Tarkoittaako se sitäkin etten saa vikamuistia nollattua täälläpäin, vaikka saisin vilkutuksen loppumaan..?9000CD23T kirjoitti:Jyväskylän Laakkosella taitaa olla tällä hetkellä ainoa lukulaite joka lukee
tätä Siemensin boksia, pistoke löytyy keskikonsolista sen isomman lokeron takaa.
( ei siis lueta apparin penkin alta )
SRS-valosta
-
Lobo_Earthworm
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Perkele, liityn srs klubiin.
Tänään ensin kärähti keskuslukon sulake ja sulakkeen vaihdon jälkeen syttyi srs valo...
Kun auton laittaa tulille valo syttyy normisti ja sammuu mutta heti taas syttyy...
Auto on vm96, saako kuitattua itse obd portin kautta??
edit.
Muistin juuri että ajoin alkuviikosta varkaudessa merkitsemättömään monttuun. Voiko se aiheuttaa valon viiveellä syttymisen?
Nyt pitää toivoa että kuopiosta löytyy laite jolla tuon valon saa kuitattua pois...
Tänään ensin kärähti keskuslukon sulake ja sulakkeen vaihdon jälkeen syttyi srs valo...
Kun auton laittaa tulille valo syttyy normisti ja sammuu mutta heti taas syttyy...
Auto on vm96, saako kuitattua itse obd portin kautta??
edit.
Muistin juuri että ajoin alkuviikosta varkaudessa merkitsemättömään monttuun. Voiko se aiheuttaa valon viiveellä syttymisen?
Nyt pitää toivoa että kuopiosta löytyy laite jolla tuon valon saa kuitattua pois...
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
Lobo_Earthworm
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Tuskin tuo SRS:n syttyminen ton f16 palamisesta johtui.
Vaan tuo f17 tossa vieressä on aikasen tärkeä koko kulkineen kommunikoinnille, joten jos se on ollut jännitteetömänä samaan aikaan, kun esim. tuo srs boxi on ollut jännitteellinen, niin eiköhän sieltä techillä löydy tilapäinen katkos kommunikoinnissa.

Eli turha tota on monttujen syyksi laittaa, varsinkin, kun kustannus on kuittauksesta luokkaa 0-30€ riippuen paikasta.
Eli virta-avain off asentoon tai akkukenkä irti OBD tonnarista ennen sulakkeiden irroitusta/polttamista.
Säästyy kuittauskeikalta.
Ja hirvee on yritys löytää/tehdä softa jolla tohon SRS yksikköön pääsis käsiksi.
Vaan tuo f17 tossa vieressä on aikasen tärkeä koko kulkineen kommunikoinnille, joten jos se on ollut jännitteetömänä samaan aikaan, kun esim. tuo srs boxi on ollut jännitteellinen, niin eiköhän sieltä techillä löydy tilapäinen katkos kommunikoinnissa.
Eli turha tota on monttujen syyksi laittaa, varsinkin, kun kustannus on kuittauksesta luokkaa 0-30€ riippuen paikasta.
Eli virta-avain off asentoon tai akkukenkä irti OBD tonnarista ennen sulakkeiden irroitusta/polttamista.
Ja hirvee on yritys löytää/tehdä softa jolla tohon SRS yksikköön pääsis käsiksi.
-
Lobo_Earthworm
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
-
Ahtopaine
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
PCS:llä kuittasivat valon 0€... tosin ostin tietty samalla vermehiä. Kävin het pikaisen koeajolenkin ja syttyi hiekkapätkällä montussa. Näytti pysyvää vikaa oikealle etuanturille. Nollattiin ja vähän nitkutettiin liitintä ja tuntui pysyvän poissa, kunnes sitten viikon päästä ajoin pienehköön töyssyyn asfaltissa n. 85kmh ja syttyi uudelleen.
Oikean anturin liitin lienee mennyt hieman horoksi kun sitä tuossa nitkuttelin ennen PCS:lle vientiä. Tänä aamuna sitten putsasin rasvanliuottajalla nuot liittimet lisäksi avasin ne ja puristelin turhan horot naaraspuolet takasin timmeiksi.
Tänään ohimennessä Kemin Aineella sitten kuittasivat katkosilmoituksen oikealta etuanturilta(kuten arvasin) pois. Ei ainakaan vielä syttynyt uudelleen vaikka röykkyjäkin oli tiessä... luulen, että nyt pysyy tiukasti kontakti, eikä tuosta syystä ainakaan ala vilkkumaan.
Oikean anturin liitin lienee mennyt hieman horoksi kun sitä tuossa nitkuttelin ennen PCS:lle vientiä. Tänä aamuna sitten putsasin rasvanliuottajalla nuot liittimet lisäksi avasin ne ja puristelin turhan horot naaraspuolet takasin timmeiksi.
Tänään ohimennessä Kemin Aineella sitten kuittasivat katkosilmoituksen oikealta etuanturilta(kuten arvasin) pois. Ei ainakaan vielä syttynyt uudelleen vaikka röykkyjäkin oli tiessä... luulen, että nyt pysyy tiukasti kontakti, eikä tuosta syystä ainakaan ala vilkkumaan.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 7831
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Minun ex tontussa oli myös syyllinen oikea hidastuvuus anturi.
Miksi se tuntuu aina olevan tuo oikea...? miksi ei vasen..?
Onkohan tuolla oikealla puolella jotakin häikkää ( tarkoitan lähinnä johtimien reitillä mitään kummallista..? )
Miksi se tuntuu aina olevan tuo oikea...? miksi ei vasen..?
Onkohan tuolla oikealla puolella jotakin häikkää ( tarkoitan lähinnä johtimien reitillä mitään kummallista..? )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
No nyt rupes sit mullaki välkyttämään toi SRS-valo ihan tasaisessa ajossa, siis nimenomaan välkyttämään pelkästään eikä rupea palamaan missään vaiheessa tasaisesti. Onko sillä jotain merkitystä välkkyykö vai palaako koko aikaa?Vilkkuminen varoittaa päälläolevasta viasta. Valo jää palamaan muutaman minuutin päästä.
Kävin kuittaamassa valon muutama päivä sitten variston masterfixissä ja kaveri siellä sanoi mielenkiintosen jutskan tosta valosta... Turvatyynyt EI laukea valon palaessa
Olen sitten alkukesästä asti ajellut valo päällä turvallisin mielin...nice!
Muuten oli hyötykeikka kun samalla katsoi vaihdelaatikon, moottorin ja alustan jne. vikakoodit, tulipahan nekin sitten tsekattua. En tiedä katsovatko muuten. Sieltä löytyi 2 muutakin vikakoodia, joista toinen tuli siinä samalla kun EDU:n piuha oli irti. EDU:n kanssa oli aurinkoisuustunnistimen jännitekatkos ku kojelaudan paneeli oli pois. Toinen oli matkustamon lämpotilatunnistimen puhaltimen jännitekatkos ku sekin oli yhessä vaiheessa irti.
Tällä hetkellä on 4 kytkintä polttimoiden vaihdossa ja on vähän sellanen fiilis että jos yksin on irti kun starttaa, niin SRS syttyisi taas. Empäs päästä sitä syttymään tälläkertaa
Muuten oli hyötykeikka kun samalla katsoi vaihdelaatikon, moottorin ja alustan jne. vikakoodit, tulipahan nekin sitten tsekattua. En tiedä katsovatko muuten. Sieltä löytyi 2 muutakin vikakoodia, joista toinen tuli siinä samalla kun EDU:n piuha oli irti. EDU:n kanssa oli aurinkoisuustunnistimen jännitekatkos ku kojelaudan paneeli oli pois. Toinen oli matkustamon lämpotilatunnistimen puhaltimen jännitekatkos ku sekin oli yhessä vaiheessa irti.
Tällä hetkellä on 4 kytkintä polttimoiden vaihdossa ja on vähän sellanen fiilis että jos yksin on irti kun starttaa, niin SRS syttyisi taas. Empäs päästä sitä syttymään tälläkertaa
Kävin tos putkolassa vikamuistan kattomassa, oli about tommonen virhe ilmoitus siel: "vasen etulokasuoja, käyttökatkos -tilapäinen". Nollaamisella pysy yhden käynnistyksen ajan valo pimeenä mut sit seuraavan kerran ku laitoin pyörimään nii ilmesty takas... Onkos tämä nyt niistä boksin elkoista kiinni vai ihan fyysisesti johdoista? Jos johdoista niin mistä nämä liitoskohdat löytyvät?