Lämppärin kennosta?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Lämppärin kennosta?

Viesti Kirjoittaja V-M »

Oletteko ostaneet tuon HD kennon vaiko sen tavallisen? HD on 2mm paksumpi ja hinta näkyi olevan hassusti HD 117e ja tav. 130e (siis lista hinta nissen kennoille)Oulun Tarviketorilla oli tuota valeon tavallista 80e hintaan (alennuksineen). Motonetissa näytti olevan 88e mutta en tiedä kumpi malli ja kenen valmistamana. Puhallinta en aatellut vaihtaa paitsi jos siellä näkyy jotain hälyttävää. Onko jollain kuvaa tuosta puhaltimesta (siis itse moottorista)?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lämppärin kennosta?

Viesti Kirjoittaja jus »

V-M kirjoitti:Onko jollain kuvaa tuosta puhaltimesta (siis itse moottorista)?
http://www.thesaabsite.com/shop/catimag ... nmotor.jpg
http://www.thesaabsite.com/shop/catimages/9000ca2.jpg
http://www.saabsite.com/9000/9000cabinfan.htm

Kennonvalintakeskustelua löytyy hakutoiminnolla, mm.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=2977
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tuo Valeo oli ainakin alumiinia. Onko tuo nissen sitten kuparinen? HD vaiko tav. Se ei käynyt selville tuosta edellisestä keskustelusta?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Mikko 1976
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Mikko 1976 »

#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

V-M kirjoitti:Tuo Valeo oli ainakin alumiinia. Onko tuo nissen sitten kuparinen? HD vaiko tav. Se ei käynyt selville tuosta edellisestä keskustelusta?V-M
Nissens-kenno on tuon linkittämäni keskustelun ja http://www.nissens.dk/new/katalog/main_kata_uk.asp mukaan muovipäätyinen kuparikenno.

Nissens-sivujen mukaan 35 mm paksu kenno menee uusimpiin tonnareihin (10/93) alkaen, ja Motonet ja Nissens antaa tuolle Saabin numeroksi 4070728, Motonet-numero 30-8554.

Vastaavasti Nissens-sivut tarjoaa 33 mm paksua kennoa vanhoihin tonnareihin, Motonetin ja Nissensin mukaan Saabin numero 7496441, Motonet-numero 30-8546.

Merkittävämpänä erona noissa taitaa olla letkulähtöjen halkaisijat (motonetin mukaan 18 mm / 24 mm), eikä kahden millin paksuusero kennossa tai päädyissä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Motonetista ostin omaan -93:een kennon ja se oli Nissensin kuparinen. Kovin on erilainen malliltaan kuin alkuperäinen alumiiniritiläinen. Sopivuus oli kuitenkin täydellinen ja hyvin tuntuu lämmittävän.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
dartsiartsi
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Puhaltimen hiilet kannattaa kyllä tsekata, koska kumminkin teet jo isohkon duunin kennon vaihtamiseksi.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Vastaa Viestiin