Apua kuvaa tulpan johdoista...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

Ai niin..

Viesti Kirjoittaja crashline »

Saisko parempaa kuvaa noista johdotuksista kun tuossa piirretyssä kuvassa ei oikein ota selvää että onko tuo klipsi 4sen ja 2sen välissä vai mikä sotku se on ja mulla ei kyllä ole mitään ihmeen termaria vai mikä ihmeen paineentasaus mötikkä siinä on jakajan kyljessä kiinni???? :?
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Kuva
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja crashline »

Mimmi kirjoitti:Tarkoitan, että onko sinulla tulpanjohdot oikeassa järjestyksessä jakajan kannessa?
Klipsi ei ole pakollinen, se vain ohjaa johtoja.
Siis ne klipsit jotka pitävät jakajaa paikoillaan....
Miksi minulla ei ole tuota pyöreää mötikkää tuossa jakjan vieressä?
Ja onko minulla silti sama järjestys vaikka minulla ei ole tuota pyöreää möhkälettä tuossa vieressä? :?
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja crashline »

93t sport kirjoitti:Kuva
Eli onko teidän mielestänne tuo kiinnitysklipsi tuolla 4 ja 2 välissä?
Ja onko minulla teidän mielestänne sama järjestys kuin kuvassa vaikka minulla ei ole tuota pyöreää kiekonnäköistä tuossa jakajan vieressä?
jarkar
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

sytytys

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Kyllä sytytys järjestys on sama turbos ja vaparis
Järjestys löytyy varmaan ohjekirjasta.
Se mötikkä on alipaine säädin.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

crashline kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Kuva
Eli onko teidän mielestänne tuo kiinnitysklipsi tuolla 4 ja 2 välissä?
Ja onko minulla teidän mielestänne sama järjestys kuin kuvassa vaikka minulla ei ole tuota pyöreää kiekonnäköistä tuossa jakajan vieressä?
Sama järjestys on. Sytytysjärjestys (joka lukee myös venttiilikopassa) on 1, 3, 4, 2. Laitat ne tulpanjohdot menemään virranjakajalle sen pyörimissuunnan mukaan järjestykseen 1, 3, 4, 2. Eli ykköspytyltä laitat ensin mihin tahansa koloon jakajan kanteen, sitten 3. pytty siihen viereen, sitten 4... Ellet ole varma kumpaan suuntaan jakajan pyörijä pyörii, tarkista asia.

Onko sytytysennakko kohdallaan? Onko virranjakaja ollut irti jossain vaiheessa?
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja crashline »

TeePee kirjoitti:
crashline kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Kuva
Eli onko teidän mielestänne tuo kiinnitysklipsi tuolla 4 ja 2 välissä?
Ja onko minulla teidän mielestänne sama järjestys kuin kuvassa vaikka minulla ei ole tuota pyöreää kiekonnäköistä tuossa jakajan vieressä?
Sama järjestys on. Sytytysjärjestys (joka lukee myös venttiilikopassa) on 1, 3, 4, 2. Laitat ne tulpanjohdot menemään virranjakajalle sen pyörimissuunnan mukaan järjestykseen 1, 3, 4, 2. Eli ykköspytyltä laitat ensin mihin tahansa koloon jakajan kanteen, sitten 3. pytty siihen viereen, sitten 4... Ellet ole varma kumpaan suuntaan jakajan pyörijä pyörii, tarkista asia.

Onko sytytysennakko kohdallaan? Onko virranjakaja ollut irti jossain vaiheessa?
-Virranjakan kansi on ollut luonnollisesti pois paikoiltaan mutta muuta en ole ottanut irti.
-Sytkää en ole säätänäyt minnekkään.
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

Jep..

Viesti Kirjoittaja crashline »

Laitoin päin vastaseen suuntaan kuin kuvassa tuon järjestyksen niin alkoi lupailemaan ja käynnistyi kävi hetken vaisusti ja sammui?
esh
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 20:31
Paikkakunta: Ii

Viesti Kirjoittaja esh »

Käytin välillä iivarissa turbon jakajaa siinä piti johdot pyöräyttää
puoli kierrosta eli 1-4 tilalle ja 2-3 tuo kuvahan on turbosta.
Olisiko tässä samanlainen tapaus.
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja crashline »

Mimmi kirjoitti:Eikös se olisi helpointa laittaa juuri kuvan mukaisesti, jolloin olisi parhaat edellytykset saada auto käyntiin :?:
Näemmä se kannattaa laittaa oikeaan järjestykseen...Oli nimittäin 1neljäsosa kierrosta pielessä....Ja sitten lähti käyntiin ja toimii kuin unelma.
-pehmeämpi käynti ääni kuin ennen
-lähtee käyntiin helpommin
-hieman pirteämpi kiihdytyksissä

Viellä pitäisi venttiilien välykset laittaa kohdilleen ja kunnolla kohdistaa sytytys. :D
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eikös tää ollu 16tappinen ja vapari?
silloin venat säätyy hydraulisesti ja sytytys säätyy ezx:n avulla-
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja crashline »

nalleolut kirjoitti:eikös tää ollu 16tappinen ja vapari?
silloin venat säätyy hydraulisesti ja sytytys säätyy ezx:n avulla-
KYL KYL!!!!¨¨

Kaikille hauskaa ja leppoisaa uutta vuotta sinne jonnekkin :D :D :D
Vastaa Viestiin