MP kirjoitti:Tuossa kuvat noista yläkumeista, niihin en ole koskenut itse missään vaiheessa.
Eli kumit lienee jossain vaiheessa vaihdettu, todennäköisesti tarvikekumeihin. Varsinkin kun taaemman kumin kiinnityspultin alapäässä näyttäisi olevan irtomutteri. Minun tapaamissani on siinä paikassa ollut aina korvakkeeseen kiinni hitsattu mutteri, eikä lisämuttereille ole ollut tarvetta.
Juu, on ne kumiot joku joskus saksanmaalla vaihtanut, niissä on vuosileima "98".
Se ylimääräinen mutteri on sentakia, että erään kerran tuota kiristettäessä, siitä meni kierteet, ja laitoin sen alamutterin "varmistukseksi" ettei se hölsky siinä Lopputulos: en saa sitä ruuvia enää kotikonstein irti siitä.
Tärinät on samat, oli momenttituki kiinni tai irti.
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
9000CD23T kirjoitti:Eihän tuo maadoitus kaapelin pultti ota tuohon tuen ulkokehään..?
Kiitti vinkistä! Voisihan tuon asian tarkistaa ensi kerralla tallilla, mutta mielestäni tärinät oli samat, oli sitten ylätuki irti tai kiinni.
Ja "keppikokeilulla" kokeilin tärinöitä jokaisen kumin (alatuet, vaihdelaatikko, ylätuki) vierestä, eli kone tärisi, mutta runko ei tuntunut tärisseen kumikomponenttien välittömässä läheisyydessä. Tietenkin tätäkin pitää tutkia vielä tarkemmin, kunhan pääsen tallille taas, koitan kylmällä koneella samaa.
Minulla on ihan samanlaiset tärinät eli moottori, pakoputki ja penkit tärisevät inhottavasti tyhjäkäyntikierroksilla. Eniten resonoi kun vaihde on D:llä esim liikennevaloissa.
Etummainen hydraulituki vaihdettu, mutta se ei tuonut apua.
Onko kukaan laittanut PUretaanisia puslia momenttitukeen yläpuolelle ja vaihelaatikon tukeen? Mielellään kuulisi noita kokemuksia... Superflexilltä saisi lååtaan 22€:n hintaan tuon.
Sakari Satku kirjoitti:Onko tähän ongelmaan löytynyt ratkaisu?
Minulla on ihan samanlaiset tärinät eli moottori, pakoputki ja penkit tärisevät inhottavasti tyhjäkäyntikierroksilla. Eniten resonoi kun vaihde on D:llä esim liikennevaloissa.
Etummainen hydraulituki vaihdettu, mutta se ei tuonut apua.
Ei ole löytynyt toistaiseks.. oiskohjan nuo Scantechin kumit sitten vaan niin jäykät että.. Pitäis päästä autonosturille niin pääsis alakautta tutkimaan.. luulenpa silti että ne on noi kumit, koska pakkasella tärisee paljon enemmän.. mulla kone täriss myöskin 2000-> ylöspäin, se pieni tärinä ei ny vielä paljoa haittais mutta kun se käyntiäänikin on sellaista kumeaa kuminaa.. Laittaisko vanhat löysät kumit taks paikalleen..
Itellä sama homma ja alkaa hermo mennä tohon tärinään Onko noita gummeja paha homma vaihdella? Kun tässä taas tutkiskelemaan pääsee..
.. ja kun saan jarrut eka kuntoon, aika mielenkiintosen näköseks menny kuskinpuoleinen jarrulevy, laitetaan kuvaa omaan threadiinsä kun päästään taas kuvailemaan.. Hirvee meteli jarruttaessa ja törkeet urat siihen on aikaansaatu sori OT
Kirjotellaan ny aiheesta vähän lisää.Vaihdoin kaikki gummit(hydr.kumit) noin 1v./22000km. sitten.Alussa täristi niin perkeleesti mutta,ajokilometrien myötä norjistuvat kyllä.Kyseessä siis motonetin gummit.Momenttituen kummia en vaihtanut samaan aikaan vaan noin puoli vuotta myöhemmin ja värinät eivät muuttuneet juuri lainkaan.Tyhjäkäynnillä pientä vibraa peileissä mutta,muuten olen tyytyväinen gummeihin.
Kaikesta pelottelusta huolimatta tilasin itselleni täyden kierroksen moottorin tukikumeja motonetistä...saa nähdä parin viikon päästä kirjoittelenko täällä uudella nimimerkillä " Swedish Vibrator"...
Moikka,
tuon koneessa lähimpänä olevan kumin asento ei ole aivan oikea, kuten edellä jo eräs tarkkasilmäinen havaitsikin. Kuitenkin suurin syy saattaa olla tuo tarvikekumilaatu. Omassani vaihdatin aikoinani Länsi-Autossa, mutten muista hintaa. auton ei kuulu täristä edes automaattilootalla vetopäällä tyhjäkäynnillä, mikäli kaikki kumit kunnossa.
Palon olen lukenut foorumilla skantecin kumien tärinöistä esimerkiksi, ja olen itsekin niihin joskus sortunut. Totuus vain on se, että orginaalit toimivat ja maksavat.