Tuo olisi kiva tietää, miten se käytännössä meni.. Oma ex-M97:ni oli litteillä kahvoilla ja toisaalta olen nähnyt niitä pyöreitä myös M96-autossa. (ainahan niitä vaihtaa voi, juu :-)tuomas kirjoitti:M97 Vaihtui oven kahvat pyöreämpiin
-tuomas-
Tonnarin erot alkupään tuotannossa
Re: Tonnarin erot alkupään tuotannossa
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Tonnarin erot alkupään tuotannossa
Onkos jollakin kuvaa näyttää noista ovenkahvojen eroista? Meinaan tuota litteää ja pyöreää. Joissakin kahvoissa on se metallinen raita keskellä, mutta mikäs malli se sitten on noista?
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Tonnarin erot alkupään tuotannossa
Metalliraitaiset on vaan vanhempia kuin ne ilman, noin karkeasti. Vähän riippuu mallista / varustelustakin. Kummatkaan noista ei kuitenkaan ole "pyöreitä" vaan ne on just ne viimeisen tuotantovuoden "komfort"kahvat. Näyttää päällepäin aika samanlaisilta mutta takaosa on aah niin mukavasti muotoiltu.G-mies kirjoitti:Onkos jollakin kuvaa näyttää noista ovenkahvojen eroista? Meinaan tuota litteää ja pyöreää. Joissakin kahvoissa on se metallinen raita keskellä, mutta mikäs malli se sitten on noista?
Matti

Re: Tonnarin erot alkupään tuotannossa
Jaa, mun Aero on M96 ja siinä on ne "tavalliset" kahvat. Auto on otettu käyttöön tammikuussa 96, Saman vuoden kesällä käyttöönotetussa on noi "pyöreät" kahvat. EPC kertoo kahvoille eri numeron 96-98 kun 94-95. Oikea vastaus lienee että alkuvuodesta 96 on kahvat vaihtunu.Mimmi kirjoitti:M-95 alkaen tuli "pyöreämmät kahvat" Aero, Griffin ja CSE/CDE-malleihin.
Re: Tonnarin erot alkupään tuotannossa
Missä mallissa nuo pitäisi sitten löytyä jo mallivuonna -95?Mimmi kirjoitti:Enkös tuossa juuri kertonut asian?JouniCSE kirjoitti:Jaa, mun Aero on M96 ja siinä on ne "tavalliset" kahvat. Auto on otettu käyttöön tammikuussa 96, Saman vuoden kesällä käyttöönotetussa on noi "pyöreät" kahvat. EPC kertoo kahvoille eri numeron 96-98 kun 94-95. Oikea vastaus lienee että alkuvuodesta 96 on kahvat vaihtunu.Mimmi kirjoitti:M-95 alkaen tuli "pyöreämmät kahvat" Aero, Griffin ja CSE/CDE-malleihin.
Re: Tonnarin erot alkupään tuotannossa
Ahaa, ei sitten herätty turhaan tänäänkään.Mimmi kirjoitti:Joissain yksilöissä, esimerkiksi kaverin m-95 CSE:ssä (Saksantuliainen, business-versio) on sellaiset ja omassa m-96 CSE:ssäkin on.

Re: Tonnarin erot alkupään tuotannossa
M88 uudenmalliset ovien saranat
M90 CC:n uusi takaluukun avauskahva ja linkkitanko
M90 paremmat klipsit oviverhoilun yläreunan kiinnittämiseen ovipeltiin
M90 Mikrokytkin oven ulkokahvan lukkosylinteriin kuljettajan puolelle
M93 Mikrokytkin oven ulkokahvan lukkosylinteriin matkustajan puolelle
M90 CC:n uusi takaluukun avauskahva ja linkkitanko
M90 paremmat klipsit oviverhoilun yläreunan kiinnittämiseen ovipeltiin
M90 Mikrokytkin oven ulkokahvan lukkosylinteriin kuljettajan puolelle
M93 Mikrokytkin oven ulkokahvan lukkosylinteriin matkustajan puolelle
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00