Ratti vaihtoon , mutta mihin ?
Re: Ratti vaihtoon , mutta mihin ?
Kannattaa tarkastaa ne -98 vuosimallin boorien koot. -98 vuosimallin tonnarissa on aika paljon erilaisia osia kuin vanhemmissa. Ovat Saabilla sovitelleet jo 9-5 osia tonnariin.
Edit. ainakin EPC:n mukaan 95-96 ja 97-98 ratit ovat eri osanumerolla.
Tähän mennessä itsellä eteen tulleita osia ovat olleet Edu polttimot, penkinlämmittimen kytkimet ja moottorin johtosarjan liittimiä. Lisäksi moottorin tasapainotus hilppeet ovat kaikkia rattaita myöten samat kuin 9-5:ssa. Vanhemmissa on ainakin yksi ratas erilainen.
Edit. ainakin EPC:n mukaan 95-96 ja 97-98 ratit ovat eri osanumerolla.
Tähän mennessä itsellä eteen tulleita osia ovat olleet Edu polttimot, penkinlämmittimen kytkimet ja moottorin johtosarjan liittimiä. Lisäksi moottorin tasapainotus hilppeet ovat kaikkia rattaita myöten samat kuin 9-5:ssa. Vanhemmissa on ainakin yksi ratas erilainen.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Ratti vaihtoon , mutta mihin ?
9000LPT kirjoitti:Kannattaa tarkastaa ne -98 vuosimallin boorien koot. -98 vuosimallin tonnarissa on aika paljon erilaisia osia kuin vanhemmissa. Ovat Saabilla sovitelleet jo 9-5 osia tonnariin.
Edit. ainakin EPC:n mukaan 95-96 ja 97-98 ratit ovat eri osanumerolla.
Mielenkiintoinen tieto. Mitä tuosta boorituksesta pitäisi mitata jos tempasen ratin käteen ?
Re: Ratti vaihtoon , mutta mihin ?
Boorien määrä saattaa olla eri... Tuo on sitten pelkkä veikkaus.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 85
- Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 08:15
- Paikkakunta: Halsua/Seinäjoki
Re: Ratti vaihtoon , mutta mihin ?
Mikäs ratti tuo on? Näyttää ihan hyvältä, jostain syystä en ole mielestäni juurikaan tuollaista aikaisemmin nähnyt (ilman bägiä tosin olen tuon tyylisen mutten bägillisenä).ng900aero kirjoitti:http://pic.autoscout24.de/images-big/7/ ... 1257_2.jpg
Re: Ratti vaihtoon , mutta mihin ?
NG:n kolmipuolainen ratti.Kojootti5 kirjoitti:Mikäs ratti tuo on? Näyttää ihan hyvältä, jostain syystä en ole mielestäni juurikaan tuollaista aikaisemmin nähnyt (ilman bägiä tosin olen tuon tyylisen mutten bägillisenä).ng900aero kirjoitti:http://pic.autoscout24.de/images-big/7/ ... 1257_2.jpg
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Ratti vaihtoon , mutta mihin ?
vuosimalli NG:stä? ja meneekö tuo heittämällä tonnari aeroon? toimiiko bäki viel, eli sopiiko liittimet?
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 

Re: Ratti vaihtoon , mutta mihin ?
Tuossa on varmaankin vaihdettu rattiakseli samalla.. Bägin liittimen sopivuus vois selvitä EPC:stä, mutta en jaksa vaihtaa konetta tarkastaakseni sitä sun puolestasi. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Ratti vaihtoon , mutta mihin ?
Tuo ratti taisi tulla NG:hen vuonna 1995. Bongasin tuon kuvan italo-aeron myynti-ilmoituksesta joten voisin melkein väittää ettei se ole kiinni kunnolla, varmaan ratin ja akselin boorituksien välissä on joko hammastikkuja tai rautalankaaBoiga kirjoitti:vuosimalli NG:stä? ja meneekö tuo heittämällä tonnari aeroon? toimiiko bäki viel, eli sopiiko liittimet?

Bägin liitin taitaa olla samanlainen tonnareista 9-5:een asti (siis siihen panokseen tuleva pää).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98