Tuohan oli hyvä suoritus, alle kuukaudessa uusi tonttu iskukuntoon. Uusi tai ainakin uudennäköinen ja uuden lailla toimiva automaattilaatikko on käytetyssä autossa hyvä ominaisuusng900aero kirjoitti:Toivotaan että kestää ensi potkijaisiin asti, nyt on kiva kulkea tuolla kun ei ole kaikki paikat rikki
2.3 T:n kulutuksista.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Pieniä juttuja nuo kuitenkin olivat, kiitokset koko porukalle avusta ja hyvistä neuvoista
Tuon laatikko kyllä vaihtaa hienosti, ei töksäytä yhtään.
Pitäis vielä kaverin puolesta kysäistä sellaista että mikä on mahdolisesti hänen -88 turbotonnarin automaatissa vikana: kun on päällä 1, 2 tai kolmonen niin ylentää vaihteita normaalisti neloselle asti, eli siis käyttää kaikkia vaihteita?
Tuon laatikko kyllä vaihtaa hienosti, ei töksäytä yhtään.
Pitäis vielä kaverin puolesta kysäistä sellaista että mikä on mahdolisesti hänen -88 turbotonnarin automaatissa vikana: kun on päällä 1, 2 tai kolmonen niin ylentää vaihteita normaalisti neloselle asti, eli siis käyttää kaikkia vaihteita?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vikaa venttiiliaivossa tai keskipakosäätimessä.ng900aero kirjoitti:mikä on mahdolisesti hänen -88 turbotonnarin automaatissa vikana: kun on päällä 1, 2 tai kolmonen niin ylentää vaihteita normaalisti neloselle asti, eli siis käyttää kaikkia vaihteita?
Valltsinasento 2
Ei manuaalista alaspainvaihtamista.
Lukitusventtiili 2 takertelee / Kuulaventtiili takertelee -> Vaihda venttiilipesa.
Saadin takertelee. -> Puhdista tai vaihda saadin.
Valitsinasento 1
Ei manuaalista alaspainvaihtamista 2-1
Lukitusventtiili 1 ja R takertelee. -> Vaihda venttiilipesa
Saadin takertelee. -> Puhdista tai vaihda saadin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Eli matolaatikko irti ja tutkimuksiin? Se laatikko vaihtaakin tosi rumasti, nykäisee niin että tuntuu, ja koneen tuenta on ehjä.
Kerralla vissiin kannattaa uusia kaikki ne jouset, mitäs muita osia kannattaa vaihtaa, eikö nuo venttiillit voi koettaa puhdistaa ensin, jos ovat kalliita uusia?
Kerralla vissiin kannattaa uusia kaikki ne jouset, mitäs muita osia kannattaa vaihtaa, eikö nuo venttiillit voi koettaa puhdistaa ensin, jos ovat kalliita uusia?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kai ne kannattaa kaikki ainakin mitata ja vaihtaa katkenneet / taipuneet uusiin. Mulla korjaantu tuo 88:sin hirviä 4-3 ongelma (löi tyhjää noin 2s kun tarjos kickdown oitukseenlähdössä) seuraus oli kone parkas ja paukku hetken ja sit mentiin tosin ei kovin mukavaa menoa
Siis parilla jousella lootasta tuli kuin uusi. 
Ok, välitän tiedon eteenpäin, siis mikäli lähtee tuosta vielä kunnollista käyttöautoa rakentamaan.
Ja jotta ei ihan totaalisesti eksyttäisi topikista: kuinkas se tontun kulutusmittari mittaakaan, käyttää abs:iltä tulevaa signaalia, tutkii suuttimien aukioloaikoja ja kaiketi tarkastelee imm:ää?? Ihmettelin vaan kun oli ainoastaan 1-2 desin hetto todellisuuteen, aika tarkka ihme kyllä. Niin ja mitenkä se tekee nuo kalkulaatiot, kun nollaan tuon dcc:n lukeman niin kuuluisiko sen laskea kulutuslukemia seuraavaan nollaukseen asti (kuten ng900:ssa) vai tekeekö se jotain "ennustavia" kulutuslaskelmia?
Sori surkea kysymyksenmuotoilu mutta olen toistaidoton näissä tietokoneasioissa.
Ja vähän OT:ta väliin: just huomasin että viimeisin kirjoittaja kymmenelle osastolle on ng900aero, pitäis varmaan vähän rajoittaa
= paljon puhetta, vähän asiaa 
Ja jotta ei ihan totaalisesti eksyttäisi topikista: kuinkas se tontun kulutusmittari mittaakaan, käyttää abs:iltä tulevaa signaalia, tutkii suuttimien aukioloaikoja ja kaiketi tarkastelee imm:ää?? Ihmettelin vaan kun oli ainoastaan 1-2 desin hetto todellisuuteen, aika tarkka ihme kyllä. Niin ja mitenkä se tekee nuo kalkulaatiot, kun nollaan tuon dcc:n lukeman niin kuuluisiko sen laskea kulutuslukemia seuraavaan nollaukseen asti (kuten ng900:ssa) vai tekeekö se jotain "ennustavia" kulutuslaskelmia?
Sori surkea kysymyksenmuotoilu mutta olen toistaidoton näissä tietokoneasioissa.
Ja vähän OT:ta väliin: just huomasin että viimeisin kirjoittaja kymmenelle osastolle on ng900aero, pitäis varmaan vähän rajoittaa
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No entäs sit kun mulla kerta näyttää EDU liian vähän? Tai siis näyttää sellaisia lukemia, mitä toivoisi kulutuksenkin olevan. Tankkausten ja trippimittarien perusteella ajotietokone on vajaa 2 litraa optimistinen. Mistä vikaa pitäisi alkaa penkomaan?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Sitähämmää vaan kato, kun tuo ng900aero vaihtoi ton bensafiltterin, niin nyt mulla onkin isompi kulutus (10l/100km)kuin sillä. Ttiedät kyllä miten matka-ajovoittoista mun ajelut on. Ja lisäksi näyttää tuo EDU liian vähän. Joten mietiskelen, että mahtavat liittyä jotenkin yhteen nuo kaksi

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Eipä siinä ainakaan mitään häviä vaikka vaihdatkin, kyllä kulutus tosiaankin laski, ei voi kuin hämmästellä
. Nyt kun taas ajelen tavanomaiseen tapaan niin kulutus pyörii siinä 9 litran tuntumassa, koska nuo Mäkelänkadun ruuhkat nostavat lukeman korkeammaksi, pelkässä maantieajossa se on siinä 8.5L ja kun kenkii niin 8.8-8.9L. Hesan keskustassa pyöriessä kulutuslukema näyttää about 13 litraa, mutta noissa valoissahan on ikuinen punainen aalto päällä 
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Molenpia edellisiä lainaten (ei taida onnistua tässä foorumissa).
Saappan siis tonnarin tulee kuluttaa normaalissa matka-ajossa tomaatilla noin 8-9l/100kmh ja tietenkin hesan ruuhkissa 11-15l/100kmh. Siis automaatilla, vatkattavalla voi päästä noin 0,4-0,7 litraa vähemmällä paanalla ja 2 litraa vähemmällä stadissa. Vaan ei tule manuaalia minulle enään ikinä.
Noi on siis sitä mitä vie todella "ajotietokoneen näyttöjä" ei kannata pitää jumalana. Sehän mittaa vain suuttimien aukioloaikoja verrattuna lootasta tulleisiin (matka) pulsseihin. Siis jos filtteri on tukossa niin kone ei saa soppaa ja pitää pidentää suuttimien aukialoaikaa jne. ( ja sama toiste päin).
Saappan siis tonnarin tulee kuluttaa normaalissa matka-ajossa tomaatilla noin 8-9l/100kmh ja tietenkin hesan ruuhkissa 11-15l/100kmh. Siis automaatilla, vatkattavalla voi päästä noin 0,4-0,7 litraa vähemmällä paanalla ja 2 litraa vähemmällä stadissa. Vaan ei tule manuaalia minulle enään ikinä.
Juu en tuota tietokoneen näyttöä jumaloikaan
mutta sekä tietokoneen "mielipiteiden" että omakohtaisten tankkauskokemusten pohjalta voin todeta että tilanne on parantunut
Tankillisella pääsee edu:n mukaan 753km, bensamittarin näyttämää seuraillen voisi olla aika lähellä. Tomaatti on oikein mukava kaveri ruuhkissa, ja miksei maantielläkin, ei tuo kulutusero maata kaada. Matka-ajossa tuo 8-9 litraa on mielestäni täysin kohtuullinen tonnarin koko- ja mukavuusluokan autolle. Ja miellyttävää on myös tietää että tuolla pääsee pihistämällä vähemmälläkin eli tekniikkapuoli on kunnossa. Kaupunkikulutusta on vaikea arvioida, ruuhkista riippuen saattaa Punton ja tonnarin kulutus olla samaa luokkaa/100km 
Viimeksi muokannut ng900aero, Ma Maalis 07, 2005 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
Hitain Pohjois-Suomessa
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.