Nahkajakkaran päällinen irti?
Nahkajakkaran päällinen irti?
Klassinen vika, penkinlämmityksen vastus poikki. Edellisen tonnarin plyyssijakkarasta lähti päällinen ihan nipsut irrottelemalla, mutta tämä nahkainen näyttää olevan lujemmin kiinni. Onko tässä joku oma kikka?
9000 CDE 2.3TA -97 stage1+
Re: Nahkajakkaran päällinen irti?
Useampia tonnarin plyyssi ja nahkapenkkejä purkaneena voin todeta, että nahka on samalla tavalla kiinni penkissä kuin plyyssi.
Oletko mahdollisesti missannut muutaman penkin läpi menevän koukun?
Oletko mahdollisesti missannut muutaman penkin läpi menevän koukun?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: Nahkajakkaran päällinen irti?
Tämä oli huojentava tieto. Taisin kurkkia penkin alle turhan hätäisesti. Tarkennuksena kysyisin vielä, että istuinosan päällisen purkaminen onnistuu nimenomaan jakkaran ollessa paikallaan autossa?
9000 CDE 2.3TA -97 stage1+
Re: Nahkajakkaran päällinen irti?
Tuskin kannattaa yrittää verhoilua irrottaa penkistä ilman että irrottaa penkkiä lattiasta. Pitäähän ne koukut tavalla tai toisella saada takaisinkin, viimeistään siinä vaiheessa toivoo että olisi penkki irrotettu heti alussa.
Penkki on neljällä ruuvilla kiinni lattiassa. Jos haluat viedä penkin ulos autosta, pitää löysätä vielä sivupanelia niin että saa turvavyön alapäätä penkkiin kiinnittävän pultin irti. Ja tietysti johtoliittimet on penkin alta irrotettava.
Selkänojaosan verhoilun irrottamisessa ja kiinnittämisessä on aika sama onko penkki irti vai kiinni.
Penkki on neljällä ruuvilla kiinni lattiassa. Jos haluat viedä penkin ulos autosta, pitää löysätä vielä sivupanelia niin että saa turvavyön alapäätä penkkiin kiinnittävän pultin irti. Ja tietysti johtoliittimet on penkin alta irrotettava.
Selkänojaosan verhoilun irrottamisessa ja kiinnittämisessä on aika sama onko penkki irti vai kiinni.
Re: Nahkajakkaran päällinen irti?
Eipä kai siinä sitten muu auta, penkki irti ja pajalle. Kiitokset tiedoista.
9000 CDE 2.3TA -97 stage1+
Re: Nahkajakkaran päällinen irti?
Noniin, arse lämpiää taas
. Kyllä se jakkara piti keittiön pöydälle kantaa ja purkaa puoliksi istuinosan nahka pois. Siellähän se, vasemman kankun alla oli poikki. Tinat, sukat ja kasaan.

9000 CDE 2.3TA -97 stage1+
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24624
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Nahkajakkaran päällinen irti?
ja kohta uusiksi purkuun
tina ei kestä siellä...
"karvaperse" liitos ja kutistesukkaa päälle...



"karvaperse" liitos ja kutistesukkaa päälle...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Nahkajakkaran päällinen irti?
Kestää minkä kestää, mutta samasta kohtaa ei muuten irtoa. Kierretty, tinattu ja liimasukka tuplana. Tungin sen liitoskohdan sivu- ja istuinpehmusteen väliin vieläpä.nalleolut kirjoitti:ja kohta uusiksi purkuun![]()
![]()
tina ei kestä siellä...
"karvaperse" liitos ja kutistesukkaa päälle...
9000 CDE 2.3TA -97 stage1+
Re: Nahkajakkaran päällinen irti?
"Nalle" on ihan oikeassa lanka katkeaa tinajuotoksen vierestä, nähty juttu niin monta kertaa ettei voi olla tottakaan. Mutta, mutta kestää se ainakin hetken aikaa. 

Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Nahkajakkaran päällinen irti?
Elikkä yhteenvetona..kaikista paras olis katkennut lanka yhistää/liittää puristamalla joku metallinen jatke..abiko tms?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24624
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Nahkajakkaran päällinen irti?
EI vaan kuoria johdot , kiertää ne yhteen ja suojata liimakutistesukalla.PIsTe:
Re: Nahkajakkaran päällinen irti?
Miksei puristaa tuota kierrettyä "karvaperse" liitosta vielä jollain abikoa vastaavalla metallilla kasaan?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24624
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Nahkajakkaran päällinen irti?
siksi koska tina/ rauta ei kestä perseen alla olevaa elämää.... Toki en kiellä sitä tosiasiaa kestävyyden kannalta istuuko jakkaralla 50kg tuulenhuuhtoma vai +100kg äijä..........
Re: Nahkajakkaran päällinen irti?
Niin..tarkemmin ajateltuna, hinkkaahan sen raudan palasenki reuna johtoa ku muutamia kertoja päivässä siihen päälle hypätään joten seuraavakshan se menee siittä jatkon vierestä sitten poikki.
Re: Nahkajakkaran päällinen irti?
Johdon säikeet lomittain lykkäämällä ja liimasukalla tukemalla väitetään tulevan taipuisa ja istumisesta johtuvaa liikettä kestävä liitos. Kesto riippuu liiman pitävyydestä ja siitä paljonko löysiä siihen johtoon on liitoksen kohdalle vedetty.
Holkilla puristamalla tai juottamalla tulee terävärajainen jäykkä liitos, joka ajan myötä pyrkii nitkumaan poikki liitoksen jäykän kohdan vierestä. Kutistesukka liitoksen yli vähentää johdon säikeiden poikki nitkumista siitä liitoksen vierestä. Kutistesukka tuplana varmistaa että johto taipuu muualta kuin liitoksesta.
Lämmitinjohto on aika olemattoman ohutta. Jos siihen aikoisi puristettavalla holkilla tehdä holkkiliitosta, holkin olisi syytä olla aika miniatyyrikokoinen jotta se ei aiheuttaisi enemmän haittaa kuin hyötyä.
Itse olen hyvällä onnistumisprosentilla tinannut johdonpäät yhteen ja käyttänyt yhtä liimatonta lyhyehköä kutistesukkaa. Johdonpäät kuorittu tyyliin 2-3 mm matkalta ja pieni kuuma juotos, tinaa ei uiteta tarkoituksella tarpeettoman pitkälle johtoon. Eriste sulaa juotettaessa vähän pidemmältä matkalta kuin alunperin oli kuorittu. Ei ole tarvinnut liitoksia korjata uudestaan, on kestänyt vuosia, on ajettu pätkäajoa joka sisältää paljon istuutumista ja nousemista, ja lapset on kiipeilleet penkeillä polvillaan yms. Kuskilla painoa pikkasta vaille sata.
Kukin tyylillään.
Holkilla puristamalla tai juottamalla tulee terävärajainen jäykkä liitos, joka ajan myötä pyrkii nitkumaan poikki liitoksen jäykän kohdan vierestä. Kutistesukka liitoksen yli vähentää johdon säikeiden poikki nitkumista siitä liitoksen vierestä. Kutistesukka tuplana varmistaa että johto taipuu muualta kuin liitoksesta.
Lämmitinjohto on aika olemattoman ohutta. Jos siihen aikoisi puristettavalla holkilla tehdä holkkiliitosta, holkin olisi syytä olla aika miniatyyrikokoinen jotta se ei aiheuttaisi enemmän haittaa kuin hyötyä.
Itse olen hyvällä onnistumisprosentilla tinannut johdonpäät yhteen ja käyttänyt yhtä liimatonta lyhyehköä kutistesukkaa. Johdonpäät kuorittu tyyliin 2-3 mm matkalta ja pieni kuuma juotos, tinaa ei uiteta tarkoituksella tarpeettoman pitkälle johtoon. Eriste sulaa juotettaessa vähän pidemmältä matkalta kuin alunperin oli kuorittu. Ei ole tarvinnut liitoksia korjata uudestaan, on kestänyt vuosia, on ajettu pätkäajoa joka sisältää paljon istuutumista ja nousemista, ja lapset on kiipeilleet penkeillä polvillaan yms. Kuskilla painoa pikkasta vaille sata.
Kukin tyylillään.