Järki vai lisää..... tehoja
No ton paloilmiön perusteella sanoisin ettei niitä ole tarkoitettu mihinkään. Toivotaan että nyt kestää edes normaalia kauempaan tai tuli kalliiksi tää leikki.
Viimeksi muokannut jthing, Pe Elo 25, 2006 06:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
S-SK #2566, STCF #27
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Jarru päälläkös te siellä radalla ajelette.
Monella meni ajon jälkeen pirssi parkkiin ja känkkä päälle
Savu nousi jarruista parkissa.
Ois tarjottu edes jäähdyttelykierros ja parkkiin ilman känkkää.
Muutes, kuinka suurta ahtopainetta vastaa joku steg 4.
taitaa olla rahastajien, noi stegit,

Monella meni ajon jälkeen pirssi parkkiin ja känkkä päälle


Savu nousi jarruista parkissa.

Ois tarjottu edes jäähdyttelykierros ja parkkiin ilman känkkää.
Muutes, kuinka suurta ahtopainetta vastaa joku steg 4.
taitaa olla rahastajien, noi stegit,

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
No ei oltu edes radalla, pari tiukempaa jarrutusta vaan, ja etupalat kärys eli käkkärillä ei vaikutusta. Voipi olla että niissä mun palois oli sitä punasta paskaa vielä ja se palo, nyt ei vingu enää niin paljon...Firges9000 kirjoitti:Jarru päälläkös te siellä radalla ajelette.![]()
Monella meni ajon jälkeen pirssi parkkiin ja känkkä päälle![]()
![]()
Savu nousi jarruista parkissa.![]()
Ois tarjottu edes jäähdyttelykierros ja parkkiin ilman känkkää.
Muutes, kuinka suurta ahtopainetta vastaa joku steg 4.
taitaa olla rahastajien, noi stegit,

-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 83
- Liittynyt: To Kesä 21, 2007 17:32
Luulis kumminkin,että jos sitä tehoa haluaa lisää,niin ensiksi perusasiat kuntoon?
Asiaa voi kysyä vaikka keneltä esim. kisakoneita tekevältä.
Siis ensin se peruskone kuntoon,niin sit se kone kestääkin jotain,ja ei samalla mene ne uudet "viripalikat" paskaksi.
Ja kestää huomattavasti pitempään se kone.
Tosin siinäkään ei kannata unohtaa sitä sisäänajoa; kaverilla oli just laitettu Manta, malttoi ne ensimmäiset 2km ajaa nätisti, sitten piti kokeilla,et kuis lähtee.
Ykkönen,kakkonen,kolmonen,ja bänks.
Ei mennyt laatikko eikä perä,mut uusia mahlen mäntiä ym. pääs ostamaan.
Asiaa voi kysyä vaikka keneltä esim. kisakoneita tekevältä.
Siis ensin se peruskone kuntoon,niin sit se kone kestääkin jotain,ja ei samalla mene ne uudet "viripalikat" paskaksi.
Ja kestää huomattavasti pitempään se kone.
Tosin siinäkään ei kannata unohtaa sitä sisäänajoa; kaverilla oli just laitettu Manta, malttoi ne ensimmäiset 2km ajaa nätisti, sitten piti kokeilla,et kuis lähtee.
Ykkönen,kakkonen,kolmonen,ja bänks.
Ei mennyt laatikko eikä perä,mut uusia mahlen mäntiä ym. pääs ostamaan.
Kaikkeen sitä sortuu : )
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 83
- Liittynyt: To Kesä 21, 2007 17:32
Siis alkuosaa tästä aiheesta lueskelin
No mutta kumminkin. Tosin jollain 30hv:llä ei kai kauheasti ole väliä,mutta vaikuttaahan se kumminkin.
Et jos muuten olis ajanut vaikka 50tkm,niin se laukee siihen pieneen tehonlisäykseen kokonaan.
Tietysti jos rahaa on,niin ainahan voi leikkiä minkälaisia leikkejä tykkää ja sattuu mieleen tulemaan

No mutta kumminkin. Tosin jollain 30hv:llä ei kai kauheasti ole väliä,mutta vaikuttaahan se kumminkin.
Et jos muuten olis ajanut vaikka 50tkm,niin se laukee siihen pieneen tehonlisäykseen kokonaan.
Tietysti jos rahaa on,niin ainahan voi leikkiä minkälaisia leikkejä tykkää ja sattuu mieleen tulemaan

Kaikkeen sitä sortuu : )
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Oikeaoppisesta sisäänajosta: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... %E4%E4najo
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... %E4%E4najo
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
speedparts miellyttää
Laitoin keväällä kiinni speedpartsin stage 4:n. Stage 1:n boksi on tallessa, jos vaikka katsastasi sillä.
Tottakai hirvittää voimansiirron kestävyys, mutta en minä paikaltani kiihdyttelekään. Kerran kokeilin, mutta sutii vain. AERO:n kytkin on toistaiseksi kestänyt. Vastoin pelotteijoiden kantaa, kytkin sopi suoraan alkuperäiseen vauhtipyörään.
Ohituksissa yli 300 hv sitten jo sellainen, että kajakki trailerin päällä perässä voi ihan hyvin ohittaa. Ilman traileria kiihtyvyys pitää itse kokea. Aloitin itsekin 170 hv:n matalapaineturbosta. Tasapainoakselit ovat äänettömät tai sitten poistettu jo aikaisemmin.
Tottakai hirvittää voimansiirron kestävyys, mutta en minä paikaltani kiihdyttelekään. Kerran kokeilin, mutta sutii vain. AERO:n kytkin on toistaiseksi kestänyt. Vastoin pelotteijoiden kantaa, kytkin sopi suoraan alkuperäiseen vauhtipyörään.
Ohituksissa yli 300 hv sitten jo sellainen, että kajakki trailerin päällä perässä voi ihan hyvin ohittaa. Ilman traileria kiihtyvyys pitää itse kokea. Aloitin itsekin 170 hv:n matalapaineturbosta. Tasapainoakselit ovat äänettömät tai sitten poistettu jo aikaisemmin.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB