Morot pöytään,
etupää "lotkottanut" tonnarissa jo jonkin aikaa, diagnoosiksi tohtoroin väljän vasemman alapallonivelen. Siispä Motonettiin ja "saksalainen" nivel pultteineen mukaan. Oli vanha pallo melkosen tiukassa, melkein alkoi tuntua pahalta sitä irrotushaarukalla irti moukaroidessa...Irtihän tuo kuitenkin lähti, mutta tuossa Motonetin "saksalaisessa" ei ollutkaan tuossa vanhassa nivelessä ollutta lukkorengasuraa. Itse asiassa pallonivelen "varsi" oli just tuon lukkorenkaan uraosan verran lyhyempi, muuten aivan identtinen. Onkos muut törmännyt vastaavaan? Motonetin nivel oli "Moog" merkkinen ja pakkaus Örumin tarroilla.
Motonetin pallonivel
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Motonetin pallonivel
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ei ole tuollaista tullut vastaan vaikka jonkun kappeleen on noita joutunut vaihtamaan.
Enpä tiedä mikä virka sillä lukkorenkaalla siinä on, mutta ei ainakaan mitään toiminnallista merkitystä. Itse löysin juuri tallia siivotessa parin noita lukkorenkaita... onpahan sitten jääneet pois jostain Tonnarista remontin yhteydessä
Enpä tiedä mikä virka sillä lukkorenkaalla siinä on, mutta ei ainakaan mitään toiminnallista merkitystä. Itse löysin juuri tallia siivotessa parin noita lukkorenkaita... onpahan sitten jääneet pois jostain Tonnarista remontin yhteydessä

-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Juu, taitaa olla sitä Saabin turvallisuuden maksimointia tuo pallonivelen lukkorengas, itsekään en sille ihan heti mitään toiminnallista funktiota keksinyt.
Lotkotus kuitenkin loppui, eli ei muuta kun kovaa ajoa
Lotkotus kuitenkin loppui, eli ei muuta kun kovaa ajoa

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mulla oli samanlainen, alkuperämaa muistaakseni Belgia, kesti 45tkm. Lyhytikäisyys ihmetytti sen verran, että avasin suojakumin ja katsoin sisälle; nivelen pallo oli selkeästi pienempi kuin alkuperäisessä. Että semmosta laatua.
Vaihdoin seuraavaksi ruotsalaiseen versioon ja asensin myös sen suojasokan. Perusteeksihan riittää vaikkapa kiristyspultin katkeaminen jolloin koko nivel pääsee irtoamaan. ok, eihän ne pultit oikeasti itsekseen katkeile, venähtävän ensin...
Vaihdoin seuraavaksi ruotsalaiseen versioon ja asensin myös sen suojasokan. Perusteeksihan riittää vaikkapa kiristyspultin katkeaminen jolloin koko nivel pääsee irtoamaan. ok, eihän ne pultit oikeasti itsekseen katkeile, venähtävän ensin...