![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Castrol SMX-S on ainakin mielestäni turvallinen eikä varmastikaan huono valinta.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
10W-40 moottoriöljyäkään kukaan ei voi väittää vääräksi.
vm-92, 2,3T B234 moott.manuali laatikko, imutyhjennyksen jälkeen lisäys 1,7 ltr hypoidi MP 75 öljyä, PCS käsittelyssä !ruttunen kirjoitti:jossain oli että laita 75W / 80 GL -5 mineraaliöljy saa 1litran pulloissa (motonet)onko joku ostanut mul ei oo aikomus laittaa mitään hypoidi öljyä
kun on tarvis vaan 2,5 litralle eikä 20 litralle siis onko kyseistä öljyä motonetissä
neti haulla en löytänyt ..
Itse laitoin tohon -96 tonnariin Saabin(GM) omaa öljyä. Tässä threadissa on kuva purkista: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=236731Trooper_75 kirjoitti:Eli mitä öljyä, mitä merkkiä mahdollisimman tarkkaan kiitos...
Juu, koska sulla on tuo automaattiloota. Mulle laittoivat PCS:llä tontun tomaattilootaan juurikin tuota ATF320 Dexron IIIG:tä, joka korvaa tuon vanhemman ATF220 Dexron IID-öljyn.-Juho- kirjoitti:jossain luki että pitää laittaa mobil 1 ATF 220:stä...
onko kokemuksia miten toimii ton kanssa?
kuulemma toi on poistunut ja tilalle tullut ATF 320.
Sisällä lootassa on mineraaliöljyt eli synteettisiä ei kai suoraan kannata pitkäksi aikaa laittaa vai? Ei jaksaisi ruveta kohta taas vaihtamaan eli eiköhän nuo Nesteen öljyt saa kelvata... Vai onko olemassa joku syy, miksi vm.95 lootaa ei saisi täyttää kokonaan mineraaliöljyilläMontoya kirjoitti: Itse laitoin tohon -96 tonnariin Saabin(GM) omaa öljyä. Tässä threadissa on kuva purkista: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=236731
Joo, niinhän se on. On kyllä käsittämätön homma, että ei muka tarvitsisi vaihtaa ollenkaan. Vaihdatin Rabbin pajalla öljyt ja oli puhetta, että usein tulee vastaan tonnareita, joista heti näkee mikä on aiheuttanut laatikkovian. Ja oli kuulemma tuossakin melkosen paksua öljy, vaikka vasta 190tkm rullailtuTri-Lo kirjoitti:Ei, vaan syynä se ettei huoltoohjelma tunne vaihtoa lainkaan.
Uudempiin on tosiaan tarkoitettu toi saabin alkuperäinen öljy. Haulla löytyy tarkempi tyyppi ja ei saa sekoittaa muiden öljyjen kanssa.Trooper_75 kirjoitti:Sisällä lootassa on mineraaliöljyt eli synteettisiä ei kai suoraan kannata pitkäksi aikaa laittaa vai? Ei jaksaisi ruveta kohta taas vaihtamaan eli eiköhän nuo Nesteen öljyt saa kelvata... Vai onko olemassa joku syy, miksi vm.95 lootaa ei saisi täyttää kokonaan mineraaliöljyilläMontoya kirjoitti: Itse laitoin tohon -96 tonnariin Saabin(GM) omaa öljyä. Tässä threadissa on kuva purkista: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=236731?
Minä en taas lähtisi pelaamaan MTF 0063:llä laatikossa joka on jo ajettu jonkin verran ja jossa mineraali/semisynteettiset 10W-40:t olleet uudesta saakka.9000LPT kirjoitti:Uudempiin on tosiaan tarkoitettu toi saabin alkuperäinen öljy. Haulla löytyy tarkempi tyyppi ja ei saa sekoittaa muiden öljyjen kanssa.Trooper_75 kirjoitti:Sisällä lootassa on mineraaliöljyt eli synteettisiä ei kai suoraan kannata pitkäksi aikaa laittaa vai? Ei jaksaisi ruveta kohta taas vaihtamaan eli eiköhän nuo Nesteen öljyt saa kelvata... Vai onko olemassa joku syy, miksi vm.95 lootaa ei saisi täyttää kokonaan mineraaliöljyilläMontoya kirjoitti: Itse laitoin tohon -96 tonnariin Saabin(GM) omaa öljyä. Tässä threadissa on kuva purkista: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=236731?
Tonnarin laatikko on sen verran helposti särkyvä etten lähtisi pelaamaan muulla kuin siihen tarkoitetuilla öljyillä. Uudempaan tonnariin olen vaihdellut vaihteisto öljyt n.40tkm välein Saabin omiin öljyihin ja on ainakin vielä toiminut ihan hyvin (viritettynä pian 100tkm ja kokonaisuudessaan 220tkm).
dartsiartsi kirjoitti: Juu, koska sulla on tuo automaattiloota. Mulle laittoivat PCS:llä tontun tomaattilootaan juurikin tuota ATF320 Dexron IIIG:tä, joka korvaa tuon vanhemman ATF220 Dexron IID-öljyn.
Mutta alkuperäinen kyssäri taisi kuitenkin koskea manuaalilaatikkoa.