Michelinit/Gislaved tms. nastarenkaat tonttuun?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

HARTSA kirjoitti:Gisla NF 3 16" alla. Hyvin pitää ja hiljaisetkin. Hyvät kumekset!
No niin,"hyvä kumi"hajos :cry:
Aamulla ennen seiskaa töihin menossa, hajos "reilun" satkun vauhdista etuoikea rengas.Juuri olin lähdössä ohittaan autoa,kun alkoi"täryyttään"...
Eikun jarrua ja tien reunaan. renkaan paska tyhjä ja vanne vastas tiehen :evil:
No,pimeässä ja kylmässä renkaan vaihtoon!! Sain ku sainkin vaihdettua alle ökytuuning erikoisvanteen 115/70 tai jotain ja sekin melkein tyhjä :twisted:
12km vielä töihin...( ja taaskaan ei ollut taskulamppu eikä turkishaalarit mukana !!)
Renkaan "reunaan/nurkkaan" on täytynyt käydä jokin jääpalaa kovempi "terä" kun oli peukun mentävä viilto renkaassa! Tyhjeni tosi nopeesti!Vaikka tiekin oli huono ( täällä "maalla" talvisin tietkin muistuttaa kyntöpeltoa...) eli täryytti jonkin verran koko matkan. Olihan renkaalla ajettukin jo n.300km..
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

Gislavedit tuli nyt kokeeksi alle. Todella hyvin tuntuvat ainakin pitävän kaikilla pinnoilla, rengasmelua on verrattuna toiseen autoon, mutta epäilen näiden silti olevan kohtuuhiljaiset nastarenkaiden sarjassa, ei vain ole tästä tontusta kokemuksia muilla nastoilla.
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

Oli ilo päästä polliisin ajokoulutukseen viime kesänä Naarajärvellä ja kyllä Nokian miesten kanta on, että nykyrenkaan oikea paine on 2,5 ja renkaat eivät enään kulu esim keskeltä koska rakenne kuvio-osassa on niin jäykkä että painetta lisättäessä sen muoto ei muutu vaan ohjattavuus paranee.
Radalla käytettiin 3,0.
Vastaa Viestiin