JT 3" rööri

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Eikös tehdasasetus peruspaineille oo 0.4bar? Oisko joku 0.45bar parempi viripurkkejen yms. kanssa?
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4247
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Peruspaine pitäis kait olla noin puolet tavoitellusta maksimipaineesta, silloin APC toimii parhaiten.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Mites soundipuoli tuollaisen jälkeen muuttuu? Ei kait mitään jatkuvaa tuning-pärinää sentään?
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ei tule pärinää, murinaa ehkä paremmin ilmaistuna. 3" JT on kyllä bassovoittoisempi, kuin esim omassa autossani oleva Ferrita. Mielestäni tuo Ferrita on ääneltään sivistyneempi, mutta onhan noissa hintaeroakin. Toisaalta Ferrita on rosteria ja kestoikäkin toivottavasti reilusti pidempi.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Raimo Miettinen kirjoitti:Mites soundipuoli tuollaisen jälkeen muuttuu? Ei kait mitään jatkuvaa tuning-pärinää sentään?
kait se tollaselta kuulostaa:

http://www.youtube.com/watch?v=ZsOAoJQR_hw



Kaide
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Peruspaine pitäis kait olla noin puolet tavoitellusta maksimipaineesta, silloin APC toimii parhaiten.
Onko todellakin näin? Mulla on nyt peruspaine karvan alla 0.4bar ja maks paine noin 1.4bar. Kuulostaa aika oudolta nostaa peruspaine 0.7 baariin :?
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Jossain myöhemmässä vaiheessa voi tuo aktuaattori alkaa päästämään paineita pois, kun sen jousi väsyy. Mulla oli ainakin niin, että T5-softa ei edes toiminut kunnolla, kun peruspaineet olivat liian pienet. Maksimiahdot on täällä 1.3 ja peruspaine jotakuinkin 0.7. Jäykempi aktuaattorin jousi pitää kovemmilla ahdoilla paineet stabiilimpana.

Aeron vakioahdot ovat 1 bar luokkaa ja peruspaine 0.45.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja PVI »

Mulla on tonnarissa steg1 ja aeron turbo forgen 0,6barin kellolla ja portatulla hukkiksella. Ahdot nousee nopeasti ja täyskaasukiihdytyksessä pienillä vaihteilla auto menee bensankatkaisurajalle. Vanhalla T25:lla oli ongelmia pitää maksimi ahtoja ja ahdot heitteli kovasti. Hukkista sai painettua ihan pienellä voimalla auki. Forgea en saanut niin helposti käsin liikuteltua, eli jousissa on eroja.

Ässä satkun ahtojenheittely ongelman korjasin muinoin laittamalla hukkikselle lisäjousen. Kannattaa koettaa tonnarissakin. Varsinkin T25:sen hukkis on niin löysä. Jouseksi käy esim. satkun kytkimenpalautusjousi.

Tuolla nykyisellä kokoonpanolla tonnari ei oikein toimi hienosti, kuin osakaasulla. Ahtaa hienosti 1baarin paikkeille ja kulkee kunnolla. Mutta tuo täyskaasurykiminen haittaa.

Tarkoitus olisi aikataulujen salliessa laittaa tallissa oleva 3"putki ja katti autoon. Putki on hankittu toiselta harrastajalta.
Äänistä en osaa sanoa mitään mutta peruspaineita, en ainakaan aio nostaa samoiksi vaan koetan ehkä laskea niitä.
Samalla on mietinnässä softanpäivitys kokoonpanoa vastaavaksi.
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

G-mies kirjoitti:Jossain myöhemmässä vaiheessa voi tuo aktuaattori alkaa päästämään paineita pois, kun sen jousi väsyy. Mulla oli ainakin niin, että T5-softa ei edes toiminut kunnolla, kun peruspaineet olivat liian pienet. Maksimiahdot on täällä 1.3 ja peruspaine jotakuinkin 0.7. Jäykempi aktuaattorin jousi pitää kovemmilla ahdoilla paineet stabiilimpana.

Aeron vakioahdot ovat 1 bar luokkaa ja peruspaine 0.45.

Matti
Millä tavalla tuo T5-softan "kunnolla toimimattomuus" ilmeni?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Mulla ja samoin kun kaverilla tota hukkaportintankoo pystyy liikuttamaan ihan parilla sormella, pitäsköhän tilata parempi kello vai onko normaalia?

Ahdot kyl pysyy yleensä siellä maksissa tasaisesti ja auto toimii muutenkin hyvin, välillä kuitenkin piikki ahdot on about 0.2-0.3bar isommat kuin tasoittuneet ahdot...
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

peinu kirjoitti:Millä tavalla tuo T5-softan "kunnolla toimimattomuus" ilmeni?
Välillä ahtoi maksimit, välillä ei. Yleensä ei ja ahdot ikäänkuin hakivat paikkaansa :lol:. Kellon vaihdon jälkeen(se mikä sinne piti alunperinkin jo tulla) kaikki alkoi toimia hienosti. Peruspaineet ok ja maksimit erittäin stabiilit.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

ASENNUSRAPORTTI:

1. Vanha pois ( lähti pultit yllättävän helpolla!)
2. Uusi tilalle -> Todella helppoa !
3. Huomataan että pakosarja on halki ja saadaan hyvä syy tilata uusi pakosarja ja DP tohon samaan settiin

Toi setti sopii siis heittämällä uudemman edessä olevan katin perään. Äänimaailma on jännä. Mitä kuumempi kone, sitä kovempi ääni. Kunnolla lämmettyään putkisto alkaa pitämään oikeen kunnon pauketta kun kaasun höllää. Sisälle ei kuitenkaan kuulu mitään, oikein hyvä siis !

Kaljaa meni nolla yksikköä.

Oli vanha jousto vähän romuna:
Kuva

Pieni ero putken koossa:
Kuva

Kaide
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kaide kirjoitti:ASENNUSRAPORTTI:
....
Kaljaa meni nolla yksikköä.
.......

Kaide
Tuota asennusta ei voi hyväksyä. Ota uusiksi vähintään yhden mäyräkoiran voimalla :lol:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

No sitten sen on oltava todella bolt-on jossei yhtään asennusnestettä menny :) Mutta mites toi loppupää, kuinka paljon tulee ulommas puskurista? Kuullu että sitä joutuu usein hieman säätämään paikalleen :?:
M97CSB234EFM57001 RE85
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

ysikoo kirjoitti:No sitten sen on oltava todella bolt-on jossei yhtään asennusnestettä menny :) Mutta mites toi loppupää, kuinka paljon tulee ulommas puskurista? Kuullu että sitä joutuu usein hieman säätämään paikalleen :?:
Loppupää tulee ulos puskurista jonkun verran ja ihan tyylikäs silleen ;-) Kyllä mäkin joudun tuota säätämään kun ulostulo on helman aukon oikeassa reunassa melkein kiinni ja haluan sen keskelle ! Ton enempää sisälle sitä ulostuloa ei taida saada , koska mulla on tossa nyt kaikki liitokset ihan pohjassa asti.

Kuva


Kaide
Vastaa Viestiin