JT 3" rööri
Peruspaine pitäis kait olla noin puolet tavoitellusta maksimipaineesta, silloin APC toimii parhaiten.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Mites soundipuoli tuollaisen jälkeen muuttuu? Ei kait mitään jatkuvaa tuning-pärinää sentään?
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Ei tule pärinää, murinaa ehkä paremmin ilmaistuna. 3" JT on kyllä bassovoittoisempi, kuin esim omassa autossani oleva Ferrita. Mielestäni tuo Ferrita on ääneltään sivistyneempi, mutta onhan noissa hintaeroakin. Toisaalta Ferrita on rosteria ja kestoikäkin toivottavasti reilusti pidempi.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
kait se tollaselta kuulostaa:Raimo Miettinen kirjoitti:Mites soundipuoli tuollaisen jälkeen muuttuu? Ei kait mitään jatkuvaa tuning-pärinää sentään?
http://www.youtube.com/watch?v=ZsOAoJQR_hw
Kaide
Jossain myöhemmässä vaiheessa voi tuo aktuaattori alkaa päästämään paineita pois, kun sen jousi väsyy. Mulla oli ainakin niin, että T5-softa ei edes toiminut kunnolla, kun peruspaineet olivat liian pienet. Maksimiahdot on täällä 1.3 ja peruspaine jotakuinkin 0.7. Jäykempi aktuaattorin jousi pitää kovemmilla ahdoilla paineet stabiilimpana.
Aeron vakioahdot ovat 1 bar luokkaa ja peruspaine 0.45.
Matti
Aeron vakioahdot ovat 1 bar luokkaa ja peruspaine 0.45.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Mulla on tonnarissa steg1 ja aeron turbo forgen 0,6barin kellolla ja portatulla hukkiksella. Ahdot nousee nopeasti ja täyskaasukiihdytyksessä pienillä vaihteilla auto menee bensankatkaisurajalle. Vanhalla T25:lla oli ongelmia pitää maksimi ahtoja ja ahdot heitteli kovasti. Hukkista sai painettua ihan pienellä voimalla auki. Forgea en saanut niin helposti käsin liikuteltua, eli jousissa on eroja.
Ässä satkun ahtojenheittely ongelman korjasin muinoin laittamalla hukkikselle lisäjousen. Kannattaa koettaa tonnarissakin. Varsinkin T25:sen hukkis on niin löysä. Jouseksi käy esim. satkun kytkimenpalautusjousi.
Tuolla nykyisellä kokoonpanolla tonnari ei oikein toimi hienosti, kuin osakaasulla. Ahtaa hienosti 1baarin paikkeille ja kulkee kunnolla. Mutta tuo täyskaasurykiminen haittaa.
Tarkoitus olisi aikataulujen salliessa laittaa tallissa oleva 3"putki ja katti autoon. Putki on hankittu toiselta harrastajalta.
Äänistä en osaa sanoa mitään mutta peruspaineita, en ainakaan aio nostaa samoiksi vaan koetan ehkä laskea niitä.
Samalla on mietinnässä softanpäivitys kokoonpanoa vastaavaksi.
Ässä satkun ahtojenheittely ongelman korjasin muinoin laittamalla hukkikselle lisäjousen. Kannattaa koettaa tonnarissakin. Varsinkin T25:sen hukkis on niin löysä. Jouseksi käy esim. satkun kytkimenpalautusjousi.
Tuolla nykyisellä kokoonpanolla tonnari ei oikein toimi hienosti, kuin osakaasulla. Ahtaa hienosti 1baarin paikkeille ja kulkee kunnolla. Mutta tuo täyskaasurykiminen haittaa.
Tarkoitus olisi aikataulujen salliessa laittaa tallissa oleva 3"putki ja katti autoon. Putki on hankittu toiselta harrastajalta.
Äänistä en osaa sanoa mitään mutta peruspaineita, en ainakaan aio nostaa samoiksi vaan koetan ehkä laskea niitä.
Samalla on mietinnässä softanpäivitys kokoonpanoa vastaavaksi.
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Millä tavalla tuo T5-softan "kunnolla toimimattomuus" ilmeni?G-mies kirjoitti:Jossain myöhemmässä vaiheessa voi tuo aktuaattori alkaa päästämään paineita pois, kun sen jousi väsyy. Mulla oli ainakin niin, että T5-softa ei edes toiminut kunnolla, kun peruspaineet olivat liian pienet. Maksimiahdot on täällä 1.3 ja peruspaine jotakuinkin 0.7. Jäykempi aktuaattorin jousi pitää kovemmilla ahdoilla paineet stabiilimpana.
Aeron vakioahdot ovat 1 bar luokkaa ja peruspaine 0.45.
Matti
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Mulla ja samoin kun kaverilla tota hukkaportintankoo pystyy liikuttamaan ihan parilla sormella, pitäsköhän tilata parempi kello vai onko normaalia?
Ahdot kyl pysyy yleensä siellä maksissa tasaisesti ja auto toimii muutenkin hyvin, välillä kuitenkin piikki ahdot on about 0.2-0.3bar isommat kuin tasoittuneet ahdot...
Ahdot kyl pysyy yleensä siellä maksissa tasaisesti ja auto toimii muutenkin hyvin, välillä kuitenkin piikki ahdot on about 0.2-0.3bar isommat kuin tasoittuneet ahdot...
Välillä ahtoi maksimit, välillä ei. Yleensä ei ja ahdot ikäänkuin hakivat paikkaansapeinu kirjoitti:Millä tavalla tuo T5-softan "kunnolla toimimattomuus" ilmeni?

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
ASENNUSRAPORTTI:
1. Vanha pois ( lähti pultit yllättävän helpolla!)
2. Uusi tilalle -> Todella helppoa !
3. Huomataan että pakosarja on halki ja saadaan hyvä syy tilata uusi pakosarja ja DP tohon samaan settiin
Toi setti sopii siis heittämällä uudemman edessä olevan katin perään. Äänimaailma on jännä. Mitä kuumempi kone, sitä kovempi ääni. Kunnolla lämmettyään putkisto alkaa pitämään oikeen kunnon pauketta kun kaasun höllää. Sisälle ei kuitenkaan kuulu mitään, oikein hyvä siis !
Kaljaa meni nolla yksikköä.
Oli vanha jousto vähän romuna:

Pieni ero putken koossa:

Kaide
1. Vanha pois ( lähti pultit yllättävän helpolla!)
2. Uusi tilalle -> Todella helppoa !
3. Huomataan että pakosarja on halki ja saadaan hyvä syy tilata uusi pakosarja ja DP tohon samaan settiin
Toi setti sopii siis heittämällä uudemman edessä olevan katin perään. Äänimaailma on jännä. Mitä kuumempi kone, sitä kovempi ääni. Kunnolla lämmettyään putkisto alkaa pitämään oikeen kunnon pauketta kun kaasun höllää. Sisälle ei kuitenkaan kuulu mitään, oikein hyvä siis !
Kaljaa meni nolla yksikköä.
Oli vanha jousto vähän romuna:

Pieni ero putken koossa:

Kaide
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Tuota asennusta ei voi hyväksyä. Ota uusiksi vähintään yhden mäyräkoiran voimallaKaide kirjoitti:ASENNUSRAPORTTI:
....
Kaljaa meni nolla yksikköä.
.......
Kaide

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Loppupää tulee ulos puskurista jonkun verran ja ihan tyylikäs silleenysikoo kirjoitti:No sitten sen on oltava todella bolt-on jossei yhtään asennusnestettä mennyMutta mites toi loppupää, kuinka paljon tulee ulommas puskurista? Kuullu että sitä joutuu usein hieman säätämään paikalleen


Kaide