Ostinpa tonnarin. Taas.
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Olen pannut merkille että joskus, hyvin harvoin, kierrokset koukkaavat nopeasti tyhjäkäynnin alle joka tuntuu tärinänä. Sitä tapahtuu joskus ajon jälkeen kun pysähtyy valoihin tai jos aamulla pistän auton käyntiin pihalla ja annan sen lämmetä. Edellinen tonnari teki ihan samaa ja yhtä harvakseltaan. Ominaisuus vaiko alipaineletkut vielä tarkempaan syyniin?
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Tk-moottori todennäköisesti vähän jumittelee. T5 moottori ei paljoa alipainevuodoista piittaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Tuosta tyhjäkäynnistä tuli mieleen, että mitähän karttaa/parametriä muuttamalla sais säädettyä tuon satkun T5.2:n niin, että rullatessa tyhjäkäynti on sama kuin paikallaan? Nyt esim. valoihin vapaalla liukuessa tyhjäkäynti on jossain 1100 rpm paikkeilla ja sitten kun auto pysähtyy kokonaan laskee kierrokset sinne 800-900 välille. Eipä tuolla muuten väliä, mutta ero on jo niin korvin kuultava, että vähinsä häiritsee.
Saab 900 Aero -90, Saab 9-5 Aero -01
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Rullatessa tyhjäkäynti ei ole closed loopissa, tk-moottorin open loop ohjaus ja sytkäkartta vaikuttavat.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Erääseen ominaisuuteen olen alkanut kiinnittämään huomiota: jos kiihdyttää reippaasti kakkosvaihteella niin ratissa tuntuu pientä tärinää, kolmosvaihteella ei enää. Ei tuota tosin tapahdu aina kakkosvaihteellakaan. Ilmeisesti vetarit...?
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
no jos pääset katsastamaan auton alle, niin vetarit olis se ensimmäinen veikkaus, ja jos ulompien kumit ovat ehjät, niin tarkasta ne sisemmät. onhan niissä varmasti rasvat sisässä. kuiva sisempi nivel tekee ihan ihme juttuja autolle.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Vieläkö ostamasi tonnari on liikkeen listoilla, vai onko niitä kaksi?
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
On näemmä nyt merkattu myydyksi: http://www.nettiauto.com/saab/9000/4384976
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
No niinpä on, vielä toissapäivänä oli listoilla myynnissä.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Ja auton kävin hakemassa 3.12.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Ajoinpa ACC-kalibroinnin joka näytti 0->1 joka meinaa vissiinkin yhtä erroria. Mielestäni se toimii kuitenkin ihan niinkuin pitää. Ehkä lämmittää auton ensin turhankin kuumaksi kunnes lämpötila tasaantuu asetettuun ja siinä se myös pysyy. Onko sitten ominaisuus vai epänormaalia? Ulkolämpömittari on tosiaan vielä viivoilla jotenka voiko tuo virheherja tulla siitä?
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Mmm, vanha kunnon keskuslukitusboksi. Onhan tuo keskari aika hyvin pelannut mutta ei kuitenkaan ihan aina. Tinasin läpiladottavat uudestaan ja putsasin liittimet, aika näyttää...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Asensin eilen turbomittarin joka yllättäen olikin aika simppeli homma. Kuskinpuolelta akvaarion pohjasta kumituttiin reikä josta letku läpi jalkatilaan ja sieltä ylös diskanttikajarin viereen. Taustavalosähkö valokatkaisimesta himmentimen kera. Onnistuin katkaisemaan hälyttimen ledin jalat juuresta poikki joten se jäi nyt pimeeksi. Täytynee joskus fiksata, voisihan sen vaihtaa vaikka valkoiseksi lediksi samalla.
Tallan kun lyö tiskiin niin paineet nousee 0,4 josta valahtaa viisarin verran siihen 0,35. Eikös tankoa säätämällä saisi aavistuksen hivutettua ylemmäs? Vaikka taitaa tuo olla sitä mitä pitääkin.
Tallan kun lyö tiskiin niin paineet nousee 0,4 josta valahtaa viisarin verran siihen 0,35. Eikös tankoa säätämällä saisi aavistuksen hivutettua ylemmäs? Vaikka taitaa tuo olla sitä mitä pitääkin.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Juu tankoa säätämällä saa nostettua paineita,kierrä hukkiksen tangonpäätyä sisäänpäin,1 kierros vastaa 0.02barin muutosta
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Mikä moottorityyppi onkaan 9000 2.0t vm.98 ? Koeajolla pienillä kierroksilla kuului jännä ujellus kun kiihdytti, voisiko jokin vaihteiston laakeri pitää tuon äänen, manuaali on kyseessä. Pyöränlaakerilta ei kuulostanut, eikä turbon ääneltä. Näistä viimeisistä malleista minulla ei juuri kokemusta, onko tuolla koneella enää mitään tekemistä B202 koneen kanssa?
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls