ABS-järjestelmässä vikaa vikaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

saba90 kirjoitti:Vielä täytynee tehdä aiheesta yksi jatkokysymys

Käykö vanhemman tontun Abs-pumppu tuohon 92 vuosimalliseen tonttuun? Tämä oli vaan ihan kaiken varmuuden maksivoimiseksi tehty kysymys :lol:
1990-1992 näyttäis olevan EPC:n mukaan sama pumppu, osanumero 4104261.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Juu kun ois itelläkin yks toinen Abs-pumppu tuolla autotallissa ja mun mielestä aika lailla samanlainen kun toi mikä on autossa kiinni,ja se ois ainakin toimiva kapistus :D
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

saba90 kirjoitti:Juu kun ois itelläkin yks toinen Abs-pumppu tuolla autotallissa ja mun mielestä aika lailla samanlainen kun toi mikä on autossa kiinni,ja se ois ainakin toimiva kapistus :D
Ehdotan seuraavaa....
1.Tarkasta se liitin jarruboksista ( akvaariokotelossa )
( tämä liitin hapettuu hyvin helposti, päästää vedet sisälle mutta ei ulos )
2.Tarkasta ne releet siinä rintapellissä olevassa kotelossa.
3.Mittaa ne diodit myös.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

9000CD23T kirjoitti:Ehdotan seuraavaa....
1.Tarkasta se liitin jarruboksista ( akvaariokotelossa )
( tämä liitin hapettuu hyvin helposti, päästää vedet sisälle mutta ei ulos )
2.Tarkasta ne releet siinä rintapellissä olevassa kotelossa.
3.Mittaa ne diodit myös.

Joo nuo kaks ensimmäistä toimenpidettä on tehty ja kun laitoin uudet releet niin pumppu lähti pyörimään ja liittimessä ei ollut hapettumia.

Tämä voi olla hieman typerä kysymys mutta mistä nuo diodit löytyy ja miten ne mitataan? Kun en oikein ees tiedä mitä nuo diodit ees on... :oops:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

saba90 kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:Ehdotan seuraavaa....
1.Tarkasta se liitin jarruboksista ( akvaariokotelossa )
( tämä liitin hapettuu hyvin helposti, päästää vedet sisälle mutta ei ulos )
2.Tarkasta ne releet siinä rintapellissä olevassa kotelossa.
3.Mittaa ne diodit myös.

Joo nuo kaks ensimmäistä toimenpidettä on tehty ja kun laitoin uudet releet niin pumppu lähti pyörimään ja liittimessä ei ollut hapettumia.

Tämä voi olla hieman typerä kysymys mutta mistä nuo diodit löytyy ja miten ne mitataan? Kun en oikein ees tiedä mitä nuo diodit ees on... :oops:
Siihen ei käy mitkä tahansa releet sitten. Pumppua ohjaava rele täytyy olla tarkalleen oikean tyyppinen muistaakseni kahdella diodilla oleva tjms.
Kokeilin joskus vahingossa yhdellä diodilla olevaa relettä. Pumppu kävi koko ajan. Sitten, kun painekytkimen piti katkaista, paloi relelaatikosta 10A sulake.

Jos muistan releen oikein sen osanumero on 95 22 822.

Edit: siellä relelaatikossakin on yksi diodi, en tietä mikä sen tarkoitus on.
900C -86
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Kyllähän tuosta apua on,täytynee tutkia ihan ajan kanssa noissa linkeissä olevia juttuja,nyt viikonloppuna kun ei tullut saatua mitään aikaiseksi,paitsi öljyn vaihdon :oops:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

saba90 kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:Ehdotan seuraavaa....
1.Tarkasta se liitin jarruboksista ( akvaariokotelossa )
( tämä liitin hapettuu hyvin helposti, päästää vedet sisälle mutta ei ulos )
2.Tarkasta ne releet siinä rintapellissä olevassa kotelossa.
3.Mittaa ne diodit myös.

Joo nuo kaks ensimmäistä toimenpidettä on tehty ja kun laitoin uudet releet niin pumppu lähti pyörimään ja liittimessä ei ollut hapettumia.

Tämä voi olla hieman typerä kysymys mutta mistä nuo diodit löytyy ja miten ne mitataan? Kun en oikein ees tiedä mitä nuo diodit ees on... :oops:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Diodi
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

No ei tää nyt oo tottakaan ... seuraava vika !

ABS valo syttyy likimain aina oikealle kaarretaessa ja satunnaisesti sammu hetikohta itsekseen, yleensä kuitenkin vasta " boottauksen" jälkeen. Mistäs nyt kenkä puristaa ? Myöskin oikeanpuoleinen vanne kuumenee enemmän kuin vasen. Laakerivika ? Voiko se tehdä tuollaista ? Jarru ei laahaa
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Mimmi kirjoitti:Lämpeneekö jarrulevy?
Pitääpä tsekata, mutta auto rullaa ihan kevyesti ja ei tuo jarru tunnu laahaavan kun rengasta pyörittelee ilmassa.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Kaide kirjoitti:No ei tää nyt oo tottakaan ... seuraava vika !

ABS valo syttyy likimain aina oikealle kaarretaessa ja satunnaisesti sammu hetikohta itsekseen, yleensä kuitenkin vasta " boottauksen" jälkeen. Mistäs nyt kenkä puristaa ? Myöskin oikeanpuoleinen vanne kuumenee enemmän kuin vasen. Laakerivika ? Voiko se tehdä tuollaista ? Jarru ei laahaa
Sulla on murtunut/murtumassa toisenpuolen anturinjohto.
Heiluttele paikoillaan ollessa anturinjohtoja pyöränkotelosta ja katso syttyykö valo.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Ainakin eräässä saksalaismerkissä myös laakerivika aiheutti tuollaisen ilmiön, mutta kyllä toi anturijohto on todennäköisempi syy.
Voi olla myös, että et saa vikaa "päälle" auton ollessa paikallaan, koska pulssitusta tulee vasta kun pyörä pyörii... ja systeemi on tolkussaan vasta kun kaikki pyörät pyörii... :roll:
-------------------------8<----------->8--------
#1395
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Mites muuten tuo abs-jarrujärjestelmä ilmataan,ilmaako järjestelmä itse itsensä vai pitääkö ihan tehdä käsipelin tuo :?:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

No vastaushan tuli nopeesti :D kiitoksia tästä,täytyy huomenna alkaa ilmaamaan jarrut 8)
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Vastaa Viestiin