Niinniin...ja ladallakin pääsee.AP kirjoitti:Höpö höpö, yksikin riittää mainiosti.Tri-Lo kirjoitti:...että on oltava 2:lla vaimentimella..!![]()
![]()
3" putkista
Mitään mutkia ole, siinä on sellainen lyhyt putken pätkä jossa on paksunnos päässä.Suomik kirjoitti:Itsellä on myös kahdella vaimentimella, enkä ole oikein tyytyväinen. Mitenkäs muilla cc-tonnaristeilla on sen ulostulon kanssa? Onko alkuperäisen muotoinen S-mutka viimeisen pöntön jälkeen, vai miten...?
Hieman tumma kuva:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
						#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
korjausta "mittoihin"
korjausta hieman 
Biltema ei myy 3" joustopaloja 19€ hintaan vaan 2.5" joustopalan hintaan 19€
ja tässä faktaa 3"= DN80 eli 88.9mm ja 2.5" = DN65 eli 76.3mm .... niin ja mitat on putken ulkomittoja
koska itselläni on Home Made putkisto turbolta peräkoukkuun asti tässä olisi hateriaalit joita itse käytin
turbolta lähtevä laippa on itse koneistettu vahvemmasta ja paremmasta materiaalista kuin alkuperäinen
DP on valmistettu 3" DN80/88.9x2.0 mm pukesta ja loppuosa 2.5" DN65/76.3x2.0 mm putkesta
äänenvaimentimia on minulla kaksi
etupönttö DN100/114.3x2.0 L=400mm ja takapönttö DN150/168.3x2.0 mm L=500 mm (DN150/168.3 on painettu prässissä ellipsin muotoiseksi)
molemmat äänenvaimentimet on valmistettu samalla tavalla eli sisäputkeen (DN65/76.3x2.0) on leikattu kulmahiomakoneella tarpeellinen määrä viiltoja ja putkeen on kiinnitetty teräsviiaa (RST) estämään tulenkestävän villan kulkeutuminen putkistoon)
kaikki putkiston käyrät ovat standardi 90° (r=1.5xD) käyriä
joten putkisto on kokonaan RST/HST materiaalista lukuun ottamatta bilteman jousosaa joka on Sinkitty/RST.
putkisto on kannakoitu orkkispaikoista mutta omasta mielestä hieman huonosti joten kesällä kun ilmat lämpenevät muutan kannakoinnin hieman jäykemmäksi koska putkisto on yhtenäinen alusta loppuun asti joten siinä ei ole "vuotavia" liitoksia vaan kaikki liitokset on hitsattuja
putkiston kustannukset olivat huimat 19€ (bilteman joustoosa) kaikki muu oli itsellä "varastossa". kaikkeen tähän meni aikaa asennuksineen 2 päivää (16h)
lisäksi kyseinen kulkineeni Saab 9000 CD tbo autom -88
on varustettu K&N vapaavirtaussuodattimella, tuunatulla APC boksilla (+nakuvalolla) ja Bleed venttiilillä
ahtopaineet ovat 1.0 - 1.2 bar (arvo kabiiniin lisätystä oikeasta ahtomittarista)
			
			
									
									Biltema ei myy 3" joustopaloja 19€ hintaan vaan 2.5" joustopalan hintaan 19€
ja tässä faktaa 3"= DN80 eli 88.9mm ja 2.5" = DN65 eli 76.3mm .... niin ja mitat on putken ulkomittoja
koska itselläni on Home Made putkisto turbolta peräkoukkuun asti tässä olisi hateriaalit joita itse käytin
turbolta lähtevä laippa on itse koneistettu vahvemmasta ja paremmasta materiaalista kuin alkuperäinen
DP on valmistettu 3" DN80/88.9x2.0 mm pukesta ja loppuosa 2.5" DN65/76.3x2.0 mm putkesta
äänenvaimentimia on minulla kaksi
etupönttö DN100/114.3x2.0 L=400mm ja takapönttö DN150/168.3x2.0 mm L=500 mm (DN150/168.3 on painettu prässissä ellipsin muotoiseksi)
molemmat äänenvaimentimet on valmistettu samalla tavalla eli sisäputkeen (DN65/76.3x2.0) on leikattu kulmahiomakoneella tarpeellinen määrä viiltoja ja putkeen on kiinnitetty teräsviiaa (RST) estämään tulenkestävän villan kulkeutuminen putkistoon)
kaikki putkiston käyrät ovat standardi 90° (r=1.5xD) käyriä
joten putkisto on kokonaan RST/HST materiaalista lukuun ottamatta bilteman jousosaa joka on Sinkitty/RST.
putkisto on kannakoitu orkkispaikoista mutta omasta mielestä hieman huonosti joten kesällä kun ilmat lämpenevät muutan kannakoinnin hieman jäykemmäksi koska putkisto on yhtenäinen alusta loppuun asti joten siinä ei ole "vuotavia" liitoksia vaan kaikki liitokset on hitsattuja
putkiston kustannukset olivat huimat 19€ (bilteman joustoosa) kaikki muu oli itsellä "varastossa". kaikkeen tähän meni aikaa asennuksineen 2 päivää (16h)
lisäksi kyseinen kulkineeni Saab 9000 CD tbo autom -88
on varustettu K&N vapaavirtaussuodattimella, tuunatulla APC boksilla (+nakuvalolla) ja Bleed venttiilillä
ahtopaineet ovat 1.0 - 1.2 bar (arvo kabiiniin lisätystä oikeasta ahtomittarista)
Kukaan ei ole täydellinen jopa minussa on virheitä ..... ainoa virheeni on liika vaatimattomuus
						Re: korjausta "mittoihin"
Vai että 3" putken ulkomitta 88,9mm..pete74 kirjoitti: ja tässä faktaa 3"= DN80 eli 88.9mm ja 2.5" = DN65 eli 76.3mm .... niin ja mitat on putken ulkomittoja
Taitaa se 88,9mm olla kuitenkin 3,5" ja 3" 76,2mm. 2,5" = 63,5mm...
No se on vähän miten sen 3" mittaa... mullekin naurettiin heman päin naamaa, kun menin hakemaan 3" hapokasta putkiliikkeestä. Se autoilijoiden 3" on oikeasti 2,5" putkimiesten mielestä, mutta tuohan on vain nuiden DN koodien seurausta. Kyllä mulla on alla 76mm putkea ja pidän sitä 3" putkena. Pakoputkiliikkeessä taas asia ymmärretään välittömästi, jos menen ostamaan 3" rööriä.
Matti
			
			
									
									Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
						# 1988 = Matti Vanhamäki
Nyt on hieman parempi tuosta JT:n muhvipäästä:

Mä taidan kyllä vaihtaa ässästä tuohon pään kun toi ng-satkun pää on siihen vähän pitkä. Jos mölinät vaikka rauhoittus ku putken pää tulee pitemmälle.
Eli tällänen:

			
			
									
									
Mä taidan kyllä vaihtaa ässästä tuohon pään kun toi ng-satkun pää on siihen vähän pitkä. Jos mölinät vaikka rauhoittus ku putken pää tulee pitemmälle.
Eli tällänen:

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
						#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
