
Kojelaudan kannen irroitus & askelmoottori
Re: Kojelaudan kannen irroitus & askelmoottori
Ei niitä pilareita öljytä ois tarvinnu... 

Re: Kojelaudan kannen irroitus & askelmoottori
Jeps, eli onko kellään tietoo kuinka paljon kustantaa tuo askelmoottori?
Ja mistä kannattaa hankkia?
Ja sitten vielä onko jotain erityistä huomioitavaa uuden asennuksessa?
Aikomus olis saada viikonloppuna vaihdettuu toi askelmoottori omaan
tonttuun...
Heittääkö vain uusi moottori kiinni ja se on siinä
Ja mistä kannattaa hankkia?
Ja sitten vielä onko jotain erityistä huomioitavaa uuden asennuksessa?
Aikomus olis saada viikonloppuna vaihdettuu toi askelmoottori omaan
tonttuun...
Heittääkö vain uusi moottori kiinni ja se on siinä

--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Re: Kojelaudan kannen irroitus & askelmoottori
Varmaankin on syytä ajaa ACC:n kalibrointi asennuksen jälkeen.kovasuo kirjoitti:Heittääkö vain uusi moottori kiinni ja se on siinä
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kojelaudan kannen irroitus & askelmoottori
Jossain korjaamokäsikirjasta lainattuna. Kytketään virrat päälle ennen irroitustajus kirjoitti:Varmaankin on syytä ajaa ACC:n kalibrointi asennuksen jälkeen.kovasuo kirjoitti:Heittääkö vain uusi moottori kiinni ja se on siinä
ja asetetaan automaattiilmastointi asentoon LO ja sitten vain irti ja uusi tilalle,
lopuksi sitten tuo kalibrointi... Kuulostaa helpolta, kunhan nyt ensin saa revittyy
kannen irti

Mistäs muuten muut olette hommanneet tuon askelmoottorin? Ja onko hinnoista
tietoo. Itse en vielä ehtinyt käydä saabin tiskiltä kyselee, ajattelin ensin irroittaa
tuon vanhan jne...
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Re: Kojelaudan kannen irroitus & askelmoottori
Voisiko joku kertoa, että missä tuo mittariston edessä oleva ruuvi on ja miten sen saa irti?moksu kirjoitti:Mistä löytyy kojetaulun kannen kiinityspultit ?
Kaiutinritilöiden alla molemilla puolella on kolme ja mittariston edessä yksi.
Missä on vielä yksi joka pitää kannen kiinni.
Kyseessä apukuskin turvatyynyllä varustettu versio.
Kurkkimalla löysin erään ruuvin kellon lähistöltä, mutta siinä kantaosa on kohti akvaariota. Joten onko mulla joku asia jäänyt huomaamatta?
Tuosta EPC:n kuvastakaan kun ei ota mitään selkoa...
EDIT: Puusilmähän tuota piti olla ja katoin tietysti väärää ruuvia.

Re: Kojelaudan kannen irroitus & askelmoottori
Se on kuskinpukilta katsoen siinä mittaristosyvennyksen "katossa" oikeassa päädyssä, tunnustelemalla löytyy jos ei silmä sinne taivu. Ruuvin malli ja koko on Torx T-20.