SRS-valosta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

9000CD23T kirjoitti:Jyväskylän Laakkosella taitaa olla tällä hetkellä ainoa lukulaite joka lukee
tätä Siemensin boksia, pistoke löytyy keskikonsolista sen isomman lokeron takaa.
( ei siis lueta apparin penkin alta )
Tarkoittaako se sitäkin etten saa vikamuistia nollattua täälläpäin, vaikka saisin vilkutuksen loppumaan..? :o Koska jäähän se valo kuitenkin palamaan niin kauan kun vika on muistissa tallella, vai? :?
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

onko tuon siemensin srs sydeemin kaavio jostain saatavilla... ranetus alkaa :lol:
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tarvitseeko sitä vikamuistia nollata jos valon saa sammumaan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

9000CD23T kirjoitti:Tarvitseeko sitä vikamuistia nollata jos valon saa sammumaan.
Se siis sammuu kunhan vian saa pois?
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Mimmi kirjoitti:Ei ainakaan m-93-> boxeissa sammu, vaikka vika poistuukin.
Mutta jää niissä sitten palamaan, ei ainakaan vilkuta?
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Perkele, liityn srs klubiin.
Tänään ensin kärähti keskuslukon sulake ja sulakkeen vaihdon jälkeen syttyi srs valo...
Kun auton laittaa tulille valo syttyy normisti ja sammuu mutta heti taas syttyy...
Auto on vm96, saako kuitattua itse obd portin kautta??
edit.
Muistin juuri että ajoin alkuviikosta varkaudessa merkitsemättömään monttuun. Voiko se aiheuttaa valon viiveellä syttymisen?
Nyt pitää toivoa että kuopiosta löytyy laite jolla tuon valon saa kuitattua pois...
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Niin arvelinkin.
Onneksi otin montusta valokuvia ja siitä ettei kyseisellä paikalla ollut minkään sorttista varoituskylttiä montusta....
Ja eikun korvauksia hakemaan.....
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Tuskin tuo SRS:n syttyminen ton f16 palamisesta johtui. :(
Vaan tuo f17 tossa vieressä on aikasen tärkeä koko kulkineen kommunikoinnille, joten jos se on ollut jännitteetömänä samaan aikaan, kun esim. tuo srs boxi on ollut jännitteellinen, niin eiköhän sieltä techillä löydy tilapäinen katkos kommunikoinnissa.

Kuva

Eli turha tota on monttujen syyksi laittaa, varsinkin, kun kustannus on kuittauksesta luokkaa 0-30€ riippuen paikasta. :)

Eli virta-avain off asentoon tai akkukenkä irti OBD tonnarista ennen sulakkeiden irroitusta/polttamista. :) Säästyy kuittauskeikalta. :)

Ja hirvee on yritys löytää/tehdä softa jolla tohon SRS yksikköön pääsis käsiksi. :?
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Sehän se oli... :)
Hinta 0€ "Mulla on kauhee kiire, en jouda tästä mitään veloittamaan"

hehe
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

PCS:llä kuittasivat valon 0€... tosin ostin tietty samalla vermehiä. Kävin het pikaisen koeajolenkin ja syttyi hiekkapätkällä montussa. Näytti pysyvää vikaa oikealle etuanturille. Nollattiin ja vähän nitkutettiin liitintä ja tuntui pysyvän poissa, kunnes sitten viikon päästä ajoin pienehköön töyssyyn asfaltissa n. 85kmh ja syttyi uudelleen.

Oikean anturin liitin lienee mennyt hieman horoksi kun sitä tuossa nitkuttelin ennen PCS:lle vientiä. Tänä aamuna sitten putsasin rasvanliuottajalla nuot liittimet lisäksi avasin ne ja puristelin turhan horot naaraspuolet takasin timmeiksi.

Tänään ohimennessä Kemin Aineella sitten kuittasivat katkosilmoituksen oikealta etuanturilta(kuten arvasin) pois. Ei ainakaan vielä syttynyt uudelleen vaikka röykkyjäkin oli tiessä... luulen, että nyt pysyy tiukasti kontakti, eikä tuosta syystä ainakaan ala vilkkumaan.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Minun ex tontussa oli myös syyllinen oikea hidastuvuus anturi.
Miksi se tuntuu aina olevan tuo oikea...? miksi ei vasen..?
Onkohan tuolla oikealla puolella jotakin häikkää ( tarkoitan lähinnä johtimien reitillä mitään kummallista..? )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Vilkkuminen varoittaa päälläolevasta viasta. Valo jää palamaan muutaman minuutin päästä.
No nyt rupes sit mullaki välkyttämään toi SRS-valo ihan tasaisessa ajossa, siis nimenomaan välkyttämään pelkästään eikä rupea palamaan missään vaiheessa tasaisesti. Onko sillä jotain merkitystä välkkyykö vai palaako koko aikaa?
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Kävin kuittaamassa valon muutama päivä sitten variston masterfixissä ja kaveri siellä sanoi mielenkiintosen jutskan tosta valosta... Turvatyynyt EI laukea valon palaessa 8O Olen sitten alkukesästä asti ajellut valo päällä turvallisin mielin...nice!

Muuten oli hyötykeikka kun samalla katsoi vaihdelaatikon, moottorin ja alustan jne. vikakoodit, tulipahan nekin sitten tsekattua. En tiedä katsovatko muuten. Sieltä löytyi 2 muutakin vikakoodia, joista toinen tuli siinä samalla kun EDU:n piuha oli irti. EDU:n kanssa oli aurinkoisuustunnistimen jännitekatkos ku kojelaudan paneeli oli pois. Toinen oli matkustamon lämpotilatunnistimen puhaltimen jännitekatkos ku sekin oli yhessä vaiheessa irti.

Tällä hetkellä on 4 kytkintä polttimoiden vaihdossa ja on vähän sellanen fiilis että jos yksin on irti kun starttaa, niin SRS syttyisi taas. Empäs päästä sitä syttymään tälläkertaa :wink:
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

...ei toi kyl mitenkään jää palamaan vaikka tunnin sitä välkkymistä kattelis :D
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Kävin tos putkolassa vikamuistan kattomassa, oli about tommonen virhe ilmoitus siel: "vasen etulokasuoja, käyttökatkos -tilapäinen". Nollaamisella pysy yhden käynnistyksen ajan valo pimeenä mut sit seuraavan kerran ku laitoin pyörimään nii ilmesty takas... Onkos tämä nyt niistä boksin elkoista kiinni vai ihan fyysisesti johdoista? Jos johdoista niin mistä nämä liitoskohdat löytyvät?
Vastaa Viestiin