Vesipumpusta lähtevän sivuputken O-rengas vuotaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Wiljami
"Aero"
Viestit: 311
Liittynyt: To Joulu 07, 2006 21:06
Paikkakunta: Suonenjoki, Iisalmi

Re: Vesipumpusta lähtevän sivuputken O-rengas vuotaa

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

Joo kahdessa osassa, mä oon ottanut vain etupuoleisen yleensä irti. Laturi ei ole haitannut mun hommia. :)

Edit: eli siis kolmessa osassa jos se tarkistusluukku lasketaan mukaan?
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Vesipumpusta lähtevän sivuputken O-rengas vuotaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Kyllä nyt näyttää siltä että on pakko kaivaa tuo vesipumppu irti tuon prkl:een tiivisteen takia.
En saa sivuputkea liikkuman millään niin paljoo että saisi tiivisteen väliin järkevästi.

Onkohan nyt sitten kovempi homma purkaa vesipumpun puoli vai sivuvirtaus putken kiinnitys?

Ari
Jos on enempi ajettu jo autolla/vesipumpulla niin kannattaa ehkä vaihtaa samalla vaivalla koko vesipumppu. Varaosana tiivisteineen n. 50€. Eilen vaihdoin vaparitonnariin ja n.2tuntia meni. Vaseliiniä tiivisteisiin ja moniurahihna lukituksella pois tieltä. Sivuputkea en käyttänyt irti vaan asettelin pumpun siihen putkeen.

Pumppu ylhäältä kolmella ja alhaalta yhdellä pultilla kiinni, saattavat olla torxeja riipuen ilmeisesti vuosimallista. Hihnapyörän otin irti vasta kun pumppu oli irti(ei jaksanut turata pienessä tilassa).
Siis sisälokasuojahan on kahdessa osassa, eli otettava molemmat irti niin pitäisi näkyä??
Etummainen osa riittää jos tuota auki käyttää, varmaan onnistuu pumpun vaihto vaikka ei tuota irroittaisikaan. Itse kyllä otin irti että näkisikin jotain ja sai ainakin hyvin tuon moniurahihnan lukituksen paikoilleen.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Wiljami
"Aero"
Viestit: 311
Liittynyt: To Joulu 07, 2006 21:06
Paikkakunta: Suonenjoki, Iisalmi

Re: Vesipumpusta lähtevän sivuputken O-rengas vuotaa

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

j0ne kirjoitti:Jos on enempi ajettu jo autolla/vesipumpulla niin kannattaa ehkä vaihtaa samalla vaivalla koko vesipumppu.
Täälläpäin on mennyt jo ainakin 3kipaletta motonetistä ostettuja vesipumppuja lyhyessä ajassa. Eri tonnareissa siis. Kuinkais muilla ovat pelanneet?

Mulla tuon o-renkaan vaihto vaati vain 15min lisätyön muiden hommien ohella. Ja tosiaan jos pumpussa esim. klappia niin kannattaahan se vaihtaa. Muuta vaikeaa ei oikeastaan vesipumpun vaihdossa ole, kuin juurikin kyseisen o-renkaan saa tosi helposti menemään vrikki. (liiallisella väkivallalla) Edellä olikin jo mainittu ainakin liukasteen käytöstä kolosissa.
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vesipumpusta lähtevän sivuputken O-rengas vuotaa

Viesti Kirjoittaja jus »

Alkuperäinen kysyjä on juuri vaihtanut pumpun.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: Vesipumpusta lähtevän sivuputken O-rengas vuotaa

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Wiljami kirjoitti:
j0ne kirjoitti:Jos on enempi ajettu jo autolla/vesipumpulla niin kannattaa ehkä vaihtaa samalla vaivalla koko vesipumppu.
Täälläpäin on mennyt jo ainakin 3kipaletta motonetistä ostettuja vesipumppuja lyhyessä ajassa. Eri tonnareissa siis. Kuinkais muilla ovat pelanneet?
.
Minkä valmistajan pumppuja Motonet myy?

Laitoin itse viikonloppuna Grafin pumpun. Tutun kautta Kahasta hankittu. Tarvittavat o-renkaat ja tiivisteet tuli mukana Toivottavasti on kestävää sorttia.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Vesipumpusta lähtevän sivuputken O-rengas vuotaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Minkä valmistajan pumppuja Motonet myy?
Grafin ainakin viimeksi sieltä sain, samoin AD:sta. Tiiviste ja o-renkaat tulee mukana juu.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: Vesipumpusta lähtevän sivuputken O-rengas vuotaa

Viesti Kirjoittaja mikaels »

j0ne kirjoitti:
Minkä valmistajan pumppuja Motonet myy?
Grafin ainakin viimeksi sieltä sain, samoin AD:sta. Tiiviste ja o-renkaat tulee mukana juu.
prkl... Tulikohan nyt laitettua jotain p**skaa.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vesipumpusta lähtevän sivuputken O-rengas vuotaa

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Sattuuko kellään olemaan tuon pikkurenkaan mittoja? Päästää näköjään vettä ohitseen.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Vesipumpusta lähtevän sivuputken O-rengas vuotaa

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

ETSI on paras :D ja haku XDD
ETSI





JemmaJeccu
Petterike
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2011 21:44
Paikkakunta: Pori

Re: Vesipumpusta lähtevän sivuputken O-rengas vuotaa

Viesti Kirjoittaja Petterike »

Itse saman ongelman kanssa paininut pariin otteeseen ja ratkassut sen levittämällä o-renkaan lisäksi sikaa tms tököttiä, pitää vettä.
9000 cs 2.3T -92
Vastaa Viestiin