KIIRE! Kokeiltu uutta kasettia...( TOIMII,vika löytyi!!)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Ei ole ongelma poistunut vieläkään.
pitäisi kasata boksit ja hinata auto pajalle että saisi vaihdettua kampiakselin asentoanturin.(kun pitää sen hemmetin hihnapyöräkin irrottaa.)
Tilasin tuollasen uuden asentoanturin (KW) ja siinä paketissa lukee
opel/saab ja anturi on pyöreäpäinen, kiinnitys 1 pultilla.
Liitin on 3 johtoinen.
(maksoi 35e tarvikkeena)
Samanlainen kuin opelin 90-luvun puolenvälin X-sarjalaisissa koneissa.
Mahtaakohan olla alunperin saabissa erilainen?
Sopiikohan minun autoon tuollainen ollenkaan?
(Niin liikkeessä väitettiin)
Rupeaa kelit lämpenemään sen verran että tekis mieli jo ajella...
pitäisi kasata boksit ja hinata auto pajalle että saisi vaihdettua kampiakselin asentoanturin.(kun pitää sen hemmetin hihnapyöräkin irrottaa.)
Tilasin tuollasen uuden asentoanturin (KW) ja siinä paketissa lukee
opel/saab ja anturi on pyöreäpäinen, kiinnitys 1 pultilla.
Liitin on 3 johtoinen.
(maksoi 35e tarvikkeena)
Samanlainen kuin opelin 90-luvun puolenvälin X-sarjalaisissa koneissa.
Mahtaakohan olla alunperin saabissa erilainen?
Sopiikohan minun autoon tuollainen ollenkaan?
(Niin liikkeessä väitettiin)
Rupeaa kelit lämpenemään sen verran että tekis mieli jo ajella...
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
-
- "Aero"
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
- Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa
Anturi ainakin noissa minun peleissäni on ollut sellainen pieni ja lituska, uudemmissa (Trionic) on tuo pyöreä, vähän ABS-anturin näköinen vempele.
Liitin (neliskanttinen harmaa) sijaitsee imusarjan alla edestä päin katsottuna vasemmalla puolella. Johto kulkee jakopäänkoppaa pitkin imusarjan alle jäykän muoviputken sisällä.
Näin ainakin vuoden -91 autossa...
Liitin (neliskanttinen harmaa) sijaitsee imusarjan alla edestä päin katsottuna vasemmalla puolella. Johto kulkee jakopäänkoppaa pitkin imusarjan alle jäykän muoviputken sisällä.
Näin ainakin vuoden -91 autossa...
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
91-korjaamokäsikirja sanoo, että asentoanturin liitin H4-8 on "moottoritilassa akun luona". Tarkemmin tunnistamista varmaan auttaa, että siihen tulee johdot 712 punainen, 708 vihreä/punainen ja 713 musta. Anturin johdot ovat samanväriset, mutta numeroimattomat.koppsa kirjoitti:Liitin (neliskanttinen harmaa) sijaitsee imusarjan alla edestä päin katsottuna vasemmalla puolella. Johto kulkee jakopäänkoppaa pitkin imusarjan alle jäykän muoviputken sisällä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Turbo"
- Viestit: 285
- Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
- Paikkakunta: Käläviä
Tuo 89 mallisen tunnistin on kylläkin 2 ruuvilla kiinni ja on littanan mallinen...jblgti1200 kirjoitti:
Tilasin tuollasen uuden asentoanturin (KW) ja siinä paketissa lukee
opel/saab ja anturi on pyöreäpäinen, kiinnitys 1 pultilla.
Liitin on 3 johtoinen.
(maksoi 35e tarvikkeena)
Samanlainen kuin opelin 90-luvun puolenvälin X-sarjalaisissa koneissa.
Mahtaakohan olla alunperin saabissa erilainen?
Sopiikohan minun autoon tuollainen ollenkaan?
(Niin liikkeessä väitettiin)
Rupeaa kelit lämpenemään sen verran että tekis mieli jo ajella...

9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Samaa sanoo 89-kirja, siinä liitinkappaleen numero vaan on 123.jus kirjoitti:91-korjaamokäsikirja sanoo, että asentoanturin liitin H4-8 on "moottoritilassa akun luona". Tarkemmin tunnistamista varmaan auttaa, että siihen tulee johdot 712 punainen, 708 vihreä/punainen ja 713 musta. Anturin johdot ovat samanväriset, mutta numeroimattomat.
89:ssä ja 91:ssä lienee sama anturi. Mahdollisesti tämännäköinen, mutta ehjä http://www.mtek.chalmers.se/~burenius/b ... 626_01.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Nyt pääsi vihdoin viimein ajelemaan...syyksi paljastui rikkinäinen siirtopumppu,toimi välillä ja välillä ei. Lopuksi sippasi kokonaan.
Eli tankissa oli ehjä nostopumppu,mutta siirtopumppu oli sökönä.
Laitettiin nyt tilapäisesti 2.3i volvon siirtopumppu sinne jauhamaan.
Tuntuu tuo toimivan,ulkoisesti kun oli samanlainen.
Eli kampiakselin asentotunnistin oli ihan ehjä.
Oli vaan väärä veikkaus,vaikka tulihan sekin kertaalleen jo vaihdettua.
Tästä SUURI kiitos ja kumarrus ecopowerille,jolta sai
hyviä vinkkejä ja tuon asentotunnistimen...
Ja muutenkin tähän topikkiin vastanneille kiitos avusta.
Eli tankissa oli ehjä nostopumppu,mutta siirtopumppu oli sökönä.
Laitettiin nyt tilapäisesti 2.3i volvon siirtopumppu sinne jauhamaan.
Tuntuu tuo toimivan,ulkoisesti kun oli samanlainen.
Eli kampiakselin asentotunnistin oli ihan ehjä.
Oli vaan väärä veikkaus,vaikka tulihan sekin kertaalleen jo vaihdettua.

hyviä vinkkejä ja tuon asentotunnistimen...
Ja muutenkin tähän topikkiin vastanneille kiitos avusta.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
-
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Peinu: Millä tavalla loppujen lopuksi päädyit tuohon siirtopumppuun? Mikä testi osoitti sen viallisuuden?
-Otettiin suodattimelta letku irti (oli kokeiltu aikaisemmin mutta silloin pumppu vielä veteli viimeisiään ja jaksoi hetken pumpata.Niin että juuri ja juuri hörähti.).
Ei tullut bensaa joten etsimään vikaa tankin puolelta...takapenkin selkänoja irti ja koko pumpputeline ylös.starttaus ja todettiin että ei pyöri kuin juurikin tuo pieni "nostopumppu".
Ja volvon vastaava bensapumpun tilalle ja testaus:pyörii!
-Otettiin suodattimelta letku irti (oli kokeiltu aikaisemmin mutta silloin pumppu vielä veteli viimeisiään ja jaksoi hetken pumpata.Niin että juuri ja juuri hörähti.).
Ei tullut bensaa joten etsimään vikaa tankin puolelta...takapenkin selkänoja irti ja koko pumpputeline ylös.starttaus ja todettiin että ei pyöri kuin juurikin tuo pieni "nostopumppu".
Ja volvon vastaava bensapumpun tilalle ja testaus:pyörii!
-Aivan.jus kirjoitti:Yleensä nostopumppu ja siirtopumppu tarkoittaa samaa asiaa, se pumppaa bensaa varsinaisen bensapumpun imukaukaloon. Tuon varsinaisen (isomman) bensapumpun nyt sitten ilmeisesti vaihdoit?
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo