Mystinen tärinä, runko/moottori

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

jus kirjoitti:
MP kirjoitti:Tuossa kuvat noista yläkumeista, niihin en ole koskenut itse missään vaiheessa.
Eli kumit lienee jossain vaiheessa vaihdettu, todennäköisesti tarvikekumeihin. Varsinkin kun taaemman kumin kiinnityspultin alapäässä näyttäisi olevan irtomutteri. Minun tapaamissani on siinä paikassa ollut aina korvakkeeseen kiinni hitsattu mutteri, eikä lisämuttereille ole ollut tarvetta.
Juu, on ne kumiot joku joskus saksanmaalla vaihtanut, niissä on vuosileima "98".

Se ylimääräinen mutteri on sentakia, että erään kerran tuota kiristettäessä, siitä meni kierteet, ja laitoin sen alamutterin "varmistukseksi" ettei se hölsky siinä :roll: Lopputulos: en saa sitä ruuvia enää kotikonstein irti siitä.

Tärinät on samat, oli momenttituki kiinni tai irti.
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

MP kirjoitti:
Tärinät on samat, oli momenttituki kiinni tai irti.
No sitten ei ole kyllä yläkumeja syyttäminen...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mites se vaihdelaatikon puolella oleva gummi jaksaa..?


Kuva
Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

9000CD23T kirjoitti:Mites se vaihdelaatikon puolella oleva gummi jaksaa..?
Vaihdettu merkkiliikkeesssä syssyllä.

Kiinnostaako ketään ostaa vähänajettu hyväkuntoinen turbo 9000? :roll:
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Eihän tuo maadoitus kaapelin pultti ota tuohon tuen ulkokehään..?


Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

9000CD23T kirjoitti:Eihän tuo maadoitus kaapelin pultti ota tuohon tuen ulkokehään..?
Kiitti vinkistä! Voisihan tuon asian tarkistaa ensi kerralla tallilla, mutta mielestäni tärinät oli samat, oli sitten ylätuki irti tai kiinni.

Ja "keppikokeilulla" kokeilin tärinöitä jokaisen kumin (alatuet, vaihdelaatikko, ylätuki) vierestä, eli kone tärisi, mutta runko ei tuntunut tärisseen kumikomponenttien välittömässä läheisyydessä. Tietenkin tätäkin pitää tutkia vielä tarkemmin, kunhan pääsen tallille taas, koitan kylmällä koneella samaa.
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Sakari Satku
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 19:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sakari Satku »

Onko tähän ongelmaan löytynyt ratkaisu?

Minulla on ihan samanlaiset tärinät eli moottori, pakoputki ja penkit tärisevät inhottavasti tyhjäkäyntikierroksilla. Eniten resonoi kun vaihde on D:llä esim liikennevaloissa.

Etummainen hydraulituki vaihdettu, mutta se ei tuonut apua.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Onko kukaan laittanut PUretaanisia puslia momenttitukeen yläpuolelle ja vaihelaatikon tukeen? Mielellään kuulisi noita kokemuksia... Superflexilltä saisi lååtaan 22€:n hintaan tuon.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Sakari Satku kirjoitti:Onko tähän ongelmaan löytynyt ratkaisu?

Minulla on ihan samanlaiset tärinät eli moottori, pakoputki ja penkit tärisevät inhottavasti tyhjäkäyntikierroksilla. Eniten resonoi kun vaihde on D:llä esim liikennevaloissa.

Etummainen hydraulituki vaihdettu, mutta se ei tuonut apua.
Ei ole löytynyt toistaiseks.. oiskohjan nuo Scantechin kumit sitten vaan niin jäykät että.. :? Pitäis päästä autonosturille niin pääsis alakautta tutkimaan.. luulenpa silti että ne on noi kumit, koska pakkasella tärisee paljon enemmän.. mulla kone täriss myöskin 2000-> ylöspäin, se pieni tärinä ei ny vielä paljoa haittais mutta kun se käyntiäänikin on sellaista kumeaa kuminaa.. :twisted: Laittaisko vanhat löysät kumit taks paikalleen.. :roll:
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

Herätellääs taas tätä..

Itellä sama homma ja alkaa hermo mennä tohon tärinään :evil: Onko noita gummeja paha homma vaihdella? Kun tässä taas tutkiskelemaan pääsee..

.. ja kun saan jarrut eka kuntoon, aika mielenkiintosen näköseks menny kuskinpuoleinen jarrulevy, laitetaan kuvaa omaan threadiinsä kun päästään taas kuvailemaan.. Hirvee meteli jarruttaessa ja törkeet urat siihen on aikaansaatu :roll: sori OT
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
jap1
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 15:56
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja jap1 »

Kirjotellaan ny aiheesta vähän lisää.Vaihdoin kaikki gummit(hydr.kumit) noin 1v./22000km. sitten.Alussa täristi niin perkeleesti mutta,ajokilometrien myötä norjistuvat kyllä.Kyseessä siis motonetin gummit.Momenttituen kummia en vaihtanut samaan aikaan vaan noin puoli vuotta myöhemmin ja värinät eivät muuttuneet juuri lainkaan.Tyhjäkäynnillä pientä vibraa peileissä mutta,muuten olen tyytyväinen gummeihin. :)
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

Kaikesta pelottelusta huolimatta tilasin itselleni täyden kierroksen moottorin tukikumeja motonetistä...saa nähdä parin viikon päästä kirjoittelenko täällä uudella nimimerkillä " Swedish Vibrator"... 8)
Muukkonen

Bmw 523 Touring
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

jahah, ja ennen kuin jatketaan ihmettelyä ja kyselemistä (itse siis varsinkin) niin http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 4152b8a31b
voisi olla apua.. eli itelleni linkkasin tän? hääh. 8)
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
fbl364
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 14:03
Paikkakunta: Espoo

Kumien asento ei ole aivan kohdallaan

Viesti Kirjoittaja fbl364 »

Moikka,
tuon koneessa lähimpänä olevan kumin asento ei ole aivan oikea, kuten edellä jo eräs tarkkasilmäinen havaitsikin. Kuitenkin suurin syy saattaa olla tuo tarvikekumilaatu. Omassani vaihdatin aikoinani Länsi-Autossa, mutten muista hintaa. auton ei kuulu täristä edes automaattilootalla vetopäällä tyhjäkäynnillä, mikäli kaikki kumit kunnossa.

Palon olen lukenut foorumilla skantecin kumien tärinöistä esimerkiksi, ja olen itsekin niihin joskus sortunut. Totuus vain on se, että orginaalit toimivat ja maksavat.

Terv; köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa!
Hanaa hillitysti!
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Onko tätä tärinää esiintynyt nyt vain automaattivaihteisissa versioissa?
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Vastaa Viestiin