
Miksi tonnarin di/apc poksi laskee ahtoja ajan myötä?
Re: Miksi tonnarin di/apc poksi laskee ahtoja ajan myötä?
Onko mitään uutta tällä rintamalla?
Minullakin ahdot alenevat hiljalleen. DI/APC-boksin liittimen irrottaminen hetkeksi palauttaa ne taas korkeammiksi.
Minullakin ahdot alenevat hiljalleen. DI/APC-boksin liittimen irrottaminen hetkeksi palauttaa ne taas korkeammiksi.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Miksi tonnarin di/apc poksi laskee ahtoja ajan myötä?
Mulla oli kanssa samaa vikaa tuosa alussa. Vakiotonttu 89 di/apc. Lastutin. Aluksi lastun asennuksen jälkeen ekat kiihdytykset ja ahtot seikkaili aina niin, että pito lähti. Tovin ajelin ja alkoi esiintymään samaa hommaa.
Noh, pakosarjan tiiviste oli siinä kyllä oli valmista kamaa, fuskauksen takia ei ahdin yksinkertaisesti tuottanut painetta. Uusi tiiviste, ja taas rokkasi. Kuitenkin jälleen sama homma, tosin boksin nollaus ei auttanut. Ei muuta kuin letkut syyniin. Löyty haljenneita alipaineletkuja, esim se pikkuletku joka menee kaasuläpältä kanteen, jossa on se "vaahtomuovipäälyste". Vaihdoin uuteen.
Silti tuntui ettei aina kunnolla ahda. Lääkkeeksi isommat suuttimet ja niille tehty lastu. Nyt ahtaa 95:llakin kivasti stagen lupaamat 1,3, piikkaa 1,5. Ei tosin ihan kierrosalueen laidasta laitaan. Ja bensaa pumppaa Walbro.
Eli perusasiat mullakin aluksi mätti. 20v vanha auto ja siis myös yhtä vanhat osaset. Ykskaks painetta pataan puolet lisää, ja alkaa vanhat osat antaa periksi. Ja tuo hukkiskin mulla jumitti.
Ja esim tota alipainevuotoa en korvakuulolla konetta käyttäessä huomannut, mikä oli tossa kannen ja kaasuläpän välissä (oli muistaakseni niin hassusti halki, että kun letkusta imi, niin ei fuskannut,mutta puhaltaessa sitten kuului suhinaa). Ja se tuo apc systeemi ei seurakseen suurta vuota taida kaivata, ettei pelaa kunnolla. Esim mulla kun tuo em alipaineletku vuoti, niin kun hukkiksen letkun irroitti, niin jo karkaili osakaasullakin paineet. Letku kiinni, ja ei ahtanut kuin hikiseen sen öbaut 0,8-1,0...
Soppapuolesta en varmaksi osaa sanoa, mutta kaiketi mulla nyt ainakin soppakin riittää...
Noh, pakosarjan tiiviste oli siinä kyllä oli valmista kamaa, fuskauksen takia ei ahdin yksinkertaisesti tuottanut painetta. Uusi tiiviste, ja taas rokkasi. Kuitenkin jälleen sama homma, tosin boksin nollaus ei auttanut. Ei muuta kuin letkut syyniin. Löyty haljenneita alipaineletkuja, esim se pikkuletku joka menee kaasuläpältä kanteen, jossa on se "vaahtomuovipäälyste". Vaihdoin uuteen.
Silti tuntui ettei aina kunnolla ahda. Lääkkeeksi isommat suuttimet ja niille tehty lastu. Nyt ahtaa 95:llakin kivasti stagen lupaamat 1,3, piikkaa 1,5. Ei tosin ihan kierrosalueen laidasta laitaan. Ja bensaa pumppaa Walbro.
Eli perusasiat mullakin aluksi mätti. 20v vanha auto ja siis myös yhtä vanhat osaset. Ykskaks painetta pataan puolet lisää, ja alkaa vanhat osat antaa periksi. Ja tuo hukkiskin mulla jumitti.
Ja esim tota alipainevuotoa en korvakuulolla konetta käyttäessä huomannut, mikä oli tossa kannen ja kaasuläpän välissä (oli muistaakseni niin hassusti halki, että kun letkusta imi, niin ei fuskannut,mutta puhaltaessa sitten kuului suhinaa). Ja se tuo apc systeemi ei seurakseen suurta vuota taida kaivata, ettei pelaa kunnolla. Esim mulla kun tuo em alipaineletku vuoti, niin kun hukkiksen letkun irroitti, niin jo karkaili osakaasullakin paineet. Letku kiinni, ja ei ahtanut kuin hikiseen sen öbaut 0,8-1,0...
Soppapuolesta en varmaksi osaa sanoa, mutta kaiketi mulla nyt ainakin soppakin riittää...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ti Syys 12, 2006 22:42
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Miksi tonnarin di/apc poksi laskee ahtoja ajan myötä?
Samavika rahikaisella.
Eli 89 tonttu johon laitoin stage 1 lastun. Bensiininä toimii 98e. Ensimmäiset kiihdyttelyt ni ahot piikkaili 1.5 paikkeilla, kunnes tasottui siihen stag1 "lupaamaan" 1,2. Veti ihan miellyttävästi kunnes muutaman "repäisyn" jälkeen ahdot tippui tuohon keltaisen ja punaisen rajalle ( kuin lastua ei olisikaan). Akun kenkä irti ja uusi testi, tällä kertaa tosin paineet ei kestneet kuin yhden kiihdytyksen verran tuossa 1.2 ja taas punaisen ja keltaisen rajamaille. Aina kiihytyksessä mittari käy siinä 1.2 josta laskee siihen kelt. ja punaisen rajalle. Kuulostaisi vuodolta jossain mutta yleensä jos ahdot on vuotanu pihalle ni isoilla vaihteilla ajettaessa ei ole ollut ongelmaa, tällä kertaa on yhdentekevää millä vaihteella kiihdyttää.
Täytyy ilmeisesti etsiä kuitenkin vuotoa "jostain" ellei joku ole parempaa selitystä keksinyt?
Eli 89 tonttu johon laitoin stage 1 lastun. Bensiininä toimii 98e. Ensimmäiset kiihdyttelyt ni ahot piikkaili 1.5 paikkeilla, kunnes tasottui siihen stag1 "lupaamaan" 1,2. Veti ihan miellyttävästi kunnes muutaman "repäisyn" jälkeen ahdot tippui tuohon keltaisen ja punaisen rajalle ( kuin lastua ei olisikaan). Akun kenkä irti ja uusi testi, tällä kertaa tosin paineet ei kestneet kuin yhden kiihdytyksen verran tuossa 1.2 ja taas punaisen ja keltaisen rajamaille. Aina kiihytyksessä mittari käy siinä 1.2 josta laskee siihen kelt. ja punaisen rajalle. Kuulostaisi vuodolta jossain mutta yleensä jos ahdot on vuotanu pihalle ni isoilla vaihteilla ajettaessa ei ole ollut ongelmaa, tällä kertaa on yhdentekevää millä vaihteella kiihdyttää.
Täytyy ilmeisesti etsiä kuitenkin vuotoa "jostain" ellei joku ole parempaa selitystä keksinyt?
Se nyt vain on niin!!!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Miksi tonnarin di/apc poksi laskee ahtoja ajan myötä?
Juuri äsken tuossa komia keli niin piti vähän ränkiä tuota. Mulla siinä nyt vakiosuuttimet ja lastu 98 tankissa. Ahtoi ihan ok, kunnes sitten taas hädin tuskin sinne keltaisen puoliväliin. Ja Taas viaksi paljastui letkuvuoto. Fiksuna tekisin uudet ahtoputket ja liitokset ja samalla kunnon cooleri.
Vuoto oli nyt coolerilta tulevan putken ja kaasuläppään menevän kumiosan kohdalla. Huomasi vasta kun huohotustavaraa alkoi kertymään alueelle. Klemmari oli ilmeisen onneton. Tämäkään ei siis vuotanut kuin paineilla... Kiltisti alkaisin siis kaikkien putkien irroituksella putsauksella ja klemmarien uusimisella. ALipaineletkut kuntoon myös. Voi varmistua ettei karkaa ilmat pihalle...
Sitten tutkimaan missä vika jos vielä valittaa...
