Ratti vaihtoon , mutta mihin ?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Ratti vaihtoon , mutta mihin ?

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Kannattaa tarkastaa ne -98 vuosimallin boorien koot. -98 vuosimallin tonnarissa on aika paljon erilaisia osia kuin vanhemmissa. Ovat Saabilla sovitelleet jo 9-5 osia tonnariin.

Edit. ainakin EPC:n mukaan 95-96 ja 97-98 ratit ovat eri osanumerolla.

Tähän mennessä itsellä eteen tulleita osia ovat olleet Edu polttimot, penkinlämmittimen kytkimet ja moottorin johtosarjan liittimiä. Lisäksi moottorin tasapainotus hilppeet ovat kaikkia rattaita myöten samat kuin 9-5:ssa. Vanhemmissa on ainakin yksi ratas erilainen.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ratti vaihtoon , mutta mihin ?

Viesti Kirjoittaja Kaide »

9000LPT kirjoitti:Kannattaa tarkastaa ne -98 vuosimallin boorien koot. -98 vuosimallin tonnarissa on aika paljon erilaisia osia kuin vanhemmissa. Ovat Saabilla sovitelleet jo 9-5 osia tonnariin.

Edit. ainakin EPC:n mukaan 95-96 ja 97-98 ratit ovat eri osanumerolla.

Mielenkiintoinen tieto. Mitä tuosta boorituksesta pitäisi mitata jos tempasen ratin käteen ?
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Re: Ratti vaihtoon , mutta mihin ?

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Boorien määrä saattaa olla eri... Tuo on sitten pelkkä veikkaus.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Kojootti5
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 08:15
Paikkakunta: Halsua/Seinäjoki

Re: Ratti vaihtoon , mutta mihin ?

Viesti Kirjoittaja Kojootti5 »

Mikäs ratti tuo on? Näyttää ihan hyvältä, jostain syystä en ole mielestäni juurikaan tuollaista aikaisemmin nähnyt (ilman bägiä tosin olen tuon tyylisen mutten bägillisenä).
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Ratti vaihtoon , mutta mihin ?

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kojootti5 kirjoitti:
Mikäs ratti tuo on? Näyttää ihan hyvältä, jostain syystä en ole mielestäni juurikaan tuollaista aikaisemmin nähnyt (ilman bägiä tosin olen tuon tyylisen mutten bägillisenä).
NG:n kolmipuolainen ratti.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ratti vaihtoon , mutta mihin ?

Viesti Kirjoittaja Boiga »

vuosimalli NG:stä? ja meneekö tuo heittämällä tonnari aeroon? toimiiko bäki viel, eli sopiiko liittimet?
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Ratti vaihtoon , mutta mihin ?

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tuossa on varmaankin vaihdettu rattiakseli samalla.. Bägin liittimen sopivuus vois selvitä EPC:stä, mutta en jaksa vaihtaa konetta tarkastaakseni sitä sun puolestasi. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Ratti vaihtoon , mutta mihin ?

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Boiga kirjoitti:vuosimalli NG:stä? ja meneekö tuo heittämällä tonnari aeroon? toimiiko bäki viel, eli sopiiko liittimet?
Tuo ratti taisi tulla NG:hen vuonna 1995. Bongasin tuon kuvan italo-aeron myynti-ilmoituksesta joten voisin melkein väittää ettei se ole kiinni kunnolla, varmaan ratin ja akselin boorituksien välissä on joko hammastikkuja tai rautalankaa :mrgreen:
Bägin liitin taitaa olla samanlainen tonnareista 9-5:een asti (siis siihen panokseen tuleva pää).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin