Vikakoodi 5 ja Ahtomittarin letku HELP

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Ysitonnni
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2010 22:08

Vikakoodi 5 ja Ahtomittarin letku HELP

Viesti Kirjoittaja Ysitonnni »

Autossa alko palamaan ajossa check engine ja tiputti tehot, elikkä meni tuohon *limp modeen*? Muutenki aivan sekasin, kaasua höllätessä sammuu ellei välikaasuta tuossa kohdassa. Tyhjäkäyntiki saattaa olla ok, välillä oli 2-300krs liian korkea. Auto sammuksiin ja ajoa, saattaa olla check engine on poissa jonkun aikaa, ja palata taas ruutuun.

Vikakoodeina tais kerran väläyttää 2kr, ja jatkossa 5kr. Aikasemmin oli tuo koodi 4, eli nakutusanturi.

Oma epäillykseni menee tuohon ahtopaine mittarin irti olevaan letkuun, josta kuuluu kiihyddäessä pihinöitä niinkun dumpin tapaan. Letkussa kova imu. Letku siis menee akvaariokotelosta->imusarjan luo-y-haarotus-< turbon pohjaan ja imusarjan päätyyn. Voiko tuo pelkkä letku aiheuttaa häiriötä?
kysymys kuuluukin että mihin tuo letku menee akvaariokotelossa?? Ei löytynyt niin kirveelläkään. Irtos ilmeisesti kun moottoria ropas.

Nämä kaikki ongelmat yhen perkeleen lämppärin moottorin vaihdontakia, tuuletus pelaa nyt. Auto ei :D

Auto siis toimi ennen lämppäriremppaa ok!

Auto 9tonnari turbo -90
9000 Turbo, Ostettu 288tkm -90
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vikakoodi 5 ja Ahtomittarin letku HELP

Viesti Kirjoittaja jus »

Kuskin puolelta puhallinkotelon vierestä rintapellin läpi menevän johtonipun yläpuolella on kaksi letkuläpivientiä, alempi on cruisen alipaineletkulle, ylempi ahtomittarin (ja paineanturin) letkulle. Se ylempi läpivientinippa on vähän tuulilasinpyyhinmekanismin varjossa joten ei näy helposti yläkautta kurkkimalla. Näin ainakin 91-autossa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ysitonnni
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2010 22:08

Re: Vikakoodi 5 ja Ahtomittarin letku HELP

Viesti Kirjoittaja Ysitonnni »

jus kirjoitti:Kuskin puolelta puhallinkotelon vierestä rintapellin läpi menevän johtonipun yläpuolella on kaksi letkuläpivientiä, alempi on cruisen alipaineletkulle, ylempi ahtomittarin (ja paineanturin) letkulle. Se ylempi läpivientinippa on vähän tuulilasinpyyhinmekanismin varjossa joten ei näy helposti yläkautta kurkkimalla. Näin ainakin 91-autossa.
Kiitos löyty ahtopaine mittarin paikka, auto näyttäs nyt pelittävän eikä vikakoodia tule enää.
9000 Turbo, Ostettu 288tkm -90
Vastaa Viestiin