali homma. Samalla tietysti öljypohjan osat irralleen ja siivilän putsaus.
Sen jälkeen taaas huoletonta ajoa 800km!
EDIT:
Vikalistaa kytkin, kansi, jakopää & alustaremontin JÄLKEEN (n. 8000km):
-Kampuran asentoanturi
-Pakoputki (keskivaimennin) vuoto & räminää (ei korjattu vielä)
-Turbon öljyputki murtui
-Kampuran vauhtipyörän pään stefa alkoi falskaamaan norona öljyä läpi (ei korjattu vielä)
Että semmosta kivaa...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Eihän se ollut vitsi. Sisäänajo 800km ja sen jälkeen öljynvaihtoV.J.S kirjoitti:Oikeasti alkaa tuntua siltä, että toi ei ole edes vitsi, ainakaan omalla kohdallapeinu kirjoitti:Joo sitä laakeriremonttia ei pidä karsastaa. Triviaali homma. Samalla tietysti öljypohjan osat irralleen ja siivilän putsaus.
Sen jälkeen taaas huoletonta ajoa 800km!Viimeaikoina ei ole päässyt huoletonta ajoa edes tankillista, prkl
EDIT:
Vikalistaa kytkin, kansi, jakopää & alustaremontin JÄLKEEN (n. 8000km):
-Kampuran asentoanturi
-Pakoputki (keskivaimennin) vuoto & räminää (ei korjattu vielä)
-Turbon öljyputki murtui
-Kampuran vauhtipyörän pään stefa alkoi falskaamaan norona öljyä läpi (ei korjattu vielä)
Että semmosta kivaa...
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 7850
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
No niin helinä ja rallatus jäi pois...
Vaihdoin moottoriin 15w40 moottoriöljyn, ja kas kummaa
kaikki helinät ja räminät jäivät pois...!!!
Eli kyllä tuo 5w40 on liian ohutta kesäkäyttöön.
Ja onko tuo sopiva öljylaatu tämän ikäiselle moottorille..?
Tarkoitan että oliko jo 1991 tuollaista öljyä kuin 5w40..?
No nyt ei tarvitse enää vaihtaa kuin nuo etu tukivarsien takimmaiset
kumipuslat.
*ei riemulla rajaa kun SAABilla ajaa*
Vaihdoin moottoriin 15w40 moottoriöljyn, ja kas kummaa
kaikki helinät ja räminät jäivät pois...!!!
Eli kyllä tuo 5w40 on liian ohutta kesäkäyttöön.
Ja onko tuo sopiva öljylaatu tämän ikäiselle moottorille..?
Tarkoitan että oliko jo 1991 tuollaista öljyä kuin 5w40..?
No nyt ei tarvitse enää vaihtaa kuin nuo etu tukivarsien takimmaiset
kumipuslat.
*ei riemulla rajaa kun SAABilla ajaa*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#