Kojelaudan kannen irroitus & askelmoottori

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Kojelaudan kannen irroitus & askelmoottori

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Ei niitä pilareita öljytä ois tarvinnu... :)
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Re: Kojelaudan kannen irroitus & askelmoottori

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

Jeps, eli onko kellään tietoo kuinka paljon kustantaa tuo askelmoottori?
Ja mistä kannattaa hankkia?

Ja sitten vielä onko jotain erityistä huomioitavaa uuden asennuksessa?
Aikomus olis saada viikonloppuna vaihdettuu toi askelmoottori omaan
tonttuun...

Heittääkö vain uusi moottori kiinni ja se on siinä :oops:
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kojelaudan kannen irroitus & askelmoottori

Viesti Kirjoittaja jus »

kovasuo kirjoitti:Heittääkö vain uusi moottori kiinni ja se on siinä
Varmaankin on syytä ajaa ACC:n kalibrointi asennuksen jälkeen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Re: Kojelaudan kannen irroitus & askelmoottori

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

jus kirjoitti:
kovasuo kirjoitti:Heittääkö vain uusi moottori kiinni ja se on siinä
Varmaankin on syytä ajaa ACC:n kalibrointi asennuksen jälkeen.
Jossain korjaamokäsikirjasta lainattuna. Kytketään virrat päälle ennen irroitusta
ja asetetaan automaattiilmastointi asentoon LO ja sitten vain irti ja uusi tilalle,
lopuksi sitten tuo kalibrointi... Kuulostaa helpolta, kunhan nyt ensin saa revittyy
kannen irti :D Saas nähä, huomenna pitäs alkaa ihmettelee asiaa enempi.

Mistäs muuten muut olette hommanneet tuon askelmoottorin? Ja onko hinnoista
tietoo. Itse en vielä ehtinyt käydä saabin tiskiltä kyselee, ajattelin ensin irroittaa
tuon vanhan jne...
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Drossel
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 22:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kojelaudan kannen irroitus & askelmoottori

Viesti Kirjoittaja Drossel »

moksu kirjoitti:Mistä löytyy kojetaulun kannen kiinityspultit ?
Kaiutinritilöiden alla molemilla puolella on kolme ja mittariston edessä yksi.
Missä on vielä yksi joka pitää kannen kiinni.
Kyseessä apukuskin turvatyynyllä varustettu versio.
Voisiko joku kertoa, että missä tuo mittariston edessä oleva ruuvi on ja miten sen saa irti?

Kurkkimalla löysin erään ruuvin kellon lähistöltä, mutta siinä kantaosa on kohti akvaariota. Joten onko mulla joku asia jäänyt huomaamatta?

Tuosta EPC:n kuvastakaan kun ei ota mitään selkoa...

EDIT: Puusilmähän tuota piti olla ja katoin tietysti väärää ruuvia. :lol:
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Kojelaudan kannen irroitus & askelmoottori

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Se on kuskinpukilta katsoen siinä mittaristosyvennyksen "katossa" oikeassa päädyssä, tunnustelemalla löytyy jos ei silmä sinne taivu. Ruuvin malli ja koko on Torx T-20.
Vastaa Viestiin