Tonnarin erot alkupään tuotannossa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Tonnarin erot alkupään tuotannossa

Viesti Kirjoittaja Jope »

tuomas kirjoitti:M97 Vaihtui oven kahvat pyöreämpiin

-tuomas-
Tuo olisi kiva tietää, miten se käytännössä meni.. Oma ex-M97:ni oli litteillä kahvoilla ja toisaalta olen nähnyt niitä pyöreitä myös M96-autossa. (ainahan niitä vaihtaa voi, juu :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Tonnarin erot alkupään tuotannossa

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Onkos jollakin kuvaa näyttää noista ovenkahvojen eroista? Meinaan tuota litteää ja pyöreää. Joissakin kahvoissa on se metallinen raita keskellä, mutta mikäs malli se sitten on noista?

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Tonnarin erot alkupään tuotannossa

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

G-mies kirjoitti:Onkos jollakin kuvaa näyttää noista ovenkahvojen eroista? Meinaan tuota litteää ja pyöreää. Joissakin kahvoissa on se metallinen raita keskellä, mutta mikäs malli se sitten on noista?

Matti
Metalliraitaiset on vaan vanhempia kuin ne ilman, noin karkeasti. Vähän riippuu mallista / varustelustakin. Kummatkaan noista ei kuitenkaan ole "pyöreitä" vaan ne on just ne viimeisen tuotantovuoden "komfort"kahvat. Näyttää päällepäin aika samanlaisilta mutta takaosa on aah niin mukavasti muotoiltu. :D
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tonnarin erot alkupään tuotannossa

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Mimmi kirjoitti:M-95 alkaen tuli "pyöreämmät kahvat" Aero, Griffin ja CSE/CDE-malleihin.
Jaa, mun Aero on M96 ja siinä on ne "tavalliset" kahvat. Auto on otettu käyttöön tammikuussa 96, Saman vuoden kesällä käyttöönotetussa on noi "pyöreät" kahvat. EPC kertoo kahvoille eri numeron 96-98 kun 94-95. Oikea vastaus lienee että alkuvuodesta 96 on kahvat vaihtunu.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Tonnarin erot alkupään tuotannossa

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Mimmi kirjoitti:
JouniCSE kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:M-95 alkaen tuli "pyöreämmät kahvat" Aero, Griffin ja CSE/CDE-malleihin.
Jaa, mun Aero on M96 ja siinä on ne "tavalliset" kahvat. Auto on otettu käyttöön tammikuussa 96, Saman vuoden kesällä käyttöönotetussa on noi "pyöreät" kahvat. EPC kertoo kahvoille eri numeron 96-98 kun 94-95. Oikea vastaus lienee että alkuvuodesta 96 on kahvat vaihtunu.
Enkös tuossa juuri kertonut asian?
Missä mallissa nuo pitäisi sitten löytyä jo mallivuonna -95?
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Tonnarin erot alkupään tuotannossa

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Mimmi kirjoitti:Joissain yksilöissä, esimerkiksi kaverin m-95 CSE:ssä (Saksantuliainen, business-versio) on sellaiset ja omassa m-96 CSE:ssäkin on.
Ahaa, ei sitten herätty turhaan tänäänkään. :D
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tonnarin erot alkupään tuotannossa

Viesti Kirjoittaja jus »

M88 uudenmalliset ovien saranat
M90 CC:n uusi takaluukun avauskahva ja linkkitanko
M90 paremmat klipsit oviverhoilun yläreunan kiinnittämiseen ovipeltiin
M90 Mikrokytkin oven ulkokahvan lukkosylinteriin kuljettajan puolelle
M93 Mikrokytkin oven ulkokahvan lukkosylinteriin matkustajan puolelle
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin