jani03 kirjoitti:Miten onnistuu helpoiten tuon kuivaimen irroittaminen? Paisuntasäiliö irti ja sitä kautta vai?
Kyseessä ilmeisesti CS tonnari? Helpoimmalla kuivaimeen pääsee käsiksi irroittamalla ilmastoinnin kompura, vesipumppu, downpipe ja purkamalla sisälokari. Tarpeellista tuo ei ole, mutta helpottaa
No joo...Kuivain on kahdella 10mm avainvälin mutterilla kiinni, sinne vaan kirurgin käsin sohlaamaan, niin kyllä ne auki saa. Ahdasta on, mutta esim letkuklemmariruuvari (taipuisalla varrella) on ihan noheva väline tuohon hommaan. Ei sitten kannata kiristää liikaa noita muttereita, saattaa nimittäin hajota pissapojan säiliön kiinnikkeet...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kurko kirjoitti:Mun CSE:n kuivain vaihdettiin ihan alakautta. Eli tuo muovirämpäle tosta oikeesta etukulmasta alta irti ja hyvin pääs käsiksi.
Mikäli oikein muistan, niin mulla tuli alakautta yrittäessä "työkaluyhteensopimattomuutta", eli ei oikein löytyny mun varastoista passelia väänninyhdistelmää...Ja jouduin siis nitkuttamaan yläkautta.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kummasta venttiilistä kompura tulisi täyttää? Tulisiko kompuran käynnistyä vähäksi aikaa jos järjestelmään laittaa saman paineen kuin mitä kylmäainepullossa on?
CSE:n kuivain vaihdetaan helpoiten vilkku ja lamppu irroittamalla. Kaikki muutkin suunnat onnistuu (ylä- ja alakautta), mutta on pirun hankalia. Pitäähän siihen laittaa vielä letkujakin kiinni. Siinä vaiheessa on syytä olla lamppu ja keskimmäinen alamuovi irti. Kuivaimelta kennolle menevän letkun asento on tarkka, että se sopii alamuovin vekin kanssa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Nyt on kuivain ja painekytkin vaihdettu. Painekytkin oli saabin tiskillä halvempi kuin pro-carservice:llä. Kuivain maksoi 60€, saabin tiskillä olisi maksanut ~200€.
Pystyykö tuosta ilmastoinnista tarkastamaan muita mahdollisia vikoja ennen järjestelmän täyttämistä? esim. jäätymissuojaa, relettä yms?
Onko kenelläkään tietoa Joensuussa/ymp. ilmastointia huoltavia liikkeitä, lähinnä koeponnistusta ja vuotojen etsimistä varten?
Jostain on sitten talven aikana falskannu, täytön yhteydessä pysyi vakuumissa hyvin. Pitää täyttää kunhan kelit lämpiää.
Edit:
Tutkiskelin hieman tuota järjestelmää auton pesun yhteydessä. Huomasin että täyttöventtiilistä kuuluu suhinaa. Venttiilin neula on vaihdettu parikesää sitten, käykö ihan normaali neula, (joka silloin laitettiin) vai pitääkö olla joku saabin oma?
Mimmi kirjoitti:
Taitaa olla jo valmiiksi karanneet, ettei yhtään jäänyt jäljelle UV:ta saamaan
Kun järjestelmä imetään vakuumiin, niin pitäisikö myös uv-aineenkin tulla pois? On pari kertaa tyhjennetty, ja täytetty ilman väriainetta, mutta kyllä vieläkin aine hohtaa uv-valossa.
Kokeilin laittaa paineilmaa järjestelmään, ja etsiä vuotoa spraylla, mutta toistaiseksi ei ole löytynyt. Testaan samalla kuinka kauan kestää paineet sisällä. Jos kestää hyvin niin yhdellä täytöllä kesän pärjäisi, tulee. Vai onko jotain pomminvarmaa tapaa etsiä vuoto?