Ahtopaineet ei omassa tapauksessa varsinaisesti kadonnut mutta..
Auto siis tuo 2.3T, ruuvasin siihen kiinni jotkut, mitä ilmeisimmin SQR, lastut sekä lh:lle että apc:lle ja nyt kyllä ahtaa maksimissaan mukavasti yli ke/pu rajan, mutta ongelma on että 1 ja 2 vaihteilla pudottaa liian nopeasti paineet takaisin sinne vakion/vähän vakiota korkeammalle tasalle, eli olisiko n.0,9bar. Tämä nyt on kaiken löytämäni tiedon mukaan ihan normaalia käytöstä eikä siinä mitään, mutta hiukan harmittaa kun kakkosella ei paineet pysy korkealla kuin maksimissaan pari sekuntia kiihdyttäessä. Siitä suuremmilla vaihteilla sitten taas kyllä ahdot pysyy tapissaan ihan riittävän kauan että ohitukset sujuu mukavasti.
Ainiin ja sellainen että tuossa nyt on vähän sattumaa ollut nykyään että ahtaako edes sinne piikille asti vai ei, etenkin kaasu pohjassa-kiihdytyksessä on ongelmia että ahdot ei edes nouse kovin vakiota suuremmiksi, ja välistä tahtoo ohituksissakin jäädä vähän laimeiksi. Vika vai voiko tätä järjestelmää jotenkin itse kenties säätää?
Ahtopaineet katosi. MIkä rikki ?
Re: Ahtopaineet katosi. MIkä rikki ?
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
"To strive, to seek, to find, and not to yield."
Re: Ahtopaineet katosi. MIkä rikki ?
Mikäli ajat 95:lla, niin sinuna ainakin kokeilisin 98:a ja Nesteen sellaista.
900C -86
Re: Ahtopaineet katosi. MIkä rikki ?
Edelleen jatketaan sitten topikin lainailua kun muutkin on siihen ruvenneet
Taas on rakas Saab (9000 2.3t -94) järjestänyt ratkiriemukasta puuhailtavaa, tällä kerralla paineet siis kadoksissa. Aluksi tsekattiin kaikki perusviat eli hukkaportintanko ja magneettiventtiili. No, ei nouse ahdot edelleenkään, yhtään. Huomattiin myös että kun kaasusta päästää hiukankin isommilla kierroksilla (~2000+) niin kuuluu varsin ikävältä kuulostava räsähdys. Lähes suoralta kädeltä ja pienellä konsultoinnilla pääteltiin että turbosta laakerit vaihtokunnossa. Hankittiin vastaava käytetty (Garretin T25) ja iskettiin paikalleen, mutta sama ongelma jatkuu ja ääni on tallella*. Paikallistettiin ääntä edelleen (kyllä, tämän olisi voinut tehdä aiemminkin ja säästyä isolta kasalta turhaa työtä) ja se kuului selvästi coolerin oikeasta alareunasta, ilmanputsarin päädystä siis. Nyt on cooleri irti tallissa ja vaikuttaa letkuineen varsin ehjältä. Ilmanputsari on myös tutkittu eikä siellä mitään möykkyjä ollut imua haittaamassa. Turhautunut ottaa ideoita vastaan!
*Nyt siis myynnissä mitä ilmeisimmin toimiva Garretin T25, ajettu noin 320tkm

Taas on rakas Saab (9000 2.3t -94) järjestänyt ratkiriemukasta puuhailtavaa, tällä kerralla paineet siis kadoksissa. Aluksi tsekattiin kaikki perusviat eli hukkaportintanko ja magneettiventtiili. No, ei nouse ahdot edelleenkään, yhtään. Huomattiin myös että kun kaasusta päästää hiukankin isommilla kierroksilla (~2000+) niin kuuluu varsin ikävältä kuulostava räsähdys. Lähes suoralta kädeltä ja pienellä konsultoinnilla pääteltiin että turbosta laakerit vaihtokunnossa. Hankittiin vastaava käytetty (Garretin T25) ja iskettiin paikalleen, mutta sama ongelma jatkuu ja ääni on tallella*. Paikallistettiin ääntä edelleen (kyllä, tämän olisi voinut tehdä aiemminkin ja säästyä isolta kasalta turhaa työtä) ja se kuului selvästi coolerin oikeasta alareunasta, ilmanputsarin päädystä siis. Nyt on cooleri irti tallissa ja vaikuttaa letkuineen varsin ehjältä. Ilmanputsari on myös tutkittu eikä siellä mitään möykkyjä ollut imua haittaamassa. Turhautunut ottaa ideoita vastaan!
*Nyt siis myynnissä mitä ilmeisimmin toimiva Garretin T25, ajettu noin 320tkm

Saappihan se siellä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Ahtopaineet katosi. MIkä rikki ?
Eli coolerin pääty ei ole rikki/irti. Mitens bypass-venttiili?
Mittari siis näyttää alipaineen kuitenkin?
Mittari siis näyttää alipaineen kuitenkin?
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S