Suomik kirjoitti:Itsellä on myös kahdella vaimentimella, enkä ole oikein tyytyväinen. Mitenkäs muilla cc-tonnaristeilla on sen ulostulon kanssa? Onko alkuperäisen muotoinen S-mutka viimeisen pöntön jälkeen, vai miten...?
Mitään mutkia ole, siinä on sellainen lyhyt putken pätkä jossa on paksunnos päässä.
korjausta hieman
Biltema ei myy 3" joustopaloja 19€ hintaan vaan 2.5" joustopalan hintaan 19€
ja tässä faktaa 3"= DN80 eli 88.9mm ja 2.5" = DN65 eli 76.3mm .... niin ja mitat on putken ulkomittoja
koska itselläni on Home Made putkisto turbolta peräkoukkuun asti tässä olisi hateriaalit joita itse käytin
turbolta lähtevä laippa on itse koneistettu vahvemmasta ja paremmasta materiaalista kuin alkuperäinen
DP on valmistettu 3" DN80/88.9x2.0 mm pukesta ja loppuosa 2.5" DN65/76.3x2.0 mm putkesta
äänenvaimentimia on minulla kaksi
etupönttö DN100/114.3x2.0 L=400mm ja takapönttö DN150/168.3x2.0 mm L=500 mm (DN150/168.3 on painettu prässissä ellipsin muotoiseksi)
molemmat äänenvaimentimet on valmistettu samalla tavalla eli sisäputkeen (DN65/76.3x2.0) on leikattu kulmahiomakoneella tarpeellinen määrä viiltoja ja putkeen on kiinnitetty teräsviiaa (RST) estämään tulenkestävän villan kulkeutuminen putkistoon)
kaikki putkiston käyrät ovat standardi 90° (r=1.5xD) käyriä
joten putkisto on kokonaan RST/HST materiaalista lukuun ottamatta bilteman jousosaa joka on Sinkitty/RST.
putkisto on kannakoitu orkkispaikoista mutta omasta mielestä hieman huonosti joten kesällä kun ilmat lämpenevät muutan kannakoinnin hieman jäykemmäksi koska putkisto on yhtenäinen alusta loppuun asti joten siinä ei ole "vuotavia" liitoksia vaan kaikki liitokset on hitsattuja
putkiston kustannukset olivat huimat 19€ (bilteman joustoosa) kaikki muu oli itsellä "varastossa". kaikkeen tähän meni aikaa asennuksineen 2 päivää (16h)
lisäksi kyseinen kulkineeni Saab 9000 CD tbo autom -88
on varustettu K&N vapaavirtaussuodattimella, tuunatulla APC boksilla (+nakuvalolla) ja Bleed venttiilillä
ahtopaineet ovat 1.0 - 1.2 bar (arvo kabiiniin lisätystä oikeasta ahtomittarista)
Kukaan ei ole täydellinen jopa minussa on virheitä ..... ainoa virheeni on liika vaatimattomuus
No se on vähän miten sen 3" mittaa... mullekin naurettiin heman päin naamaa, kun menin hakemaan 3" hapokasta putkiliikkeestä. Se autoilijoiden 3" on oikeasti 2,5" putkimiesten mielestä, mutta tuohan on vain nuiden DN koodien seurausta. Kyllä mulla on alla 76mm putkea ja pidän sitä 3" putkena. Pakoputkiliikkeessä taas asia ymmärretään välittömästi, jos menen ostamaan 3" rööriä.
Putki tuumat ja tuuma on kaksi eri asiaa...meillä päin ainakin ollaan pakoputkista puhuttu aina perus tuumina...se on sit aivan eri asia mitä standardi kirjat sen putken tuumiksi sanoo, sillä niillä tuumilla ei ole mitään logiikkaa ulkomitoissa...ei millään pahalla mutta näin meillä päin
Mä taidan kyllä vaihtaa ässästä tuohon pään kun toi ng-satkun pää on siihen vähän pitkä. Jos mölinät vaikka rauhoittus ku putken pää tulee pitemmälle.
Eli tällänen: