KIIRE! Kokeiltu uutta kasettia...( TOIMII,vika löytyi!!)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Ei ole ongelma poistunut vieläkään.

pitäisi kasata boksit ja hinata auto pajalle että saisi vaihdettua kampiakselin asentoanturin.(kun pitää sen hemmetin hihnapyöräkin irrottaa.)

Tilasin tuollasen uuden asentoanturin (KW) ja siinä paketissa lukee
opel/saab ja anturi on pyöreäpäinen, kiinnitys 1 pultilla.
Liitin on 3 johtoinen.
(maksoi 35e tarvikkeena)
Samanlainen kuin opelin 90-luvun puolenvälin X-sarjalaisissa koneissa.

Mahtaakohan olla alunperin saabissa erilainen?
Sopiikohan minun autoon tuollainen ollenkaan?
(Niin liikkeessä väitettiin)

Rupeaa kelit lämpenemään sen verran että tekis mieli jo ajella...
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Missä tuo asentotunnistimen liitin konehuoneessa muuten sijaitsee?
En äkkiseltään löytänyt sitä.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
erites-2
Matalapaineturbo
Viestit: 165
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 07:12
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja erites-2 »

Kokeilepa hakua, asiaa muistaakseni käsitelty laajastikin aikaisemmin monissakin yhteyksissä :!:
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

On kokeiltu hakua mutta liittimen paikka ei ainakaan selviä mistään jutusta... :cry:
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

Anturi ainakin noissa minun peleissäni on ollut sellainen pieni ja lituska, uudemmissa (Trionic) on tuo pyöreä, vähän ABS-anturin näköinen vempele.

Liitin (neliskanttinen harmaa) sijaitsee imusarjan alla edestä päin katsottuna vasemmalla puolella. Johto kulkee jakopäänkoppaa pitkin imusarjan alle jäykän muoviputken sisällä.

Näin ainakin vuoden -91 autossa...
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

koppsa kirjoitti:Liitin (neliskanttinen harmaa) sijaitsee imusarjan alla edestä päin katsottuna vasemmalla puolella. Johto kulkee jakopäänkoppaa pitkin imusarjan alle jäykän muoviputken sisällä.
91-korjaamokäsikirja sanoo, että asentoanturin liitin H4-8 on "moottoritilassa akun luona". Tarkemmin tunnistamista varmaan auttaa, että siihen tulee johdot 712 punainen, 708 vihreä/punainen ja 713 musta. Anturin johdot ovat samanväriset, mutta numeroimattomat.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

jblgti1200 kirjoitti:
Tilasin tuollasen uuden asentoanturin (KW) ja siinä paketissa lukee
opel/saab ja anturi on pyöreäpäinen, kiinnitys 1 pultilla.
Liitin on 3 johtoinen.
(maksoi 35e tarvikkeena)
Samanlainen kuin opelin 90-luvun puolenvälin X-sarjalaisissa koneissa.

Mahtaakohan olla alunperin saabissa erilainen?
Sopiikohan minun autoon tuollainen ollenkaan?
(Niin liikkeessä väitettiin)

Rupeaa kelit lämpenemään sen verran että tekis mieli jo ajella...
Tuo 89 mallisen tunnistin on kylläkin 2 ruuvilla kiinni ja on littanan mallinen... 8O
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

jus kirjoitti:91-korjaamokäsikirja sanoo, että asentoanturin liitin H4-8 on "moottoritilassa akun luona". Tarkemmin tunnistamista varmaan auttaa, että siihen tulee johdot 712 punainen, 708 vihreä/punainen ja 713 musta. Anturin johdot ovat samanväriset, mutta numeroimattomat.
Samaa sanoo 89-kirja, siinä liitinkappaleen numero vaan on 123.
89:ssä ja 91:ssä lienee sama anturi. Mahdollisesti tämännäköinen, mutta ehjä http://www.mtek.chalmers.se/~burenius/b ... 626_01.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

Ja korjaamokäsikirjat ovat oikeassa tämän asian suhteen, minulla tosiaan oli hieman muokattu tuo johtosarja ja liitin siksi eri paikassa :oops:
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Nyt pääsi vihdoin viimein ajelemaan...syyksi paljastui rikkinäinen siirtopumppu,toimi välillä ja välillä ei. Lopuksi sippasi kokonaan.
Eli tankissa oli ehjä nostopumppu,mutta siirtopumppu oli sökönä.

Laitettiin nyt tilapäisesti 2.3i volvon siirtopumppu sinne jauhamaan.
Tuntuu tuo toimivan,ulkoisesti kun oli samanlainen.

Eli kampiakselin asentotunnistin oli ihan ehjä.
Oli vaan väärä veikkaus,vaikka tulihan sekin kertaalleen jo vaihdettua.
:arrow: Tästä SUURI kiitos ja kumarrus ecopowerille,jolta sai
hyviä vinkkejä ja tuon asentotunnistimen...

Ja muutenkin tähän topikkiin vastanneille kiitos avusta.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Millä tavalla loppujen lopuksi päädyit tuohon siirtopumppuun? Mikä testi osoitti sen viallisuuden?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Yleensä nostopumppu ja siirtopumppu tarkoittaa samaa asiaa, se pumppaa bensaa varsinaisen bensapumpun imukaukaloon. Tuon varsinaisen (isomman) bensapumpun nyt sitten ilmeisesti vaihdoit?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Peinu: Millä tavalla loppujen lopuksi päädyit tuohon siirtopumppuun? Mikä testi osoitti sen viallisuuden?

-Otettiin suodattimelta letku irti (oli kokeiltu aikaisemmin mutta silloin pumppu vielä veteli viimeisiään ja jaksoi hetken pumpata.Niin että juuri ja juuri hörähti.).
Ei tullut bensaa joten etsimään vikaa tankin puolelta...takapenkin selkänoja irti ja koko pumpputeline ylös.starttaus ja todettiin että ei pyöri kuin juurikin tuo pieni "nostopumppu".
Ja volvon vastaava bensapumpun tilalle ja testaus:pyörii!

jus kirjoitti:Yleensä nostopumppu ja siirtopumppu tarkoittaa samaa asiaa, se pumppaa bensaa varsinaisen bensapumpun imukaukaloon. Tuon varsinaisen (isomman) bensapumpun nyt sitten ilmeisesti vaihdoit?
-Aivan.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Vastaa Viestiin