ajattelin vaihtaa saabiin vaihteisto öljyt
Re: ajattelin vaihtaa saabiin vaihteisto öljyt
vm-92, 2,3T B234 moott.manuali laatikko, imutyhjennyksen jälkeen lisäys 1,7 ltr hypoidi MP 75 öljyä, PCS käsittelyssä !ruttunen kirjoitti:jossain oli että laita 75W / 80 GL -5 mineraaliöljy saa 1litran pulloissa (motonet) onko joku ostanut mul ei oo aikomus laittaa mitään hypoidi öljyä kun on tarvis vaan 2,5 litralle eikä 20 litralle siis onko kyseistä öljyä motonetissä neti haulla en löytänyt ..
Itse laitoin tohon -96 tonnariin Saabin(GM) omaa öljyä. Tässä threadissa on kuva purkista: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=236731Trooper_75 kirjoitti:Eli mitä öljyä, mitä merkkiä mahdollisimman tarkkaan kiitos...
9-5 2,3t -03
#2514
#2514
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
- Paikkakunta: Tikkakoski
Juu, koska sulla on tuo automaattiloota. Mulle laittoivat PCS:llä tontun tomaattilootaan juurikin tuota ATF320 Dexron IIIG:tä, joka korvaa tuon vanhemman ATF220 Dexron IID-öljyn.-Juho- kirjoitti:jossain luki että pitää laittaa mobil 1 ATF 220:stä...
onko kokemuksia miten toimii ton kanssa?
kuulemma toi on poistunut ja tilalle tullut ATF 320.
Mutta alkuperäinen kyssäri taisi kuitenkin koskea manuaalilaatikkoa.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Sisällä lootassa on mineraaliöljyt eli synteettisiä ei kai suoraan kannata pitkäksi aikaa laittaa vai? Ei jaksaisi ruveta kohta taas vaihtamaan eli eiköhän nuo Nesteen öljyt saa kelvata... Vai onko olemassa joku syy, miksi vm.95 lootaa ei saisi täyttää kokonaan mineraaliöljyillä ?Montoya kirjoitti: Itse laitoin tohon -96 tonnariin Saabin(GM) omaa öljyä. Tässä threadissa on kuva purkista: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=236731
Mulla tehtiin myös huuhtelu, kun vaihdettiin öljyt. Vanhoista viesteistä sain sen käsityksen, että noihin uudempiin olisi suositeltavaa laittaa noita Saabin omia. Tosin haulla löytyy vähän kaikenlaista mielipidettä . Ja tuo käyttöohjekirja on jotenkin hämärä, kun sielä sanotaan, että mitä öljyä pitäis laittaa, mut suluissa lukee "lisättäessä". Eli saa ikäänkuin sen käsityksen, että vaihdettaessa pitää olla sit jotain muuta.
No mut hyvin on ainakin noilla litkuilla toimimnut
No mut hyvin on ainakin noilla litkuilla toimimnut
9-5 2,3t -03
#2514
#2514
Joo, niinhän se on. On kyllä käsittämätön homma, että ei muka tarvitsisi vaihtaa ollenkaan. Vaihdatin Rabbin pajalla öljyt ja oli puhetta, että usein tulee vastaan tonnareita, joista heti näkee mikä on aiheuttanut laatikkovian. Ja oli kuulemma tuossakin melkosen paksua öljy, vaikka vasta 190tkm rullailtu .Tri-Lo kirjoitti:Ei, vaan syynä se ettei huoltoohjelma tunne vaihtoa lainkaan.
9-5 2,3t -03
#2514
#2514
Saabin alkuperäinen
Uudempiin on tosiaan tarkoitettu toi saabin alkuperäinen öljy. Haulla löytyy tarkempi tyyppi ja ei saa sekoittaa muiden öljyjen kanssa.Trooper_75 kirjoitti:Sisällä lootassa on mineraaliöljyt eli synteettisiä ei kai suoraan kannata pitkäksi aikaa laittaa vai? Ei jaksaisi ruveta kohta taas vaihtamaan eli eiköhän nuo Nesteen öljyt saa kelvata... Vai onko olemassa joku syy, miksi vm.95 lootaa ei saisi täyttää kokonaan mineraaliöljyillä ?Montoya kirjoitti: Itse laitoin tohon -96 tonnariin Saabin(GM) omaa öljyä. Tässä threadissa on kuva purkista: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=236731
Tonnarin laatikko on sen verran helposti särkyvä etten lähtisi pelaamaan muulla kuin siihen tarkoitetuilla öljyillä. Uudempaan tonnariin olen vaihdellut vaihteisto öljyt n.40tkm välein Saabin omiin öljyihin ja on ainakin vielä toiminut ihan hyvin (viritettynä pian 100tkm ja kokonaisuudessaan 220tkm).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Saabin alkuperäinen
Minä en taas lähtisi pelaamaan MTF 0063:llä laatikossa joka on jo ajettu jonkin verran ja jossa mineraali/semisynteettiset 10W-40:t olleet uudesta saakka.9000LPT kirjoitti:Uudempiin on tosiaan tarkoitettu toi saabin alkuperäinen öljy. Haulla löytyy tarkempi tyyppi ja ei saa sekoittaa muiden öljyjen kanssa.Trooper_75 kirjoitti:Sisällä lootassa on mineraaliöljyt eli synteettisiä ei kai suoraan kannata pitkäksi aikaa laittaa vai? Ei jaksaisi ruveta kohta taas vaihtamaan eli eiköhän nuo Nesteen öljyt saa kelvata... Vai onko olemassa joku syy, miksi vm.95 lootaa ei saisi täyttää kokonaan mineraaliöljyillä ?Montoya kirjoitti: Itse laitoin tohon -96 tonnariin Saabin(GM) omaa öljyä. Tässä threadissa on kuva purkista: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=236731
Tonnarin laatikko on sen verran helposti särkyvä etten lähtisi pelaamaan muulla kuin siihen tarkoitetuilla öljyillä. Uudempaan tonnariin olen vaihdellut vaihteisto öljyt n.40tkm välein Saabin omiin öljyihin ja on ainakin vielä toiminut ihan hyvin (viritettynä pian 100tkm ja kokonaisuudessaan 220tkm).
EDIT:
Ja tarkennuksena vielä, tonnareissa ei siis ole koskaan ollut MTF:ää alunperin, vaan se keksittiin paljon myöhemmin.
Viimeksi muokannut Tri-Lo, Ti Tammi 03, 2006 23:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
dartsiartsi kirjoitti: Juu, koska sulla on tuo automaattiloota. Mulle laittoivat PCS:llä tontun tomaattilootaan juurikin tuota ATF320 Dexron IIIG:tä, joka korvaa tuon vanhemman ATF220 Dexron IID-öljyn.
Mutta alkuperäinen kyssäri taisi kuitenkin koskea manuaalilaatikkoa.
hups, nopeesti katsoin että juteltiin automaattivaihteisesta
9000CD T aut. -88 *ex*
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
http://www.ebb.se/oljerek.html ...tuolta löytyy oljerekommandationer ..eli öljysuositukset ilmeisesti tuon vaihteistoja korjaavan firman toimesta tehtynä.
Näyttäisi, että suosittelevat varsinaisia vaihteistoöljyä, (hypoidia varauksin, ei saa syödä gulmetalleja eli synkroja). Eivät lämpene tavalliselle moottoriöljylle. Uskaltaisikohan tuon perusteella ostaa / laittaa synteettiset vaihteistoöljyt tuohon -93 tontun laatikkoon. Sitä vanhaa malliahan tuossa vielä vaiheisto on. Jos vaikka tommoset Castrolin SMX-S litkut?
Näyttäisi, että suosittelevat varsinaisia vaihteistoöljyä, (hypoidia varauksin, ei saa syödä gulmetalleja eli synkroja). Eivät lämpene tavalliselle moottoriöljylle. Uskaltaisikohan tuon perusteella ostaa / laittaa synteettiset vaihteistoöljyt tuohon -93 tontun laatikkoon. Sitä vanhaa malliahan tuossa vielä vaiheisto on. Jos vaikka tommoset Castrolin SMX-S litkut?
Viimeksi muokannut Ahtopaine, Ke Tammi 18, 2006 17:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Pakko nostaa tää aihe esille...
Näyttäisi siltä, että on aikamoinen kirjo näiden vaihteistoöljyjen suosituksissa. Eli luotanko nyt sitten vain saabin omaan vai oliko jollain
tietoo löytyykö korvaavaa?
Olis tarkotus tässä kesälomilla vaihtaa lootaan öljyt ja tän keskustelun
perusteella toi saabin tiski olis paras vaihto-ehto.
Ja mitä oli puhettakin, ettei tonnarin laatikko kaipaa huoltoo, niin suoraan
sanottuna epäilen... Ainakin mä haluun helliä autoani
Näyttäisi siltä, että on aikamoinen kirjo näiden vaihteistoöljyjen suosituksissa. Eli luotanko nyt sitten vain saabin omaan vai oliko jollain
tietoo löytyykö korvaavaa?
Olis tarkotus tässä kesälomilla vaihtaa lootaan öljyt ja tän keskustelun
perusteella toi saabin tiski olis paras vaihto-ehto.
Ja mitä oli puhettakin, ettei tonnarin laatikko kaipaa huoltoo, niin suoraan
sanottuna epäilen... Ainakin mä haluun helliä autoani
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Mulla on öljynä vm. -92 laatikossa Mobilube 75W-90 SHC täyssynteettinen laatikkoöljy. Synkat sun muut toimii mainiosti, 60km/h vauhdissa voi huoletta heittää vaikka vitoselta kakkoselle, eikä loota kakistele vastaan. Ei kuitenkaan ehkä halvin vaihtoehto (n. 13€/litra).
Lootassa alunperin olleet mitkälie liemet vaihdoin imemällä kahteen kertaan ja tuossa keväämmällä laatikon ollessa irti liruttelin mittatikun reiästä öljyt vielä kerran pihalle ja uudet sisään.
Lootassa alunperin olleet mitkälie liemet vaihdoin imemällä kahteen kertaan ja tuossa keväämmällä laatikon ollessa irti liruttelin mittatikun reiästä öljyt vielä kerran pihalle ja uudet sisään.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84