Vuoto oli nyt coolerilta tulevan putken ja kaasuläppään menevän kumiosan kohdalla. Huomasi vasta kun huohotustavaraa alkoi kertymään alueelle. Klemmari oli ilmeisen onneton. Tämäkään ei siis vuotanut kuin paineilla... Kiltisti alkaisin siis kaikkien putkien irroituksella putsauksella ja klemmarien uusimisella. ALipaineletkut kuntoon myös. Voi varmistua ettei karkaa ilmat pihalle...
Sitten tutkimaan missä vika jos vielä valittaa...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: Miksi tonnarin di/apc poksi laskee ahtoja ajan myötä?
Turbosmart Boost Tee asennettu magneettiventtiilin tilalle. Nyt on ahtoja, ja ne pysyvät kierroksillakin entistä paremmin.Ässä kirjoitti:Onko mitään uutta tällä rintamalla?
Minullakin ahdot alenevat hiljalleen. DI/APC-boksin liittimen irrottaminen hetkeksi palauttaa ne taas korkeammiksi.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Miksi tonnarin di/apc poksi laskee ahtoja ajan myötä?
Kaverin DI/Apc tuntuu nykyisin ahtavan kunnolla pelkästään sillä Shellin kalliimmalla bensalla(se hiton ferrari bensa) 

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2238
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Miksi tonnarin di/apc poksi laskee ahtoja ajan myötä?
Pakosarjantiiviste meni tääläkin, steg2 ehti olla n.3viikkoa.. pultit vaan löystyny(3oik.), kai se pitää silti vaihtaa.. tuleepa vähän putsailtua. Muuta vuotoa ei ainakaan vielä tunnu.. mikäs muuten momentti noilla pulteilla ja kannattaako vaihtaa uusiin.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Miksi tonnarin di/apc poksi laskee ahtoja ajan myötä?
Itselläni aivan sama ongelma 1989 CDLA. Miettinyt tässä jotain nollauskytkintä boksin kaapeliin, kun menee mm. mankan asetukset ihan sekaisin, kun nappaa akunkengät irti.
EDIT: Eli jos jollakin on skemoja tuosta boksista / syöttökaapelista, voisi laittaa johonkin näkösälle. Oletettavasti sieltä pitää jatkuva plussa katkoa mikäli tahtoo sieltä jonkun volatiilin muistipiirin nollata. Itsellä nollautunut vasta n. 10min virrattomana olon jälkeen, joten arvaisin sieltä löytyvän konkan ylläpitämässä piirin syöttöä. Pikanollausta varten pitäisi laittaa tämän konkan rinnalle purkuvastus kytkimen kautta sekä kytkimen toisille karvoille päävirran katkaisu boksilta. Pitääpä paneutua asiaan.
EDIT: Eli jos jollakin on skemoja tuosta boksista / syöttökaapelista, voisi laittaa johonkin näkösälle. Oletettavasti sieltä pitää jatkuva plussa katkoa mikäli tahtoo sieltä jonkun volatiilin muistipiirin nollata. Itsellä nollautunut vasta n. 10min virrattomana olon jälkeen, joten arvaisin sieltä löytyvän konkan ylläpitämässä piirin syöttöä. Pikanollausta varten pitäisi laittaa tämän konkan rinnalle purkuvastus kytkimen kautta sekä kytkimen toisille karvoille päävirran katkaisu boksilta. Pitääpä paneutua asiaan.
Re: Miksi tonnarin di/apc poksi laskee ahtoja ajan myötä?
Nyt hajosi sytytyskasetti. Havaitsin edellisenä päivänä kiihdytyksissä pientä nykimistä n. 1 barin tienoilla. Paineita laskemalla nykiminenkin katosi. Lopulta auto jätti kokonaan käynnistymättä.Ässä kirjoitti:Turbosmart Boost Tee asennettu magneettiventtiilin tilalle. Nyt on ahtoja, ja ne pysyvät kierroksillakin entistä paremmin.
Taidanpa testata uudella kasetilla, alkaako DI/APC toimimaan magneettiventtiilin kanssa. Olisikohan noilla yhteyttä, huonolla DI-kasetilla ja toimimattomalla DI/APC:llä...
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001