Kun laittaa virrat päälle se syttyy ja sammuu normaalisti.Jos autoa keinuttaa niin syttyy taas vaikka auto ei ole käynnissä.Voisiko joku viisaampi kertoa mistä lähtisin vikaa etsimään? Kiitoksi etukäteen
Taas antilock kysymystä
Taas antilock kysymystä
Lueskeltu tossa 2 päivää tota antilock keskustelua,vaan vastausta en löydä. Kyseessä 9000 cs 2.3 turbo autom -1992.Eli antilock valo palaa silloin tällöin....Nykysin lähes jatkuvasti,kun lähtee liikkeelle.
Kun laittaa virrat päälle se syttyy ja sammuu normaalisti.Jos autoa keinuttaa niin syttyy taas vaikka auto ei ole käynnissä.Voisiko joku viisaampi kertoa mistä lähtisin vikaa etsimään? Kiitoksi etukäteen
.
Kun laittaa virrat päälle se syttyy ja sammuu normaalisti.Jos autoa keinuttaa niin syttyy taas vaikka auto ei ole käynnissä.Voisiko joku viisaampi kertoa mistä lähtisin vikaa etsimään? Kiitoksi etukäteen
Re: Taas antilock kysymystä
Onhan siellä jarrunesteitä oikea määrä? Mulla syttyili joskus valo kesken ajon, oli säiliössä nesteitä pari senttiä yli max viivan. Ylimääräsien poiston jälkeen valo ei ole syttynyt kertaakaan ajossa.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Re: Taas antilock kysymystä
Nesteiden vaihto auttoi mulla valon syttyilyyn.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Re: Taas antilock kysymystä
Täytyypä vaihtaa tai vaihdattaa noi jarrunesteet,määrällä ei ainakaan ollu merkitystä valoon...
Onko saabeilla väliä,mitä jarrunestettä käyttää?
Omistanut tämän vasta viikon verran,eka päivänä ei valot palaneet
Onko saabeilla väliä,mitä jarrunestettä käyttää?
Omistanut tämän vasta viikon verran,eka päivänä ei valot palaneet
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Taas antilock kysymystä
Käytäppä jossain huollossa missä on ISAT käytössä luetuttamassa vikakoodit niin ei tarvitse arvailla. Tuskin auttaa jarrunesteen vaihto, mikäli sitä on oikea määrä. Todennäköisin vikakohde on jonkun pyörän ABS anturi, jos veikata pitäisi niin jompikumpi takapyöristä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Taas antilock kysymystä
Mahtaisiko siitä saada vikakoodit ihan kotikonstein?
http://townsendimports.com/Web/brake_fo ... ssbpg1.htm
http://townsendimports.com/Web/brake_fo ... ssbpg1.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Taas antilock kysymystä
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 7828
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Taas antilock kysymystä
Akvaariokotelossa oleva ABS boksi ottaa kosteutta itseensä todella helposti.
Kannattaa huolella tutkia se boksin sähköpistoke.
( itse puhdistin pistokkeen joka todellakin oli täynnä vettä, JA rasvasin kontaktipinnat vaseliinilla )
Ja lopuksi laitoin boksin muovipussiin ja nippusiteellä kiinni, pussin yhteen kulmaan
tein kondenssivedelle valuma reiän.
Kannattaa huolella tutkia se boksin sähköpistoke.
( itse puhdistin pistokkeen joka todellakin oli täynnä vettä, JA rasvasin kontaktipinnat vaseliinilla )
Ja lopuksi laitoin boksin muovipussiin ja nippusiteellä kiinni, pussin yhteen kulmaan
tein kondenssivedelle valuma reiän.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Taas antilock kysymystä
Oikeassa olit.Putsasin vasemman takapyörän anturin ja ei alkanut valo enää palamaan....Ainakaan vieläV.J.S kirjoitti:Käytäppä jossain huollossa missä on ISAT käytössä luetuttamassa vikakoodit niin ei tarvitse arvailla. Tuskin auttaa jarrunesteen vaihto, mikäli sitä on oikea määrä. Todennäköisin vikakohde on jonkun pyörän ABS anturi, jos veikata pitäisi niin jompikumpi takapyöristä.
Palaan asiaan,jos jotain uutta ilmenee.
Kumarran kiitän ja poistun
t: Miika
Re: Taas antilock kysymystä
Lisää ongelmia samasta aiheesta. Auto on vm-95 9000 CDE V6 3.0 l, Kanadasta ostettu. Ongelmana vuoden verran palanut TCSvalo, syttyy kun ajaa kymmekunta metriä. Katkaisija toimii.
Lisäksi ABS-valo alkanut palaa ajoittain nyt keväästä, syttyy etupäässä yön jälkeen kun ottaa tallista, sitten päivän mittaan ei syty kuin harvoin. Vikakoodeja luettiin alkuviikosta, B2434 viittaakai tcs-moottoripesäkatkokseen, B1371 VE, B1376 OE ja B1376 OT pyörän jonkinlaiseen ABS-ongelmaan. Autosähköliikkeen kaveri sanoi sen olevan mahdoton yhdistelmä... Otin aikalisän.
Onko ajatuksia mistä päästä vikaa lähtisi etsimään vähällä autoremonttikokemuksella ja kohtuullisilla kustannuksilla?
Lisäksi ABS-valo alkanut palaa ajoittain nyt keväästä, syttyy etupäässä yön jälkeen kun ottaa tallista, sitten päivän mittaan ei syty kuin harvoin. Vikakoodeja luettiin alkuviikosta, B2434 viittaakai tcs-moottoripesäkatkokseen, B1371 VE, B1376 OE ja B1376 OT pyörän jonkinlaiseen ABS-ongelmaan. Autosähköliikkeen kaveri sanoi sen olevan mahdoton yhdistelmä... Otin aikalisän.
Onko ajatuksia mistä päästä vikaa lähtisi etsimään vähällä autoremonttikokemuksella ja kohtuullisilla kustannuksilla?
-
Pekka Valtanen
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Taas antilock kysymystä
MY93 Griffinini on nykyisin vähillä ajoilla. Lähes joka kerta kun sen ottaa käyttöön yli viikon tauon jälkeen, on seurauksena joulukuusi-ilmiö mittaristossa ja hallintalaitteissa. Eilen esimerkiksi anti-lock -valo syttyi palamaan ja samalla sisätilan tuuletin vaikeni. Epäilen syylliseksi jotain kojelaudan uumenissa olevaa maadoituspistettä.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Re: Taas antilock kysymystä
Jaa tuommosta. Onkos kuka kokeillut mitenkäs toimii?jus kirjoitti:Mahtaisiko siitä saada vikakoodit ihan kotikonstein?
http://townsendimports.com/Web/brake_fo ... ssbpg1.htm
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Taas antilock kysymystä
Ja itselleni vastaten: hyvin toimii ja huonona uutisena virhe on 1222 (= Main valve)muppelo kirjoitti:Jaa tuommosta. Onkos kuka kokeillut mitenkäs toimii?jus kirjoitti:Mahtaisiko siitä saada vikakoodit ihan kotikonstein?
http://townsendimports.com/Web/brake_fo ... ssbpg1.htm
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Taas antilock kysymystä
yleisesti näihin ABS ym järjestelmien vikakoodeihin kantaa ottaen; pääosa vikakoodeista on jossain määrin virheellisiä, useimmiten vika löytyy johdosta, liitoksesta, liian alhaiseesta järjestelmän käyttöjännitteestä, huonosta maadoituksesta etc.
Toi itsediagnostikka on kustannussyistä niin alkeellinen, että se ei huomioi liitosongelmia millään tavalla.
Esim: vikakoodina on pyöräanturi, siitä ei saa edes tietoa onko signaali puuttuva, suhteellisesti virheellinen vai vastusarvo liian pieni/suuri.
Vaihdetaan siis se anturi, toimii sen jälkeen, joten käyttäjä olettaa vian olleen siinä. Todellinen vika olikin kuitenkin vain johdon liitoksessa, mutta sekin tuli irrotettaessa avattua ja suljettua, joten hapettumat lähti. Varaosamyyjä on tyytyväinen ja auton omistajaa kyrsii satasen köyhempänä...
Saapissa ei tiemmä ole ABS:in kanssa sellaisia naurettavia ominaisuuksia kuten esim rellussa, jossa tunnistinsakarakehä on tehty tavallisen vetonivelen päälle valurautaisella kehällä. Talvella suola pääsee kehän ja nivelen väliin, jolloin väliin muodostuva ruoste pakottaa hauraan kehän poikki. Vikakoodi kertoo sen jälkeen ko. pyörän anturin olevan viallinen... siinähän ei ole mitään vikaa vaan se katkennut kehä tuottaa virheellisen signaalin. Niitä kehiä saa toki varaosana, 5 vuotta sitten hinta oli 70€/kpl, eli kilohinta on p...araudalla kohdillaan... ja eihän sitä kehää ehjänä paikalleen saa ilman erikoistyökaluja...
