1990-1992 näyttäis olevan EPC:n mukaan sama pumppu, osanumero 4104261.saba90 kirjoitti:Vielä täytynee tehdä aiheesta yksi jatkokysymys
Käykö vanhemman tontun Abs-pumppu tuohon 92 vuosimalliseen tonttuun? Tämä oli vaan ihan kaiken varmuuden maksivoimiseksi tehty kysymys
ABS-järjestelmässä vikaa vikaa
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
http://www.autopurkaamot.com/varaosa.ph ... &merkki=10
http://www.saabservices.com/ABS_pressure_switch.htm
Alfa Romeo taitaa myös käyttää samaa yksikköä..
http://www.saabservices.com/ABS_pressure_switch.htm
Alfa Romeo taitaa myös käyttää samaa yksikköä..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Ehdotan seuraavaa....saba90 kirjoitti:Juu kun ois itelläkin yks toinen Abs-pumppu tuolla autotallissa ja mun mielestä aika lailla samanlainen kun toi mikä on autossa kiinni,ja se ois ainakin toimiva kapistus
1.Tarkasta se liitin jarruboksista ( akvaariokotelossa )
( tämä liitin hapettuu hyvin helposti, päästää vedet sisälle mutta ei ulos )
2.Tarkasta ne releet siinä rintapellissä olevassa kotelossa.
3.Mittaa ne diodit myös.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
9000CD23T kirjoitti:Ehdotan seuraavaa....
1.Tarkasta se liitin jarruboksista ( akvaariokotelossa )
( tämä liitin hapettuu hyvin helposti, päästää vedet sisälle mutta ei ulos )
2.Tarkasta ne releet siinä rintapellissä olevassa kotelossa.
3.Mittaa ne diodit myös.
Joo nuo kaks ensimmäistä toimenpidettä on tehty ja kun laitoin uudet releet niin pumppu lähti pyörimään ja liittimessä ei ollut hapettumia.
Tämä voi olla hieman typerä kysymys mutta mistä nuo diodit löytyy ja miten ne mitataan? Kun en oikein ees tiedä mitä nuo diodit ees on...
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Siihen ei käy mitkä tahansa releet sitten. Pumppua ohjaava rele täytyy olla tarkalleen oikean tyyppinen muistaakseni kahdella diodilla oleva tjms.saba90 kirjoitti:9000CD23T kirjoitti:Ehdotan seuraavaa....
1.Tarkasta se liitin jarruboksista ( akvaariokotelossa )
( tämä liitin hapettuu hyvin helposti, päästää vedet sisälle mutta ei ulos )
2.Tarkasta ne releet siinä rintapellissä olevassa kotelossa.
3.Mittaa ne diodit myös.
Joo nuo kaks ensimmäistä toimenpidettä on tehty ja kun laitoin uudet releet niin pumppu lähti pyörimään ja liittimessä ei ollut hapettumia.
Tämä voi olla hieman typerä kysymys mutta mistä nuo diodit löytyy ja miten ne mitataan? Kun en oikein ees tiedä mitä nuo diodit ees on...
Kokeilin joskus vahingossa yhdellä diodilla olevaa relettä. Pumppu kävi koko ajan. Sitten, kun painekytkimen piti katkaista, paloi relelaatikosta 10A sulake.
Jos muistan releen oikein sen osanumero on 95 22 822.
Edit: siellä relelaatikossakin on yksi diodi, en tietä mikä sen tarkoitus on.
900C -86
Onko näistä mitään apua:
http://townsendimports.com/Web/brake_fo ... bstext.htm
http://www.kolumbus.fi/juha.ursin/abs-89/
http://townsendimports.com/Web/brake_fo ... bstext.htm
http://www.kolumbus.fi/juha.ursin/abs-89/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Diodisaba90 kirjoitti:9000CD23T kirjoitti:Ehdotan seuraavaa....
1.Tarkasta se liitin jarruboksista ( akvaariokotelossa )
( tämä liitin hapettuu hyvin helposti, päästää vedet sisälle mutta ei ulos )
2.Tarkasta ne releet siinä rintapellissä olevassa kotelossa.
3.Mittaa ne diodit myös.
Joo nuo kaks ensimmäistä toimenpidettä on tehty ja kun laitoin uudet releet niin pumppu lähti pyörimään ja liittimessä ei ollut hapettumia.
Tämä voi olla hieman typerä kysymys mutta mistä nuo diodit löytyy ja miten ne mitataan? Kun en oikein ees tiedä mitä nuo diodit ees on...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
No ei tää nyt oo tottakaan ... seuraava vika !
ABS valo syttyy likimain aina oikealle kaarretaessa ja satunnaisesti sammu hetikohta itsekseen, yleensä kuitenkin vasta " boottauksen" jälkeen. Mistäs nyt kenkä puristaa ? Myöskin oikeanpuoleinen vanne kuumenee enemmän kuin vasen. Laakerivika ? Voiko se tehdä tuollaista ? Jarru ei laahaa
ABS valo syttyy likimain aina oikealle kaarretaessa ja satunnaisesti sammu hetikohta itsekseen, yleensä kuitenkin vasta " boottauksen" jälkeen. Mistäs nyt kenkä puristaa ? Myöskin oikeanpuoleinen vanne kuumenee enemmän kuin vasen. Laakerivika ? Voiko se tehdä tuollaista ? Jarru ei laahaa
Sulla on murtunut/murtumassa toisenpuolen anturinjohto.Kaide kirjoitti:No ei tää nyt oo tottakaan ... seuraava vika !
ABS valo syttyy likimain aina oikealle kaarretaessa ja satunnaisesti sammu hetikohta itsekseen, yleensä kuitenkin vasta " boottauksen" jälkeen. Mistäs nyt kenkä puristaa ? Myöskin oikeanpuoleinen vanne kuumenee enemmän kuin vasen. Laakerivika ? Voiko se tehdä tuollaista ? Jarru ei laahaa
Heiluttele paikoillaan ollessa anturinjohtoja pyöränkotelosta ja katso syttyykö valo.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Ainakin eräässä saksalaismerkissä myös laakerivika aiheutti tuollaisen ilmiön, mutta kyllä toi anturijohto on todennäköisempi syy.
Voi olla myös, että et saa vikaa "päälle" auton ollessa paikallaan, koska pulssitusta tulee vasta kun pyörä pyörii... ja systeemi on tolkussaan vasta kun kaikki pyörät pyörii...![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Voi olla myös, että et saa vikaa "päälle" auton ollessa paikallaan, koska pulssitusta tulee vasta kun pyörä pyörii... ja systeemi on tolkussaan vasta kun kaikki pyörät pyörii...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395