Tämä vain esimerkkinä siitä, että kaikkiin vikakoodeihin kannattaa suhtautua skeptisesti ja kartoittaa kokonaisuus, joka siihen liittyy.
Sangen valitettavaa on, että Continental-teves ei anna tietoja tuosta vanhastakaan järjestelmästä loppukäyttäjälle, syyksi tietysti kerrotaan se, että kyseessä on olennaisesti ajoturvallisuuteen liittyvä järjestelmä. Boschin kanssa tilanne on ihan sama. Tietoa varjellaan kuin kipeetä p...a, ja vain siksi, että saadaan varaosamyynti pidettyä riittävän suurena. Aika harvalla on intoa ruveta ABS-systeemiä korjaamaan omin neuvoin, vaikka siitä yksityiskohtaiset tiedot saisikin, joten eipä tuo ko. virmojen pisneksiin kauheesti vaikuttaisi. Kaikki järjestelmään liittyvät osat on miinoitettu patenteilla niin hyvin, että kilpailijat ei noista tiedoista mitään hyötyisi.
Mutta niinhän se on että artisti maksaa...
Toi itsediagnostikka on kustannussyistä niin alkeellinen, että se ei huomioi liitosongelmia millään tavalla.
Esim: vikakoodina on pyöräanturi, siitä ei saa edes tietoa onko signaali puuttuva, suhteellisesti virheellinen vai vastusarvo liian pieni/suuri.
Vaihdetaan siis se anturi, toimii sen jälkeen, joten käyttäjä olettaa vian olleen siinä. Todellinen vika olikin kuitenkin vain johdon liitoksessa, mutta sekin tuli irrotettaessa avattua ja suljettua, joten hapettumat lähti. Varaosamyyjä on tyytyväinen ja auton omistajaa kyrsii satasen köyhempänä...
Saapissa ei tiemmä ole ABS:in kanssa sellaisia naurettavia ominaisuuksia kuten esim rellussa, jossa tunnistinsakarakehä on tehty tavallisen vetonivelen päälle valurautaisella kehällä. Talvella suola pääsee kehän ja nivelen väliin, jolloin väliin muodostuva ruoste pakottaa hauraan kehän poikki. Vikakoodi kertoo sen jälkeen ko. pyörän anturin olevan viallinen... siinähän ei ole mitään vikaa vaan se katkennut kehä tuottaa virheellisen signaalin. Niitä kehiä saa toki varaosana, 5 vuotta sitten hinta oli 70€/kpl, eli kilohinta on p...araudalla kohdillaan... ja eihän sitä kehää ehjänä paikalleen saa ilman erikoistyökaluja...
Tämä vain esimerkkinä siitä, että kaikkiin vikakoodeihin kannattaa suhtautua skeptisesti ja kartoittaa kokonaisuus, joka siihen liittyy.
Sangen valitettavaa on, että Continental-teves ei anna tietoja tuosta vanhastakaan järjestelmästä loppukäyttäjälle, syyksi tietysti kerrotaan se, että kyseessä on olennaisesti ajoturvallisuuteen liittyvä järjestelmä. Boschin kanssa tilanne on ihan sama. Tietoa varjellaan kuin kipeetä p...a, ja vain siksi, että saadaan varaosamyynti pidettyä riittävän suurena. Aika harvalla on intoa ruveta ABS-systeemiä korjaamaan omin neuvoin, vaikka siitä yksityiskohtaiset tiedot saisikin, joten eipä tuo ko. virmojen pisneksiin kauheesti vaikuttaisi. Kaikki järjestelmään liittyvät osat on miinoitettu patenteilla niin hyvin, että kilpailijat ei noista tiedoista mitään hyötyisi.
Mutta niinhän se on että artisti maksaa...
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
Re: Taas antilock kysymystä
Tuopa antaakin nyt vain lähinnä suuntaa siitä mistä vikaa lähdetään metsästämään.ajn kirjoitti:yleisesti näihin ABS ym järjestelmien vikakoodeihin kantaa ottaen; pääosa vikakoodeista on jossain määrin virheellisiä, useimmiten vika löytyy johdosta, liitoksesta, liian alhaiseesta järjestelmän käyttöjännitteestä, huonosta maadoituksesta etc.
Toi itsediagnostikka on kustannussyistä niin alkeellinen, että se ei huomioi liitosongelmia millään tavalla.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen